Spinoff-serien Equestria Girls

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Spinoff-serien Equestria Girls

Inläggav Myrica Gale » 13 feb 2013, 18:14

Equestria Daily och andra nyhetssajter har det idag svallat ordentligt med rykten kring den nya spinoff-serien Equestria Girls. Namnet nämndes redan för ett antal dagar sedan och är ett försök från Hasbros sida att expandera varumärket My Little Pony för att kunna nå en lite äldre publik. Nyheten för idag är följande bilder som jag låter tala för sig själva (i en spoiler-tagg för dramatisk effekt):

Spoiler: show
Bild
Bild

Så… Om vi antar att alla rykten stämmer… Hur resonerade man här egentligen? :tsfh:

I en tid då leksaksförsäljningen sjunker så har My Little Pony istället vuxit rent enormt och till råga på allt blivit ett kultfenomen som nått en publik långt utanför den tänkta målgruppen. Samtidigt anser tydligen Hasbro att för att kunna nå målgruppen tonårstjejer så måste de göra om rollfigurerna till människor.

Kanske ville man sig helt dra nytta av de starka och väldefinierade personligheterna i FiM och transponera dessa till en generisk highschool-miljö. Sedan kan manusförfattarna utforska kulturchocken mellan de smånaiva ponnyhästarna och klassiska highschool-teman som mobbare och söta pojkar. En stab av duktiga manusförfattare och animatörer kan säkert förvandla konceptet till något helt annat och mycket bättre men redan designen av figurerna – alla i kjol och högklackade stövlar – andas fantasilöshet.

Under dagen har det hunnit skrivas många både långa och insiktsfulla kommentarer på EqD. Själv föll jag dock för denna korta ordväxling:

Say what you want, "marketed towards teenage girls" sounds fucking scary.
Name one thing marketed towards teenage girls that isn't shit.

I'm a teenage girl, and I honestly can't answer your question. That's why I avoid anything marketed towards my demographic.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Re: Spinoff-serien Equestria Girls

Inläggav Sockis » 13 feb 2013, 18:22

Ja du, det ser väl inte särskilt lovande, men vad kan man säga innan man sett något utav det egentligen?
Vem väntade sig så mycket vi fick av MLP innan vi sett det liksom, detta kanske också blir något bra.
Vi kan ju alltid hoppas iaf :tshappy:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Bros » 13 feb 2013, 18:47

Ja det där varken ser eller låter nå vidare men vi får se hur det blir :/
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 13 feb 2013, 18:53

Sockis skrev:Ja du, det ser väl inte särskilt lovande, men vad kan man säga innan man sett något utav det egentligen?
Vem väntade sig så mycket vi fick av MLP innan vi sett det liksom, detta kanske också blir något bra.

Absolut. Min första tanke när jag började se FiM var: aldrig att det här kan bli bra. :tshehe:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 19 feb 2013, 19:28

Myrica Gale skrev:
Sockis skrev:Ja du, det ser väl inte särskilt lovande, men vad kan man säga innan man sett något utav det egentligen?

Absolut. Min första tanke när jag började se FiM var: aldrig att det här kan bli bra. :tshehe:

Håller med där. Men de fyrfota klövdjuren har en väldigt speciell charm som jag tror blir svår att kopiera med människor. Och jag tror inte jag kommer se några drakar i Equestria Girls :fs4:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav DreamSnake » 19 feb 2013, 20:30

Laddercat skrev:
Myrica Gale skrev:

Håller med där. Men de fyrfota klövdjuren har en väldigt speciell charm som jag tror blir svår att kopiera med människor. Och jag tror inte jag kommer se några drakar i Equestria Girls :fs4:

But what about Spike?! :fs4:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Bros » 19 feb 2013, 21:26

DreamSnake skrev:
Laddercat skrev:
Myrica Gale skrev:

But what about Spike?! :fs4:

Dom får väl göra honom till människa också :tsdnw:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Zolah » 25 feb 2013, 15:47

- shivers - Nej uh D:
Detta känns som ett försök att knuffa undan monster high serien / dockorna.
Jag hoppas innerligt att det är ett skämt? vet inte något som mått väl av att 'förändras' på sånt här sätt?
Tror inte den här grenen av MLP kommer att komma långt, men det är bara mina känslor inför det hela.
Det charmiga var ju som att det var ponies, att förmänskliga dem mer tar bort en hel del ._.
Om det blir inverted harem blir jag än mer frustrerad ^^;;
Zolah
Bare Flanked Filly

Inläggav CallMePinkamena » 27 feb 2013, 19:33

Vill inte ens tänka på alla r34 bilder som folk kommer göra. :ppsick:
Bild
Användarvisningsbild
CallMePinkamena
Newborn Foal

Inläggav Myrica Gale » 02 mar 2013, 13:30

Idag publicerades vad som förmodas bli de slutgiltiga, officiella designerna. Vad som slår mig är att de i jämförelse med de tidigare är påtagligt mer "furry" – svansar, djuröron, vingar (men inga horn! wut!?). Kläderna är däremot samma, dvs kjolar och höga stövlar, och överlag känns designen ungefär lika meh som tidigare.

Bild

Och ja just det, Princess Twilicorn.

Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 02 mar 2013, 13:50

Ser helt ok ut faktiskt imo. Visst, lite väl girly girl, men det är väntat tycker jag.
Jo, svansar tycker jag det ser ut som, iaf på Pinkie. :tshappy:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Myrica Gale » 02 mar 2013, 14:25

Jag har uppdaterad bilden ovan till en med högre upplösning. I flera fall ser man att håret slutar i midjehöjd och att det definitivt måste vara en svans. I Applejacks fall däremot är det tydligt att det inte är en svans. Jag är förvirrad.

En annan detalj som inte syntes i den mindre bilden var att deras cutie marks nu sitter på kinden. Det börjar lukta alltmer design by committee. Det hade varit mycket roligare om de hade fortsatt att sitta på rumpan. :3
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav CmndrHurricane » 02 mar 2013, 14:41

det verkar mest vara riktigt långt hår bara. "svansarna" ser alla ut att vara i linje med håret, och när man zommar in ser man ordentligt att det sitter i håret för Rainbow Dash, Applejack och Fluttershy och resten är i närheten till det
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Användarvisningsbild
CmndrHurricane
Pony with a Destiny

Inläggav Myrica Gale » 02 mar 2013, 16:08

CmndrHurricane skrev:det verkar mest vara riktigt långt hår bara. "svansarna" ser alla ut att vara i linje med håret, och när man zommar in ser man ordentligt att det sitter i håret för Rainbow Dash, Applejack och Fluttershy och resten är i närheten till det

Tack för att du redde ut det hela. Ett märkligt val på min ära med tanke på öronen. Svansar är ju bäst.

En instressant fråga från EqD: kommer de att vara vegetarianer eller blir det för politiskt för Hasbro? I annat fall, se upp för färdiglasagnen flickor!
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 02 mar 2013, 20:01

Jag får en konstig känsla i magen när jag kollar på den där bilden. Det är inte en bra känsla...
jag hoppas verkligen inte att Hasbro försöker surfa på bronyvågen och tror att vi sväljer allting de ger oss med hull och hår så länge det har cutie marks...
Bild
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Laddercat » 13 mar 2013, 23:58

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav CallMePinkamena » 19 mar 2013, 18:19

Laddercat skrev:Bild

Seriöst? Ska Spike vara en hund? Varför inte en ödla? :rwhat:
Bild
Användarvisningsbild
CallMePinkamena
Newborn Foal

Inläggav Sockis » 20 mar 2013, 01:08

Spike är ju ett hundnamn :r1:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav CallMePinkamena » 22 mar 2013, 16:35

Sockis skrev:Spike är ju ett hundnamn :r1:

Men ändå :rwhat:
Bild
Användarvisningsbild
CallMePinkamena
Newborn Foal

Inläggav Myrica Gale » 02 maj 2013, 11:34

Från Equestria Daily och Derpy Hooves News:

When a crown is stolen from the Crystal Empire, Twilight Sparkle pursues the thief into an alternate world where she transforms into a teenage girl who must survive her biggest challenge yet… high school. With help from her new friends who remind her of Ponyville’s Applejack, Rarity, Rainbow Dash, Pinkie Pie, and Fluttershy, she embarks upon a quest to find the crown and change the destiny of these two parallel worlds.

Men för i h...! Den här katastrofen bara tilltar och tilltar! :ppsick:

Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Nästa

Återvänd till Ponies!