Säsong 4 Wrap up

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Säsong 4 Wrap up

Inläggav Bros » 10 maj 2014, 22:32

Ja så var det för det här igen! :pp2:
Ni vet hur det går till och så.

Best Pony: (om det nu skulle ha ändrats under säsongen)
Bästa avsnitt: (borde väl säga sig själv :P )
Sämsta avsnitt: (Kan inte finnas nå bra utan det dåliga)
Bästa Sång: (Blev en del med avslutningen)
Mest överaskande: (Vad överaskade er mest? )
Bästa Support karaktär:
Bästa Antagonist: (fanns ju med ett par stycken den här gången.)
Crowning moment of heartwarming: (funderade på att ta bort den... men det är väl typ tradition att ha med den nu :tshehe: )
Mest minnesvärda scenen: (Ja ja det här kanske drar in över ett par andra kategorier men men)
Mest förargande scenen/avsnitt/karaktär/mm.: (vad gjorde dig mest förbannad under säsongen :ppcrazy: )

Fritt fram att hitta på egna kategorier!

Min kommer upp senare :ppcrazy:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Re: Säsong 4 Wrap up

Inläggav Laddercat » 11 maj 2014, 00:49

Den här kanske kan hjälpa folk att färska upp minnet lite
http://mlp.wikia.com/wiki/Episodes
http://mlp.wikia.com/wiki/Songs
Senast redigerad av Laddercat 11 maj 2014, 01:13, redigerad totalt 1 gång.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Laddercat » 11 maj 2014, 01:13

Best Pony: Rarity. Alltid Rarity. Hennes djup och komplexitet. Hennes finess och snobbighet.

Bästa avsnitt: Tja, just nu så skulle jag nog säga Inspiration Manifestation. Raritys korruption tog mig helt med överraskning då jag varit spoilerfri, det kändes trovärdigt, och Rarity åt glass. Silly Rarity.

Sämsta avsnitt: It Ain't Easy Being Breezies. Jag har aldrig brytt mig så lite om en plotline i hela mitt liv. Det kändes som att hela avsnittet kretsade kring gimicken att det var små söta féponnys, och det tröttnade jag på väldigt snabbt. Jag funderar på att sätta Power Ponies här eftersom hela superhjältetemat kändes löjligt påklistrat vilket gjorde att jag aldrig kunde ta avsnittet på allvar.

Bästa Sång: The Rappin' Histr'ry of the Wonderbolts. Jag tycker att den är en fantastisk parodi på utbildningsrapp samtidigt som den är extremt catchy. Varenda sekund där man ser Pinkie i de kläderna gör att jag får ett enormt leende över läpparna. Animatörerna har till och med tänkt på att göra sidorna av skärmen svarta, som om videon gjordes för en gammal fyrkantig TV. Allt är så perfekt.

Mest överaskande: Förmodligen att Weird Al' Yankovic gjorde rösten till Cheese Sandwich.

Bästa Support karaktär: Om man ska gå på utseende, som ponyfandomen så ofta gör måste jag säga Coco Pommel. Men hon gjorde faktiskt inget annat förutom att vara söt, så jag ger denna utmärkelse till Luna, trots att jag aldrig varit ett riktigt Luna fan. Hon har fått väldigt mycket utvekcling, och en distinkt plats bredvid Celestia under säsongen. Jag ser henne som en viktig del av Equestria nu.

Bästa Antagonist: Discord vore lite för lätt. Lord Tirek kommer nog alla andra välja (med rätta). Så jag vill prata lite om Tatzlwurm. Den enorma masken som Twilight och Cadence slåss mot i Three's A Crowd. Vi hade aldrig sett magisk laser på samma sätt, och jag tyckte att det var en helt fantastisk fight innan finalen kom. Plus att Wikipedia säger att en Tatzelwurm är lite av en Alpernas Storfot, vilket är lite småfestligt. http://en.wikipedia.org/wiki/Tatzelwurm

Crowning moment of heartwarming: Sweetie Belles flashbacks i For Whom the Sweetie Belle Toils. Hon är så oskyldigt söt med läppstiftet och med sina sorger.

Mest minnesvärda scenen: Hela finalen faktiskt. Annars kanske när Fluttershy får scenskräck i Filli Vanilli.

Mest förargande scenen/avsnitt/karaktär/mm.: Förutom hela Breezie-avsnittet dårå... Den dumma designen på Mane Six i finalen efter att "saker" har hänt. Kändes som ett dålig leksakskrängartrick. Jag måste erkänna att jag började försöka resonera med min dator då jag såg det. Det var helt enkelt en så ful design. Jag antar att designen tvingades in i finalen av "högre makter", och ifall de nu varit tvugna att jobba in något så opassande och smaklöst i finalen så tycker jag att finalen helt enkelt är fantastisk i varje fall och att animatörer/författare ska ha en eloge för att det ändå är hyffsat välinbakat i plotten och inte blev mer påklistrat än så här.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Myrica Gale » 11 maj 2014, 22:19

Best Pony
Jag är naturligtvis fortfarande väldigt svag för Twilight Sparkle. :tsblush: Hennes framträdande var dock inte lika starkt som i tidigare säsonger. Efter att ha varit seriens definitiva huvudperson i säsong ett så fortsatte hon att utvecklas i säsong två och tre. Nu i säsong fyra så kändes det som att manusförfattarna inte var helt eniga om vad de skulle göra av hennes prinsess-status. Både hennes egen och omgivningens inställning skiftade från avsnitt till avsnitt. I säsongsfinalen får hon dock visa hur totalt badass hon kan vara och varför hon förtjänar att tituleras prinsessa.

Samtidigt har Rarity haft en mycket stark säsong. Än så länge får hon dock nöja sig med att cementera sin tredjeplats.

Bästa avsnitt
Rarity Takes Manehattan. För mig är det det ideala MLP-avsnittet. Vi bjuds på en välskriven handling, ett tydligt budskap, häftiga miljöer, en bra sång och Raritys person utnyttjas här till fullo.

Sämsta avsnitt
Bats! Långtifrån Merriwether Williams sämsta avsnitt men fortfarande säsongens bottennapp i mitt tycke. Mane six agerar out-of-character och inte ens den bakomliggande idén är bra. Jag gillade inte heller stilen på sångnumret. Det enda jag egentligen gillar är all Flutterbat-fanart det gav upphov till.

Bästa Sång
You'll Play Your Part (från säsongsfinalen). Till skillnad från i tidigare säsonger så var det ingen sång som fick mig att direkt tänka "wow". Även om jag tycker att texten till den här sången var lite banal så gillar jag den ändå på grund av dess längd och hur den börjar i en lätt vemodig ton för att sen stegvis bli allt pampigare. Till en början påminner den om I've Got to Find a Way för att sen övergå i Celestia's Ballad. Dessutom…

Luna sjunger!!! :ppgasp:

Jag vill också ge ett hedersomnämnande till Discords sång Glass of Water. Tyckte den var riktigt kul! :sb2:

Mest överraskande
Striden mellan Twilight och Tirek. Jag hade trott att ett avsnitt av MLP skulle kunna innehålla så mycket action och explosioner. Mitt i alltihop sprängs dessutom Golden Oak Library i luften och jag blev faktiskt lite chockad över att de vågade gå så långt. (Samtidigt behövdes det något som fick Twilight att släppa alla spärrar och ge allt mot Tirek.)

Bästa bifigur
Discord ser ut att bli en återkommande bifigur i serien, vilket jag uppskattar. Jag hoppas dock samtidigt att han inte används alltför mycket.

Bästa antagonist
Svårt. Tycker att den här säsongen saknade en riktigt solklar antagonist. Diamond Tiara och Suri Polomare var båda härligt hänsynslösa och manipulativa. Tirek var en kul referens till den första, nu 30 år gamla, MLP-kortfilmen Rescue at Midnight Castle. Det får dock bli Discord även i denna kategori på grund av hans dubbelnatur. Som den här säsongen visat så är han inte riktigt att lita på. I ena stunden hjälper han main six och i nästa ställer han till med problem. Man vet aldrig riktigt var man har honom och som den kaosvarelse han är lyckas han även motverka sina egna planer.

Crowning moment of heartwarming
Ingen som sticker ut jättemycket. Får nog bli scenen i Flight to the Finish där Rainbow Dash övertalar Scootaloo att delta i tävlingen.

Mest minnesvärda scenen
Striden mellan Twilight och Tirek. :rdcool:

Största besvikelsen
Jag gillar fortfarande inte att de gjorde Daring Do till en riktig person. Hon har i mitt tycke mer potential som en rent fiktiv figur. :trixie:
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Multiworldwar2 » 12 maj 2014, 22:31

Mina åsikter:
1. Best Pony: Twilight, då man ser att hon är samma pony som var tidigare och hon försöker hitta sin plats och roll som prinsessa i Euqestria.
2. Bästa avsnitt: For Whom the Sweetie Belle Toils, mera Luna och lite mer karaktärs utvekling för Sweetie Belle, och Pinkie Pride, Weird Al Yankoviks och Pinkie Pies interaction och rivalitet.
3. Sämsta avsnitt: It Ain't Easy Being Breezies, är lite grym men tyckte att Fluttershy var för snäll och att någon borde ha tvingat iväg the breezies när det nu var så viktigt att dom skulle ta sig hem. Det enda bra med den episoden var att se the main six som breezies.
4. Bästa Sång: Bats, Hearts strong as horses, Glass of water, The goof of, You will play your part och Let the rainbow remind you.
5. Mest överaskande: Finalen. Hade inte väntat mig något i den stilen (explosioner, action och väldigt bra animering och backgrunds musik)
6. Bästa Support karaktär: Luna, mer utveckling och hon börjar träda fram mer som Celestias co-ruler.
7. Bästa Antagonist: Lord Tirek, en väldigt bra gjord bad guy och den som faktiskt kommit närmast att ta över Euqestria. Om inte Discord hade gått över till honom så hade inte the main six kunnat besegra honom. Vad hon nu heter från Rarity takes manehattan, avskydde henne verkligen och ville bara smälla till henne.
8. Crowning moment of heartwarming: Sweetie Belles flash backs
9. Mest minnesvärda scenen: Final striden, :omg:
10. Mest förargande scenen/avsnitt/karaktär/mm: Applejacks "lögn" från Leap of faith: Hon ljög aldrig i hela avsnittet, men ändå agerar folk som om hon hade ljugit. :sigh:
Diskutionen som vart om Rarity takes Manehattan vart jag också förargad över, då ingen verkade bry sig om vad som hände i avsnittet utan var mer intresserad av att anklaga antingen Rarity eller dom andra fem för att vara fruktansvärda vänner :derpy4: .
Det är det jag kommer på just nu
Användarvisningsbild
Multiworldwar2
Newborn Foal

Återvänd till Ponies!