Säsong 3 Wrap Up

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Säsong 3 Wrap Up

Inläggav Bros » 16 feb 2013, 22:08

Och så var den över! alledels för kort! :tsdnw:

Så nu kopierar jag från säsong 2 wrap up tråden! :pp2:

Tänkte vi kunde ha en liten genomgång över vad vi tyckte var bra och... mindre bra den här säsongen
Och eftersom jag inte kan skriva annat än listor så har jag gjort i ordning en här som vi kan använda

Bästa avsnitt: (borde väl säga sig själv :P )
Sämsta avsnitt: (Kan inte finnas nå bra utan det dåliga)
Bästa Sång: (Blev en del med avslutningen)
Mest överaskande: (Vad överaskade er mest? )
Bästa Support karaktär:
Bästa Antagonist: (Var ju inte så många med den här säsongen :tshehe: )
Crowning moment of heartwarming: (snor namnet från TVtropes... nog för att dom har bytt namn på kategorin... ja ja... vilken scen fick er att gå helt DAWWWWW, om det nu fanns en sån.)
Mest minnesvärda scenen: (Ja ja det här kanske drar in över ett par andra kategorier men men)

Sen så kommer jag inte på nå mer :tshehe:
Så ni får väl skriva mer om ni känner för att skriva nå mer :tshehe:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Re: Säsong 3 Wrap Up

Inläggav Myrica Gale » 17 feb 2013, 01:06

Bästa avsnitt:
Sleepless in Ponyville. Äntligen ett avsnitt med Scootaloo i fokus. Den stora behållningen är dock interaktionen mellan Applejack, Rainbow Dash och Rarity. Deras olika personligheter kommer verkligen fram i det här avsnittet. Ett extra plus för lite miljöombyte.

The Crystal Empire följer tätt efter på en andraplats. Även om skurken var rätt endimensionell så var det ändå i stora drag den typ av äventyrsavsnitt som jag suttit och hoppats på.

Sen kan jag ärligt talat säga att det sista avsnittet hade potential att bli ett av säsongens bästa – om de bara hade skippat Twilicorn-tramset (eller åtminstone flyttat det till ett eget avsnitt) och gett mer utrymme åt dess huvudhandling.

Sämsta avsnitt:
Spike at Your Service. Ett Spike-avsnitt skrivet av Merriwether Williams – mer behöver egentligen inte sägas. Merriwethers avsnitt brukar utgå från en småintressant idé som hon sen aldrig riktigt lyckas få att passa in i FiM:s värld. Handlingen känns off och rollfigurerna allmänt out of character.

Bild

Bästa Sång:
I tidigare säsonger så har det varit svårt att välja därför att det har funnits så många fantastiska låtar. Så gott som varje låt sticker ut från de övriga och har sin egen distinkta stil. Den här gången består svårigheten i att jag inte är så jätteförjust i någon av dem. Sen har vi förstås det faktum att mer än hälften av låtarna återfinns i det allra sista avsnittet som jag såg för bara några timmar sen.

De flesta är rätt förglömliga. Tre sticker ut som mer distinkta än de andra: Babs Seed, Raise This Barn och I've Got to Find a Way. Jag får väl säga att jag blev rätt förtjust i den sistnämnda – en riktigt behaglig låt som inte liknar något vi hört tidigare. Ska bli intressant att se vad det kan tänkas bli för remixer på den. Sen gör förstås animationen sitt till med dess bleka färger och dramatiska ljussättning. Synd bara att den ska drunkna bland alla andra sånger i sista avsnittet.

Jag hinner säkert ändra mig till i morgon… :derpy1:

Mest överaskande:
Öh… Alicorn Twilight? Även om det läckte ut långt innan själva avsnittet så var det inget jag kände till vid säsongens början.

Bästa Support karaktär:
Lightning Dust

Bästa Antagonist:
Trixie

Bild

Crowning moment of heartwarming:
Rainbow Dash berättar för Scootaloo att hon minsann också varit mörkrädd en gång i tiden.

Mest minnesvärda scenen:
Twilight inser att hon har fastnat i Sombras fälla och att det därmed faller på Spike at återbörda Crystal Heart till dess rätta plats.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 17 feb 2013, 20:31

så ska jag försöka få till det här då.

Bästa avsnitt: ja... säg det, ingen som riktigt sticker ut för mig men säger dom två första avsnitten.

Sämsta avsnitt: Får säga "Wonderbolt academy" nånting med det avsnittet som gör att jag bara inte gillar det :/ men "Spike at your service" var väl ingen jätte höjdare heller men det avsnittet lyftes upp av Mane6s tafliga försök att lura spike i slutet iallafall :tshehe:

Bästa Sång: skulle vilja sätta hela sista avsnittet här! så många bra låtar i den! :tshappy:
men måste jag välja en så får det bli den här:
Sen så måste väl jag nämna den här som nog är den som man gått och nynat på mest av låtarna den här säsongen :tshehe:

Mest överaskande: Mängden sånger i säsongsavsluttningen :ppcrazy:

Bästa Support karaktär: öööhhh.... har inte en aning ingen som riktigt sticker ut :/

Bästa Antagonist: Säger Trixie jag med.

Crowning moment of heartwarming lägger till nåt om jag kommer på nåt :/

Mest minnesvärda scenen: vete tusan lägger till det om jag kommer på nåt

och det där tog mig typ 2 timmar att få ihop :/
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 17 feb 2013, 21:55

Bros skrev:Sämsta avsnitt: Får säga "Wonderbolt academy" nånting med det avsnittet som gör att jag bara inte gillar det :/ men "Spike at your service" var väl ingen jätte höjdare heller men det avsnittet lyftes upp av Mane6s tafliga försök att lura spike i slutet iallafall :tshehe:

Låter som att du inte heller är något stort fan av Merriwether. Själv tyckte jag att Wonderbolt Academy var det bästa av hennes avsnitt – nästan så att jag började tro att hon äntligen lärt sig.

Bild

Men… var är alla andra? :rdwhat:

Förra gången vi hade en sån här tråd så fullkomligt kastade folk sig över den och vi lyckades rent av dra till oss några lurkare.

Jaja, jag ska ge mig till tåls. Det är bara så kul att få läsa vad alla andra tycker. :tsblush:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 18 feb 2013, 08:00

Tja, låt oss nu se vad jag tycker. :tshehe:

Bästa avsnitt: Jag skulle säga Sleepless in Ponyville.
Sämsta avsnitt: Skulle nog bli Spike at your Service.
Bästa Sång: Den låt som har fastnat mest i mitt huvud är Babs Seed, CMC är så söta när dem dricker från sin milkshake! :pp2: :rdwub:
Mest överaskande: Kan nog hålla med om antalet sånger i sista avsnittet, något jag inte förväntade mig.
Bästa Support karaktär: .... Angel? :scoot:
Bästa Antagonist: Hmm.... Guess Trixie. :trixie:
Crowning moment of heartwarming: När Rainbow Dash hjälper Scootaloo att "flyga". :aj4:
Mest minnesvärda scenen: Argh... Så många scener.. :rwhy: Men antar att den scen man minns mest är nog då Rainbow Dash flyger in i takfönstret i "Games Ponies Play" och sakta gnisslar ner.
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Fundersam » 18 feb 2013, 14:27

Bästa avsnitt: Efter min första genomtittning av avsnitten såg jag Magic Duel som favoriten men nu med ett antal till tittningar i bagaget måste jag nog ändå säga Sleepless In Ponyville. Varken Scootaloo eller Rainbow Dash är vanligvis några favoritkaraktärer men just i detta avsnitt har jag inget att klaga på. Tvärtom. Det en riktigt bra mix av humor, spänning och känslosamma ögonblick. Dessutom spelar ju Luna en relativt betydande roll vilket bara är ett plus i min bok.

Sämsta avsnitt: Överlag måste jag tyvärr medge att säsongen varit rätt svag och det största bottennappet i min mening är nog Spike At Your Service. Vanligtvis har jag inte så mycket emot Spike-avsnitt men detta var allt annat än bra. Till att börja med är Spike så mycket out of charcter att det nästan blir löjligt (på ett negativt vis) då han helt plötsligt inte är kapabel till något. Men det främsta irritationsmomentet är Spike's dragon code som bara är en enda stor påklistrad plot device.

Bästa sång: I've Got to Find a Way från säsongsavslutningen var riktigt bra i all sin enkelhet. Jag håller tummarna för att den förlängda versionen som uppenbarligen existerar släpps någon gång.

Mest överraskande: Utöver Twilicorn-spektaklet var det nog att Derpy dök upp ett antal gånger i säsongsavslutningen. :derpy2:

Bästa support karaktär: Luna i Sleepless In Ponyville.

Bästa antagonist: Trixie såklart! :trixie2:

Crowning moment of heartwarming: A True, True Friend-låten var riktigt rörande och framförallt deras gruppkram i slutet av den.

Mest minnesvärda scenen: "Dörrscenen" då Twilight och Spike får sina största rädslor uppenbarade för sig var väldigt stark.

Största besvikelsen: Den totala avsaknaden av ett Rarity-avsnitt. :rwhy:

Bästa LOL-ögonblicket: Då Fluttershy till sin fasa upptäcker Pinkie Pie's dräkt föreställande sig själv.

Bästa WTF-ögonblicket: Då Shining Armor kastar iväg sin utmattade fru.

Bästa cuteness overload-ögonblicket: Baby Applejack. Nuff said.
Senast redigerad av Fundersam 18 feb 2013, 17:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fundersam
Bare Flanked Filly

Inläggav Sockis » 18 feb 2013, 16:27

Bästa avsnitt: Ja du, jag måste nog säga att Magic Duel och Magical Mystery Cure var lite av mina favoriter i denna säsongen. Jag var väldigt förtjust i Trixies återkomst och jag vart väldigt glatt överraskad av finalen. :tshappy:
Sämsta avsnitt: Spike at your service, 'nuf said. Sen var jag inte så särskilt förtjust i Just for Sidekicks heller, är inte så förtjust i Spike generellt så. :tshehe:
Bästa Sång: Blev verkligen mycket jobbigare att välja nu på grund av senaste avsnittet, så mycket bra i det. Halva avsnittet var ju sånger i princip!
Men jag kan ju säga att Bad Seed och What My Cutie Mark Is Telling Me var lite av favoriterna, sen kommer a true, true friend väldigt nära på tredje plats.
Spoiler: show

Mest överaskande: Också svårt att säga, skulle nog tro att det var cutie-mark switchen i finalen dock. Jag var helt "Is this really happening?" :rdlaugh:
Bästa Support karaktär: Dunno, kommer inte på någon atm. :aj1:
Bästa Antagonist: Lätt att det var Trixie! Trixie is the most excellent babe! (Kollade på Bill and Ted igår, fått lite språk tendenser därifrån atm)
Crowning moment of heartwarming: Svårt att säga det här med, var mycket bra. Men gillade True, true friend och i Too Many Pinkie Pies när dom väl hittade rätt Pinkie. Måste också säga att jag gillade Celestias sång i finalen med, det värmde fint att se ett litet montage med Twilight.
Mest minnesvärda scenen: När Discord säger "Well played Fluttershy, well played." Det är den scenen jag känner mest minnesvärd atm iaf, kan ju ändras framöver. :tshappy:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Laddercat » 19 feb 2013, 19:47

Jag tror jag ska kolla igenom säsongen innan jag uttalar mig, men jag reserverar denna plats, om nu inte för många skriver vidare, då jag kommer placera mig längst ner för enkelhetens skull.

Jag tycker också att vi ska använda Fundersam's template, och dom som skrivit redan får gärna lägga till dess extra grejer :pp2:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Myrica Gale » 19 feb 2013, 21:13

Addendum

Största besvikelsen:
Alicorn Twilight…
Jag tycker att de hanterade det bra efter omständigheterna men jag är fortfarande inte särskillt förtjust i konceptet.
Vi får väl se om säsong fyra kan ändra min inställning.

Bästa LOL-ögonblicket:
Bild

Bästa WTF-ögonblicket:
Bild

Bästa cuteness overload-ögonblicket:
Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 22 feb 2013, 02:26

tänkte fråga vad folk tyckte om sista avsnittet?
Det verkade vara många som inte gillade det, mest bara för att twilight blev en alicorn.
Men ja tyckte det var ett bra avsnitt med flera bra låtar, särskillt "true true friend" :tshappy:

Jag hoppas bara att twilight inte måste flytta från ponyville nu när hon blev en prinsessa och så(känns som att det skulle förstöra serien en del),
så det var ju lite oroväckande men ändå ett bra avsnitt som sagt :pp1:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav DreamSnake » 22 feb 2013, 07:00

TEO skrev:tänkte fråga vad folk tyckte om sista avsnittet?
Det verkade vara många som inte gillade det, mest bara för att twilight blev en alicorn.
Men ja tyckte det var ett bra avsnitt med flera bra låtar, särskillt "true true friend" :tshappy:

Jag hoppas bara att twilight inte måste flytta från ponyville nu när hon blev en prinsessa och så(känns som att det skulle förstöra serien en del),

Oh, ny människa! (eller någon annan sorts varelse). Welcome!
Ja JAG tyckte att avsnittet var bra, fast för kort...... :aj2:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav TEO » 22 feb 2013, 15:05

DreamSnake skrev:
TEO skrev:tänkte fråga vad folk tyckte om sista avsnittet?

Oh, ny människa! (eller någon annan sorts varelse). Welcome!
Ja JAG tyckte att avsnittet var bra, fast för kort...... :aj2:

Tackar :tshappy:
Jo jag är en människa(senast ja kollade iallafall) :ppcrazy:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Sockis » 22 feb 2013, 16:28

Tjenare Teo mannen! Om du vill så finns det en presentations del där du kan skriva om dig själv så vi kan läsa och få veta allt om dig! :ppcrazy:
http://svenskabronies.egetforum.se/presentera-eder-f32.html
Eller bara så vi kan se att du hoppat in i forumet. :ppnocrazy:

Men ja, jag gillade verkligen säsongsavslutet faktiskt, även om det är som många säger, att det gick lite snabbt. Men dom första två avsnitten i säsong fyra ska ju tydligen vara fortsättning av senaste avsnittet, så det ser man fram emot! :pp2:

Btw, måste posta en rolig grej som jag hittade på Daniel Ingrams twitter!
Bild
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav CmndrHurricane » 22 feb 2013, 21:49

så bara för att vara lite väl seriös en stund måste jag säga att jag verkligen gillade Magical Mystery Cure, antagligen av andra anledningar än dom flesta av er.
då jag i närtiden ska börja mitt första "riktiga, ordentliga" jobb och flytta 200 km så kändes temat av att växa upp och acceptera ändringar (uppenbart i Celestias sång (hon har awesome röst btw, måste sjunga mer)) ganska passande och nära och jag tror jag behövde det.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Användarvisningsbild
CmndrHurricane
Pony with a Destiny

Inläggav CallMePinkamena » 27 feb 2013, 18:21

Bästa avsnitt: Magical Mystery Cure.
Sämsta avsnitt: Spike At your Service. Hatar dig Spike.
Bästa Sång: Celestia's Ballad och What My Cutie Mark is Telling Me.
Mest överaskande: G3 Pinkie. Jag flög nästan av min stol.
Bästa Support karaktär: Dunno. :tsdnw:
Bästa Antagonist: Trixie
Crowning moment of heartwarming: Nu måste jag tänka lite.. Hmmhh.. När Sweetie somnade efter 99 Buckets of Oats on the Wall. :sb2:
Bild
Användarvisningsbild
CallMePinkamena
Newborn Foal

Återvänd till Ponies!