Presentations tråden

Här kan ni prata om allt och ingenting, även sånt som inte har med ponies att göra!

Re: Presentations tråden

Inläggav Sockis » 21 jul 2012, 17:45

Tjena tjena! :pp2:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav CmndrHurricane » 15 aug 2012, 16:32

Hemfrik skrev:Jaha, då ska vi se...

19 år, på det tjugonde, och ska börja andra året på Linköpings universitet. (Teknolog, så klart)
Jag kom i ordentlig kontakt med MLP någon gång i mitten av september förra året, och såg säsong ett mellan den sextonde och nittonde av samma månad. Jag har alltid haft en viss tendens att överkonsumera om jag gillar något. Dröjde inte särskilt länge innan jag började hänga på Ponychan och dagligen besöka EqD. Ponychan har jag dock lagt bakom mig sedan en tid tillbaka, när det hela MMDW-fadäset drog igång och det visade sig att hatarna i högsta grad befann sig mitt bland oss på den sidan, i alla fall på /pony/ (numera /show/)

Äger två standard-dockor (FS/RD), två "kristall"-nyckelringar (RD/PP) och har två blind-bag-figurer (Big Mac och Apple Dazzle).

Sweetie-Belle är bäst häst.

Fluttershy är också bäst häst...

Hemfrik skrev:19 år, på det tjugonde, och ska börja andra året på Linköpings universitet.

Hemfrik skrev: Linköping
:ppgasp:
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Användarvisningsbild
CmndrHurricane
Pony with a Destiny

Inläggav Hemfrik » 15 aug 2012, 17:22

Jag tar det som att du också har ditt tillhåll i Linköping...? Vad trevligt. :pp1:
Användarvisningsbild
Hemfrik
Bare Flanked Filly

Inläggav Mindmusic » 24 aug 2012, 14:58

Kanske bra att skriva något här också :3

Hej, jag heter Mindmusic eller mitt riktiga namn är Sandra och jag är snart 22 år.
Uppväxt (20år i) Stockholm men bor just nu i Luleå eftersom min partner pluggar här :3

Jag rör mig ofta runt på nätet nuförtiden, jag kan klassas som furry/brony antar jag eftersom jag även är med på FA, har en fursona och har en del vänner inom det communityt ^w^ Jag har inte träffat någon svensk brony IRL lol lär väl inte göra det heller eftersom allt coolt folk hänger i stan (sthlm)

Min favo 'pony' är Zecora men älskar såklart alla andra karaktärer också! :tshappy:

Bara att fråga om ni undrar nåt :3 Mitt liv är lite upp-och-ner just nu så kan tyvärr inte rita för någon just nu (kan vara roligt att skissa/rita andras karaktärer annars)
Im not the only one to think or feel this way, neither is you.
Användarvisningsbild
Mindmusic
Bare Flanked Filly

Inläggav Tortellini » 24 aug 2012, 16:12

Mindmusic skrev:Kanske bra att skriva något här också :3

Hej, jag heter Mindmusic eller mitt riktiga namn är Sandra och jag är snart 22 år.
Uppväxt (20år i) Stockholm men bor just nu i Luleå eftersom min partner pluggar här :3

Jag rör mig ofta runt på nätet nuförtiden, jag kan klassas som furry/brony antar jag eftersom jag även är med på FA, har en fursona och har en del vänner inom det communityt ^w^ Jag har inte träffat någon svensk brony IRL lol lär väl inte göra det heller eftersom allt coolt folk hänger i stan (sthlm)

Min favo 'pony' är Zecora men älskar såklart alla andra karaktärer också! :tshappy:

Bara att fråga om ni undrar nåt :3 Mitt liv är lite upp-och-ner just nu så kan tyvärr inte rita för någon just nu (kan vara roligt att skissa/rita andras karaktärer annars)

Tjänare Sandra, och välkommen till forumet!
Luleå säger du... Själv är jag stolt Umebo, vilket ligger en bit ifrån Luleå, men så vansinnigt är det ju inte. :tshappy: Tyvärr känner jag inte till några Bronies i Luleå, det borde säkert finnas en och annan, men inga som jag hört om i alla fall.

Intressant val av favorit, nog för att Zecora är en väldigt fin karaktär! Hur kommer det sig att hon är din favorit då?
Party SOFT, But PINKIE STYLE!
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Bros » 24 aug 2012, 17:15

Mindmusic skrev:Hej

Hej, Hallå och Välkommen hit!

Se upp för vinflaskorna! :ppcrazy:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 24 aug 2012, 21:02

Bros skrev:Hej, Hallå och Välkommen hit!

Se upp för vinflaskorna! :ppcrazy:

DAMMIT! Bros hann före!! :rwhat: :rwhat:

Välkommen btw. :scoot:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Laddercat » 25 aug 2012, 09:52

Mindmusic skrev:Kanske bra att skriva något här också :3

Om du vill träffa bronies IRL så är det inte så svårt när det kommer till kritan. Vi har haft mindre meetups på lite centrala platser i Sverige och facebookgruppen brukar anordna rätt stora saker i Stockholm, men även Malmö och Göteborg (inte för att de städerna hjälper dig särskilt mycket dårå, höhö)

Furry/brony kombinationen har vi dock redan här, men jag tror inte riktigt det diskuteras öppet på forumet utan snarare fram mot småtimmarna i den mörka och mystiska Skypechatten som jag föreslår att du går med i om du vill.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Mindmusic » 25 aug 2012, 15:20

Tortellini:
Hej :3 jo vansinigt långt borta är det inte, varit lite i umeå förut men det var många år sen nu. Funderar på om en ska testa setta upp nån pony relaterad lapp på universiteted eller nåt för att se vad som händer eller nån mindre specefic kontakt lapp men random nyskapad mail lol

hm, Jag gillar hennes röst och rim men hon är ju också en väldigt samlad och klok karaktär o vacker såklart :tshappy: Jag gillar Luna också men mane 6 är ju fin fina dem med :3 Har doddlat twilight flest gånger tror jag dunno why.

@Bros
@DreamSnake
Yay hej :heart:

@Laddercat
M lite samma med furmeets och liknande, verkar inte finnas så många lika sinnade här upp men då har jag ju knappt träffat nåt folk heller så är väl svårt att säga egentligen, det finns ju en hel del studenter känns som minst några skulle ha liknande intressen.

Ah, kanske får checka det brukar vara invisiable på skype men om inte det gör nåt kanske jag kan börja hänga lite mer där :pp1:
Vem ska jag adda om jag vill gå med? :3
Användarvisningsbild
Mindmusic
Bare Flanked Filly

Inläggav Tortellini » 25 aug 2012, 16:39

Mindmusic skrev:Vem ska jag adda om jag vill gå med? :3

Du kan adda mig, "mallatralla" är mitt användarnamn, annars kan du bara söka på "André Dahlström". :pp1:

Om det finns flera (Har ingen aning om det gör det) så är det en som har en profilbild som föreställer en skäggig man med ett intressant flin. Observera att detta inte är jag, jag är något snyggare än honom.
Kan dock inte lova att jag inte är på samma plan som honom rent mentalt. Hehe. :ppcrazy:

Mindmusic skrev:Funderar på om en ska testa setta upp nån pony relaterad lapp på universiteted eller nåt för att se vad som händer eller nån mindre specefic kontakt lapp men random nyskapad mail lol

Mm, jag rekommenderar att sätta upp någon sorts kontaktlapp eller så. Nu är jag själv inte högskolestudent (Går sista året på gymnasiet) men jag vet att det finns en rejäl jäkla hög med Bronies på universitet här i Umeå. Både mer öppna, och en hel del Closet.
Så nog borde det finnas några sådana även uppe i Lule! :aj4:
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Mindmusic » 25 aug 2012, 18:28

Tortellini skrev:
Mindmusic skrev:Vem ska jag adda om jag vill gå med? :3

Du kan adda mig, "mallatralla" är mitt användarnamn, annars kan du bara söka på "André Dahlström". :pp1:

Om det finns flera (Har ingen aning om det gör det) så är det en som har en profilbild som föreställer en skäggig man med ett intressant flin. Observera att detta inte är jag, jag är något snyggare än honom.
Kan dock inte lova att jag inte är på samma plan som honom rent mentalt. Hehe. :ppcrazy:

Mindmusic skrev:Funderar på om en ska testa setta upp nån pony relaterad lapp på universiteted eller nåt för att se vad som händer eller nån mindre specefic kontakt lapp men random nyskapad mail lol

Mm, jag rekommenderar att sätta upp någon sorts kontaktlapp eller så. Nu är jag själv inte högskolestudent (Går sista året på gymnasiet) men jag vet att det finns en rejäl jäkla hög med Bronies på universitet här i Umeå. Både mer öppna, och en hel del Closet.
Så nog borde det finnas några sådana även uppe i Lule! :aj4:

Addade ^w^ hehe no problem alla är vi nog inte riktigt friska enligt samhället :P

M, jag kanske får fixa nån cool lapp och sätta upp bara för att testa :3 Vet dock inte hur man ska skriva menar säkert många som kanske inte skulle våga/tro att det är ett troll eller nåt. Kanske kan printa ut och setta up nåt sånt> http://i.chzbgr.com/completestore/2012/2/12/66ff341d-b4e9-4c5c-b5dc-fe2f88714db0.jpg för att se hur/om någon reagerar :tshehe:
Användarvisningsbild
Mindmusic
Bare Flanked Filly

Inläggav Bros » 25 aug 2012, 19:04

Mindmusic skrev:Ah, kanske får checka det brukar vara invisiable på skype men om inte det gör nåt kanske jag kan börja hänga lite mer där :pp1:
Vem ska jag adda om jag vill gå med? :3

Du har skype tråden här: skype-t111.html :pp2:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Nac0n » 01 sep 2012, 23:15

Tack för den lilla påminnelsen om er presentationstråd, missade den helt och hållet!
--

Jaha då, Hej! Jag heter Henrik och har internet alias "Nacon".
Jag är 21 bast i år och älskar att rita. Pluggar just nu i Karlskrona, där jag även är bosatt, till en Technical artist för Spel vilket sammansatt är en allmänbildning för spel (3D modellering, programmering och design).

Upptäckte MLP när jag var på Uppcon 11, där vi åkte i bilen hem till kompis och han började spela upp "Avast fluttershy's ass" i stereon och då sa han till oss att det var MLP material. Jag fick lite av en shock och grävde mer i ämnet. Tittade på första avsnittet och blev lite överaskad över hur allt faktiskt var intressant. Och ju mer och mer jag kom in i det desto bättre blev det.

Idag är jag en brony som älskar att rita ponys :tshappy:!
Senast redigerad av Nac0n 01 sep 2012, 23:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Nac0n
Bare Flanked Filly

Inläggav Tortellini » 01 sep 2012, 23:25

Nac0n skrev:Tack för den lilla påminnelsen om er presentationstråd, missade den helt och hållet!
--

Jag är 21 bast i år och älskar att rita. Pluggar just nu i Karlskrona, där jag är även är bosatt, till en Technical artist för Spel vilket sammansatt är en allmänbildning för spel (3D modellering, programmering och design).

Upptäckte MLP när jag var på Uppcon 11, där vi åkte i bilen hem till kompis och han började spela upp "Avast fluttershy's ass" i stereon och då sa han till oss att det var MLP material. Jag fick lite av en shock och grävde mer i ämnet. Tittade på första avsnittet och blev lite överaskad över hur allt faktiskt var intressant. Och ju mer och mer jag kom in i det desto bättre blev det.

Idag är jag en brony som älskar att rita ponys :tshappy:!

Välkommen till gemenskapen Henrik.
JÄTTEKUL med fler sådana här ritande och konstnärliga Bronies, ni är sannerligen en av de delar av våran community som gör det till en av de bästa som finns!

Men också intressant att du studerar till det då... Har du någon dröm om vad du skulle få jobba med då? :aj4:
Alltså, vilka sorts spel och dylikt!
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Nac0n » 01 sep 2012, 23:48

Tortellini skrev:Välkommen till gemenskapen Henrik.
JÄTTEKUL med fler sådana här ritande och konstnärliga Bronies, ni är sannerligen en av de delar av våran community som gör det till en av de bästa som finns!

Men också intressant att du studerar till det då... Har du någon dröm om vad du skulle få jobba med då? :aj4:
Alltså, vilka sorts spel och dylikt!

Tackar!

Jag är nog mest intresserad av concept art i så fall, men på senare dagar har blivit väldigt intresserad av 2D animation. Jag ser det här programmet mer som än start på livet, att faktiskt få en blick över vad jag vill göra! Och det jag har fastnat för är Comic artist eller Animator. För personligen har jag inte längre intresse för något som har med 3D att göra. Med 2D kan du få ut så mycket mer känslor(Tänk dig MLP i
3D! :derpy4: ).

Typ så är mina tankar, haha xD
Användarvisningsbild
Nac0n
Bare Flanked Filly

Inläggav Bros » 01 sep 2012, 23:50

Nac0n skrev:Tack för den lilla påminnelsen om er presentationstråd, missade den helt och hållet!
--

Hallå och välkommen hit! :pp2:

Se upp för flygande vinflaskor! :ppcrazy:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Nac0n » 01 sep 2012, 23:57

Bros skrev:
Spoiler: show

Oj oj tack xD!

Hade det vart ölflaskor hade jag nog försökt fånga dem istället :rdlaugh:
Användarvisningsbild
Nac0n
Bare Flanked Filly

Inläggav Ostbullen » 02 sep 2012, 00:08

Nac0n skrev:
Bros skrev:
Spoiler: show

Oj oj tack xD!

Hade det vart ölflaskor hade jag nog försökt fånga dem istället :rdlaugh:

Det är bra det :tshappy:

Pch välkommen välkommen! Kul att se att du är utbildad i spelutveckling, gick själv spelutveckling på LBS i gymnasiet, dock så var den skolans utbildning inte den bästa :/
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Laddercat » 02 sep 2012, 00:28

Om du funderar på comic artist kan du ju alltid skapa en pony tumblr?
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Nac0n » 02 sep 2012, 00:38

Ostbullen skrev:Det är bra det :tshappy:

Och välkommen välkommen! Kul att se att du är utbildad i spelutveckling, gick själv spelutveckling på LBS i gymnasiet, dock så var den skolans utbildning inte den bästa :/

Så mycket trevliga välkomnanden!
Oooh längtar tillbaka till Gymnasiet, allt var så lätt även fast man tyckte DÅ att det var så svårt. Oftast så har Gymnasien inte bra utbildningar inom spel. Jag har pratat med en del som har sagt att deras gymnasie var kass och du är ju en av dem då! Någon får gärna rekommendera något gymnasie som har en bra utbildning inom spel för framtida referenser :tshappy:

Laddercat skrev:Om du funderar på comic artist kan du ju alltid skapa en pony tumblr?

Oj, det var inte en dum idé. Men har för tillfället inga idéer och vill helst gärna sitta och rita mer ponys än vad jag gjort (inte många) tills nu för tränings skull.
Men tack för din fina idé!
Användarvisningsbild
Nac0n
Bare Flanked Filly

FöregåendeNästa

Återvänd till Pinkie Pies random hörna