Våra favoritavsnitt?

Här kan ni fråga allt vad som gäller om bronies och MLP. För er som vill veta mer helt enkelt.

Våra favoritavsnitt?

Inläggav Laddercat » 22 jul 2012, 19:41

Här kan ni fråga oss om vilka avsnitt vi tycker bäst om.

Min personliga favorit är öppningsavsnitten på säsong 2, de vill säga Return of Harmony Part 1 & 2.

Discord som har varit instängd i sten i några tusen år blir fri och börjar skapa kaos. Eftersom han kan manipulera hela världen och ser hela grejen mer som än lek än allvar så är han en svår motståndare för de små ponnysarna.

Jag tycker att de tillsammans bygger upp en känslomässig historia samtidigt som den spelar bra på de karaktärer vi känner så väl. Jag tror dock inte att någon som är ny till serien skulle uppskatta dem lika mycket (men de är fortfarande väldigt bra avsnitt) och jag tycker nog att man ska ha kommit in lite i serien innan man kollar på dessa två.

Sisterhooves Social tycker jag också om väldigt mycket.

Sweetie Belle ska få spendera lite tid med storasystern Rarity, men när Rarity inte har tid för henne och allt Sweetie Belle gör blir fel bestämmer hon sig för att hon inte behöver en syster.

Det är ett klassiskt koncept och det finns flera ögonblick där jag lider med karkatärerna. Men Rarity och Sweetie Belle är också mina favoriter, så det faktum att avsnittet kretsar kring deras relation kan bidra lite.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Re: Våra favoritavsnitt?

Inläggav Laddercat » 24 jul 2012, 05:55

Forum, Y U no Help me?
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Sockis » 24 jul 2012, 09:35

Sorry mannen! Tänkte posta men glömde bort iom att jag var på min iPhone den stunden.

Mitt favorit avsnitt är nog The Cutie Mark Chronicles skulle jag säga. Där får man ju veta hur alla huvudpersoner får sina cutie marks och man får följa de åh så gulliga Cutie Mark Crusaders. Jag vet inte varför men jag älskar avsnittet helt enkelt! :pp2:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Hemfrik » 24 jul 2012, 18:08

Alla vet ju att Sweetie Belle är bäst häst, och där torde det vara logiskt att det avsnitt som mest kretsar kring henne också är bäst. :sb2:

Sweetie Belle-Rarity avsnittet "Sisterhooves Social" från säsong två är det (enligt mig) bästa avsnittet eftersom det på ett bra sätt visar upp inte bara en eller två, utan fyra karaktärer mycket detaljrikt och framför allt påpekar en stor kontrast i hur de parvis samspelar.

Säsong två öppnade rent allmänt upp för mer djupgående porträtt av karaktärerna, något som med detta avsnitt enligt mig tidigt i säsongen nådde sin höjdpunkt.
Användarvisningsbild
Hemfrik
Bare Flanked Filly

Inläggav Vinylwalk3r » 06 sep 2016, 11:51

Har alltid gillat Discord, han har en skojsam men ändå lurig karaktär. Ahh, vem försöker jag lurar? Han kan ju ändra allt ikring sig genom att bara knäppa fingrarna! Hur kul hade inte det vatt? :omg:
Så den episoden där han leker galet med vår vänner borde vara bäst, va? Så vilken annan är bäst än "Dungeons and Discords" :pp2:

I denna reser The Mane 6 iväg till "Yakyakistan", medans Spike o Big Mac inbjuder Discord till deras typ hemmakväll. Och tänk fem sekunder vad 'ol Discord gör då......behöver jag säga mer? (Vill inte spoila :aj4: )

("28 Pranks Later" ger oså stark konkurrens. Behövs mer info än, MLP tar efter The Walking Dead, och episoden är byggd på filmen "28 Weeks Later". Gillar inte äckliga zombiefilmer, men My Little Pony gjorde den första filmen jag gillar som hanterar zombie :ppomg: )
Brohoof EveryPon3
Vinylwalk3r
Bare Flanked Filly

Återvänd till Frågor om bronies