Namaste! EvoLove är här!

Skriv en tråd där ni berättar lite om er själva, vad som förde er till MLP och vad ni har för intressen. Självklart kan ni skriva mer än så och det är bara trevligt!

Namaste! EvoLove är här!

Inläggav Evolove » 18 nov 2014, 00:25

Namaste kära bronies :heart: :pp2: :heart:

Johan heter jag och är bosatt i Falun, Dalarna. Född här med växte upp i Landskrona, flyttade till Falun för 10 år sedan men skånskan sitter kvar ^_^
Jag är 27 år och sysselsätter mig till största del med att leva i nuet, mediterar, promenerar i skogen och sköter om hästar på ridskola. Sysslar med naturlig djurkommunikation och LH (Liberty Horsemanship). Älskar alla djur men hästarna har en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

Älskat :omg: MLP :omg: ända sedan min före detta presenterade mig för serien. Alla karaktärer är min favorit ^^ Men har aningen förkärlek till Celestia, antagligen för att jag identifierar mig bäst med henne. Brukar försöka teckna en hel del MLP, går sådär men blir bättre och bättre =)

Andra intressen: rollspel, anime, film, dokumentärer, träning, spiritualism, poi, jordskepp, tarot, mysticism mm. Är en sann mångsysslare som gärna testar något nytt. Älskar även att resa och uppleva kultur, men det har inte blivit så mycket av det än. Är en mycket lugn person som älskar och accepterar villkorslöst.

Om det finns någon som är bosatt i närheten eller i Falun så hör gärna av er. Alltid kul att knyta ny bekantskap.

Min villkorslösa kärlek till er alla! :heart:
KRAM!
Carpe diem (Fånga dagen)
Capere nocte (Fånga natten)
Vivo per statera (Lev genom balansen)
Användarvisningsbild
Evolove
Newborn Foal

Re: Namaste! EvoLove är här!

Inläggav Bros » 18 nov 2014, 07:08

Hallå och välkommen hit! :pp2:

Skrivs inte så jättemycket härinne eftersom dom flesta här håller till i Skype chatten nuförtiden :tshehe:

Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 18 nov 2014, 16:59

Bros skrev:Hallå och välkommen hit! :pp2:

Skrivs inte så jättemycket härinne eftersom dom flesta här håller till i Skype chatten nuförtiden :tshehe:

Oh you son of a.... Jag skyller på att man jobba till 16:30 med att jag inte hann länka videon innan dig! :tsgrr:

Man må vara dålig på att skriva nu förtiden på detta forum men man kollar in varje dag. :aj4:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Tortellini » 18 nov 2014, 17:20

Tjänare Evolove/Johan, och välkommen till forumet! :pp1:

Som Bros nämnde så är väl forumet nuförtiden inte sådär aktivt, men vi har en något mer aktiv chatt på Skype som (enligt mig själv då) är hemskt trevlig! Har du Skype så är du MER än välkommen in i den! Så får man kanske höra mer om den där djurkommunikation du sysslar med, låter väldigt intressant!

Än en gång, välkommen in i gemenskapen! :rdwub:
Party SOFT, But PINKIE STYLE!
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Myrica Gale » 19 nov 2014, 12:43

Hallåjsan! Kul att se att det fortfarande trillar in nytt folk på vårt forum. :tshappy: Jag gör mitt bästa för att hålla det vid liv genom att posta lite random svammel av och till.

Evolove skrev:Andra intressen: rollspel, anime, film, dokumentärer, träning, spiritualism, poi, jordskepp, tarot, mysticism mm.

En lite annorlunda användning av tarot-kort. :sb2:
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Multiworldwar2 » 21 nov 2014, 00:40

Hjärtligt välkommen Johan. Hoppas du ska trivas.
sköter om hästar på ridskola. Sysslar med naturlig djurkommunikation och LH (Liberty Horsemanship). Älskar alla djur men hästarna har en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

Ooh, är du bra på att rida? Och vad är liberty horsemanship, har aldrig hört talas om det?
Användarvisningsbild
Multiworldwar2
Newborn Foal

Inläggav Evolove » 21 nov 2014, 02:29

Multiworldwar2 skrev:Ooh, är du bra på att rida? Och vad är liberty horsemanship, har aldrig hört talas om det?

Tack :pp2:

Jag har inte ridit så mycket men lärde mig rida barbacka och har nästan uteslutande ridit så. LH handlar om att respektera hästen som en medveten och medkännande varelse i alla aspekter. Samt träna med hästen genom frihet och "vägen av minst motstånd". Med andra ord så handlar det om att skaffa en naturlig kommunikation byggd på frihet, respekt, tillit och kärlek.

Har mest hållit på med massage, kommunikation och träning från marken med hästarna. Brukar även tillbringa många timmar tillsammans med flocken i meditativt tillstånd ^_^

Här är en mycket sevärd dokumentär om hästar och naturlig kommunikation!
https://www.youtube.com/watch?v=TQUMAJCh1fA
Carpe diem (Fånga dagen)
Capere nocte (Fånga natten)
Vivo per statera (Lev genom balansen)
Användarvisningsbild
Evolove
Newborn Foal

Återvänd till Presentera eder