Time for a change... ?

Här får ni fråga Celestia (eller hennes undersåtar (dvs mig eller andra mods)) vad ni vill veta om forumet.

Akta er för Trollestia bara!

Time for a change... ?

Inläggav Egit-kun » 26 aug 2013, 08:14

Bild

Hej, jag gick nyligen in på domänen "svenskabronies.se" för att kolla och se hur det stod till där och märkte att både deras forum och själva sidan i sig blivit nedstäng.

Blev lite förvånad måste jag säga eftersom att de har haft domänen igång ganska länge nu, men de kanske inte tyckte det var värt att fortsätta eftersom att majoriteten av medlemmarna håller sig på Facebook.
I alla fall; jag tänkte bara ställa frågan: Borde vi kanske gemensamt införskaffa domännamnet nu när det inte längre används, eller ska vi bara låta det vara och fortsätta med en gratissida?

Om svaret blir ja angående ändringen så kan jag säga att jag gärna bidrar med riksdaler personligen. Skulle vara otroligt trevligt att kunna få en riktig URL för en gångs skull, but hey, that's me.

Vad sägs mina ponnybröder och ponnysystrar? :r1:
Bild
Användarvisningsbild
Egit-kun
Background Pony

Re: Time for a change... ?

Inläggav Jigsaw » 26 aug 2013, 10:10

Jag har inget emot det. Gå mot lite mer proffsigare och sedan göra reklam utåt när man har ett riktigt namn (Det blir mkt enklare) Och sen satsa lite större kanske?

Kan själv bidra med en slant, beror dock på hur mycket det kommer att kosta! Vill ha ett pris först. Men ingen dum idé! Bäst vi tar chansen innan någon annan gör det. Domain-namnet är ju som gjort för oss :rdtongue:
Bild
Användarvisningsbild
Jigsaw
Full-fledged Pony

Inläggav Sockis » 26 aug 2013, 16:58

Kollade upp angående domänen på www.iis.se och svenskabronies.se ägs fortfarande, förfallodatumet är först vid 2014-09-20 tydligen.
Så fb gruppen äger fortfarande domänen, men har bara tagit ner sidan för tillfället, och det var gjort idag dessutom tydligen.

Så det ser inte så troligt ut att vi kan ta den om vi inte får för fb gruppen, tyvärr.
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav maagsathgart » 19 aug 2014, 23:00

Kanske dags snart då?

Hej,
Jag heter Magnus och skulle behöva komma i kontakt med folk som spelar MLP CCG i Malmö.
En tråd kring detta expanderande kortspel kanske kan vara aktuellt?

MVH
maagsathgart
Newborn Foal

Inläggav Myrica Gale » 20 aug 2014, 08:59

maagsathgart skrev:Kanske dags snart då?

Hej,
Jag heter Magnus och skulle behöva komma i kontakt med folk som spelar MLP CCG i Malmö.
En tråd kring detta expanderande kortspel kanske kan vara aktuellt?

MVH

Finns en tråd redan. Kan vara lite svårt att hitta bland trådarna dock eftersom sökfunktionen inte fungerar nåt vidare.

http://svenskabronies.egetforum.se/my-little-pony-collectible-card-game-t291-40.html
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav maagsathgart » 20 aug 2014, 09:04

Stort tack!
Jättefint forum förresten :)
maagsathgart
Newborn Foal

Återvänd till Ask Celestia