Gemensamt inköp av Fallout Equestria

Allt om litteratur, kanske till och med från Twilights eget bibliotek~

Re: Gemensamt inköp av Fallout Equestria

Inläggav Myrica Gale » 15 aug 2014, 23:58

Böckerna kom redan i början av förra veckan. Jag har bara inte orkat ta några bilder eller skriva ett inlägg förrän nu. :aj1:

Bild

Böckerna är på runt 700 sidor styck och känns inte överdrivet tjocka – jag har läst fantasyböcker som var betydligt värre. Den här gången valde man att inkludera skyddsomslag och det ser jag som ett stort plus. Under dessa finns samma gröna pärm med silvertext som förra gången.

Layouten är jag dock mer kritisk till. Jag applåderar valet av Garamond som huvudtypsnitt då jag finner det vara ett av de mest behagliga och lättlästa typsnitt som finns. Dock är texten i minsta laget. Jag hade gärna sett att man offrat lite i radavstånd och gjort texten större. Största problemet är dock marginalerna. Framförallt innermarginalen är på tok för liten – texten kryper alltför nära ryggen och blir jobbig att läsa. Det känns också lite trist att illustrationerna i början av varje kapitel inte kom med.

Jag klandrar dock inte de inblandade – de gjorde klart redan från början att det var två böcker som gällde och att arbetet behövde gå undan för att hinna med allt under sommarledigheten. Alternativet hade varit att göra som Past Sins-projektet och öppet diskutera varenda liten detalj till leda – men då hade böckerna troligtvis inte tryckts förrän nästa sommar.

Nu antar jag att jag får försöka planera in en omläsning. Det är trots allt snart tre år sen jag läste berättelsen och jag minns bara handlingen i grova drag.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Föregående

Återvänd till Twilight's Ponytails