[M] Vad lyssnar du på..

Allt som har med teknik, musik, spel och TV att göra kan ni skriva om här!

Vilken liten filly gillar inte sådant?

Re: [M] Vad lyssnar du på..

Inläggav Myrica Gale » 14 jun 2013, 17:58

En lite småstörig sak med SoundCloud är att den alltid fortsätter spela efter att man lyssnat klart på en låt – om det inte finns någon spellista eller man har nått botten av den så kan vad som helst möjligt skit dyka upp. Då och då kan det dock visa sig vara något riktigt häftigt. En annan funktion som också bjuder på mycket slumpmässgt innehåll är "strömmen" där musik av de artister man följer blandas med sådant som dessa valt att reposta. Det jag sitter och lyssnar på just nu repostades av The Living Tombstone och bara på beskrivningen hör man att det måste vara bra.

[…] Celldweller cross-bred electronic styles such as Drum'n'Bass and Psy-Trance with modern Alternative Rock and Metal […]

https://soundcloud.com/celldweller/sets/celldweller-10-year-anniversary-edition-deluxe-edition

Bild
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 15 jun 2013, 12:54

Myrica Gale skrev:En lite småstörig sak med SoundCloud är att den alltid fortsätter spela efter att man lyssnat klart på en låt – om det inte finns någon spellista eller man har nått botten av den så kan vad som helst möjligt skit dyka upp. Då och då kan det dock visa sig vara något riktigt häftigt. En annan funktion som också bjuder på mycket slumpmässgt innehåll är "strömmen" där musik av de artister man följer blandas med sådant som dessa valt att reposta. Det jag sitter och lyssnar på just nu repostades av The Living Tombstone och bara på beskrivningen hör man att det måste vara bra.

[…] Celldweller cross-bred electronic styles such as Drum'n'Bass and Psy-Trance with modern Alternative Rock and Metal […]

https://soundcloud.com/celldweller/sets/celldweller-10-year-anniversary-edition-deluxe-edition

Bild

låter intressant. Lyssnade på första minuten innan jag upptäckte att den var över 2 timmar lång. Får nog ta och lyssna igenom den lite senare istället.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Myrica Gale » 15 jun 2013, 13:19

Laddercat skrev:låter intressant. Lyssnade på första minuten innan jag upptäckte att den var över 2 timmar lång. Får nog ta och lyssna igenom den lite senare istället.

Det är ett komplett jubileumsalbum bestående av 36 spår på två fullmatade CD-skivor. Låten "Switchback" ger en bra bild av vilken typ av musik det är.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 19 jun 2013, 13:46

Nac0ns fel att jag lyssnar på denna låt. :derpy4:
http://greenbit5721.tumblr.com/post/517 ... -kellyykao

Sedan har man börjat lyssna en hel del på några utav Imagine Dragons låtar. :bm:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Egit-kun » 13 jul 2013, 08:04

:3
Bild
Användarvisningsbild
Egit-kun
Background Pony

Inläggav Myrica Gale » 20 aug 2013, 19:44

För ca två år sen började jag att bli nyfiken på att undersöka historien och bakgrunden till den musik jag lyssnar på. Under de senaste 15 åren så har min musiksmak utkristalliserat sig i främst tre genrer: spacesynth/synthesizer dance, goa-/psytrance och chip/bitpop. Framförallt så har jag valt att utforska italodisco som är ursprunget till spacesynth. Många av de musiker som skapar spacesynth idag är relativt unga och har en bakgrund inom demoscenen. Detta tillsammans med en del moderna dance- och trance-influenser har gjort att genren utvecklats och rört sig bort från sitt ursprung. Ett av de tre (tror jag) skivbolag som ger ut spacesynth ger även ut en del italodisco och det har fått en del av de musiker jag lyssnar på att även testa på denna genre. En verkar rent av ha tagit klivet över helt.

Jag har lyssnat på både gammal och ny italo. Det är svårt att säga vad det är som jag gillar så mycket med de fåniga nonsenstexterna, sjungna med en svårplacerad brytning som gör att det inte är någon idé att försöka begripa någonting (till skillnad mot spacesynth som åstadkommer samma effekt med en massa vocodrar). Någonting med musiken gör mig glad helt enkelt samtidigt som den inte distraherar mig från att göra något annat under tiden.

Ny italo

Mirko Hirsch - (It Started) With A Spark

It started with a spark in the dark, then turning to a fire in the night.
You have to know the name of the game, when passion and desire hit the light.

(Jag försöker desperat tolka detta som någon form av Twilight-shipping. Jag är nog lite skadad.)

Spoiler: show

Retronic Voice - 911

Marco Rochowski, ett stort namn inom spacesynth-kretsar, slår sig ihop med svenske sångaren Daniel Pettersson.
Videon är för övrigt härligt kitsch. Själva musiken känns aningen mer seriös än jag är van vid.

Gammal italo

Mc Brian - Loving You Forever

Miko Misson - How old are you

Now, how old are you, where is your harbour,
Have many things to do, open the door.
Yes, i live so true, without my lover.
But tell me if the sky is blue, how old are you?

(Så underbart nonsens.)

Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Egit-kun » 26 aug 2013, 08:31

Eurobeat.

:tshehe:
Bild
Användarvisningsbild
Egit-kun
Background Pony

Inläggav Myrica Gale » 27 dec 2013, 11:51

Nån här som gillar spacesynth och italo? :derpy1:

I så fall kan jag rekommendera de gratis Space Holidays-albumen som går att ladda hem här: http://www.spacesoundrecords.com/downloads_en.html. Hittills har fem volymer släpps (tvåan verkar dock saknas).
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 29 jan 2014, 21:19

Vanello & Steven Kimber - S.O.S For Love från Space Holidays volume 5, länkad ovan. Låten är så fånigt banal att jag till en början rös av obehag men efter att jag vant mig vid den så kan jag inte låta bli att älska den, för musiken är ju så underbart klämmig.

:tsblush:

Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 25 feb 2014, 23:32

Ifall någon skule ha missat den låten sätt på den NU!
Fantastisk sångtext är det också ^^
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Laddercat » 27 jul 2014, 12:46

Just nu har jag fastnat lite på Heather Dale och hennes tolkningar av Kung Arthur och hans Riddare. Det kanske hjälper att jag redan vet en hel del om de legenderna :aj4:
https://www.youtube.com/watch?v=-JJ-RSyhLpo

Youtubetaggen vägrar fungera :aj2:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Föregående

Återvänd till Cutie Mark Crusaders Clubhouse