hej

Skriv en tråd där ni berättar lite om er själva, vad som förde er till MLP och vad ni har för intressen. Självklart kan ni skriva mer än så och det är bara trevligt!

hej

Inläggav unitID124 » 07 apr 2014, 02:28

jag är en kile som är uppväxt i sverige med persiska föräldrar.
jag är 25 år gammal.
jag är inte direkt så normal och är bekväm och glad ensam.
jag har inte kontakt med vänner längre för att jag sitter framför datorn så mycket.
jag söker vänner, riktiga vänner, inte folk som utnyttjar andra.
jag är tyvärr ingen brony, jag gillar bara bronies för att ni verkar vara positiva och glada för det mesta.
jag bor i stockholm och jag gillar att hålla på med random projects, kan vara vad som helst, jag älskar att syssla med små saker som tar mycket av min tid.
jag vet inte varför jag känner att jag behöver ha kontakt med got folk, det känns ensasmt ibland, har inte folk jag kan prata med, eller folk jag kan hitta på nåt med (klättra, promenera, snacka, lösa matematik, elektronik, spela PC spel, brottas).
jag är trött på att träffa folk som leder mig till trubbel, vill hellre träffa folk som är glada och positiva, som inte dömer andra genom utbildning och utseende.
jag hoppas det finns sådana i sverige.
tack
unitID124
Newborn Foal

Re: hej

Inläggav Bros » 07 apr 2014, 08:03

Hallå och Välkommen hit! :pp2:

Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Sockis » 07 apr 2014, 11:25

Hejsan! Välkommen hit, det är alltid trevligt med nya ansikten!

Vi är inte det mest aktiva forumet, vi försöker förbättra det, men enligt mig så är vi en ganska mysig liten familj, och jag hoppas du kommer att trivas här med oss. :tshappy:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav DreamSnake » 07 apr 2014, 14:45

Bros skrev:Hallå och Välkommen hit! :pp2:

Aaaaww... Bros kom före mig denna gång... :aj2:

Hej hej och välkommen till forumet!
Ja glada är vi, oftast! :derpy1:
Ge mig en bild på Derpy bara så blir jag förmodligen glad väldigt fort. :really:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Myrica Gale » 07 apr 2014, 16:59

unitID124 skrev:jag är en kile som är uppväxt i sverige med persiska föräldrar.
jag är 25 år gammal.
jag är inte direkt så normal och är bekväm och glad ensam.
jag har inte kontakt med vänner längre för att jag sitter framför datorn så mycket.

Kan förstås bara tala för mig själv men vi är väl inte direkt normala vi heller och bronies tenderar att vara ganska introverta.

unitID124 skrev:jag söker vänner, riktiga vänner, inte folk som utnyttjar andra.
jag är tyvärr ingen brony, jag gillar bara bronies för att ni verkar vara positiva och glada för det mesta.
jag bor i stockholm och jag gillar att hålla på med random projects, kan vara vad som helst, jag älskar att syssla med små saker som tar mycket av min tid.
jag vet inte varför jag känner att jag behöver ha kontakt med got folk, det känns ensasmt ibland, har inte folk jag kan prata med, eller folk jag kan hitta på nåt med (klättra, promenera, snacka, lösa matematik, elektronik, spela PC spel, brottas).
jag är trött på att träffa folk som leder mig till trubbel, vill hellre träffa folk som är glada och positiva, som inte dömer andra genom utbildning och utseende.
jag hoppas det finns sådana i sverige.
tack

Som Sockis nämnde är forumet inte så aktivt. Vi bor långt ifrån varandra och träffas därför tyvärr inte så ofta heller. Du är dock välkommen att posta vad du känner för i forumet (det är så jag brukar göra).

Får man fråga om du har sett teve-serien och vad du i så fall tycker om den (eftersom du inte ser dig som brony)?
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 07 apr 2014, 18:14

Intressant val att söka sig till bronies utan att själv vara brony. Hoppas det känns bekvämt här i varje fall.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Multiworldwar2 » 08 apr 2014, 18:40

Halloj och välkommen till vårt lilla hörn. Hoppas du ska trivas.

jag söker vänner, riktiga vänner, inte folk som utnyttjar andra. jag är trött på att träffa folk som leder mig till trubbel,

Folk som utnyttjar andra brukar aldrig vara några riktiga vänner, inte heller dom som leder en till en massa trubbel.

Alltid kul att ha någon att göra saker med, brukar bli tråkigt annars.
Användarvisningsbild
Multiworldwar2
Newborn Foal

Inläggav TEO » 11 apr 2014, 15:25

åååh en matematiker :ppgasp:
Så håller du också på med fritidsmatematik?

Öhm jag menar välkommen till vår lilla community :tshappy:

Jag är inte normal heller :derpy1:
har alltid tyckt att det låter som en tråkig sak.
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 11 apr 2014, 18:03

Matte är ju underbart – och då i synnerhet den diskreta matematiken som ligger nära datavetenskapen. :tshappy:

Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 12 apr 2014, 02:03

Myrica Gale skrev:Matte är ju underbart – och då i synnerhet den diskreta matematiken som ligger nära datavetenskapen. :tshappy:

Bild

Mjo jag tycker att diskret är gott, men det där ser inte diskret ut :derpy3:
Jag gillar diskret calculus...

Diskreta derivatans definition:
f '(x) = (f(x+1)-f(x))/((x+1)-x) , där x är ett element i Z
<=>
f '(x) = f(x+1)-f(x)
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 12 apr 2014, 09:16

Det är varför man inte ska försöka prata matte när man är trött. :tsfh: Tänkte inte ens så långt som till att formeln borde ha något med det jag skrev att göra. Ville bara slänga in något som såg imponerande ut. Taylorutveckling är såklart en del av analysen.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 12 apr 2014, 14:45

Myrica Gale skrev:Det är varför man inte ska försöka prata matte när man är trött. :tsfh: Tänkte inte ens så långt som till att formeln borde ha något med det jag skrev att göra. Ville bara slänga in något som såg imponerande ut. Taylorutveckling är såklart en del av analysen.

Det är lugnt sånt händer. Jo jag är bekant med den formeln du skrev :pp1:
Men om du vill imponera på mig så måste du ge mig ett vackert bevis tror jag.

Det jag skrev upp (den diskreta derivatan) var en leksak som du kan testa om du har lust :rdwub:
Den har redan gett mig massor med underhållning :pp2:

Do I feel nerdy now?
I feel nerdy as hell :rdcool:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Laddercat » 13 apr 2014, 18:34

Tja, nördigare än mig på matematikfronten. Jag har sett sådana där symboler förut men jag vet inte vad jag ska göra med dem :aj3:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav TEO » 16 apr 2014, 01:13

Laddercat skrev:Tja, nördigare än mig på matematikfronten. Jag har sett sådana där symboler förut men jag vet inte vad jag ska göra med dem :aj3:

Tja det är då man läser om det andra har gjort tidigare för att få inspiration (vilket kan va väldigt svårt att få om man inte förstår det man tittar på).
Eller så tar man nån annan matematisk sak från varhelst nu inspirationen uppenbarar sig :tshappy:

Men som i alla konstformer så är det ofta svårt att komma på något orginelt och vackert.
När man ska göra konst så underlättar ofta om man spenderar mycket tid på att bemästra den konstform man sysslar med.

hmmm, jag kanske ska starta en matte tråd?
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Återvänd till Presentera eder