Otherworld här!

Skriv en tråd där ni berättar lite om er själva, vad som förde er till MLP och vad ni har för intressen. Självklart kan ni skriva mer än så och det är bara trevligt!

Otherworld här!

Inläggav Otherworld » 18 sep 2013, 11:11

Hello everypony!

Otherworld heter jag, även mindre känd som Linus. Är en snart 26 år gammal kille som bor I Sölvesborg i Blekinge. Jobbar som kock till vardags och har gjort det sedan 2006, men vill hitta nått annat att göra men vet inte vad.
Annars i mitt liv händer det inte mycket. När jag inte jobbar sitter jag hemma vid datorn, ser på anime, läser manga, spelar spel på nån av mina 18 olika konsoler, eller ser på MLP såklart.
Är ca ett 4 månader sedan som jag började kolla på MLP på allvar och fastnade direkt. Min profilbild har jag själv pärlat! Satt i pärlrummet på NärCon i somras och gjorde den :)

Men från första början så var det mitt ex som visade mig första gången. Hon älskar MLP och allt som har och göra med det, och hon försökte få mig att se på det med, men jag var envis av nån anledning. Jag vet inte varför faktiskt. Jag är en envis människa. Jag visste att jag antagligen skulle gilla det, men vet inte varför jag var så envis. Men innan shit hit the fan, så kollade jag tillslut genom hela första säsongen tillsammans med henne i september förra året, och jag älskade det direkt, men jag visade inte eller sa det till henne direkt, envis är jag. Sen hände det en massa oförstående grejer och vi är inte tillsammans längre, efter 7 år ihop, och har inte haft någon kontakt på ett halvår nu och jag förstår ännu inte och lider fortfarande enormt, men vi ska inte gå in på det här.

Men iaf, senaste året har varit fruktansvärt och jag har inte kunnat fortsätta se på MLP för det påminner mig för mycket om henne, men jag började kolla på det igen tillslut i början av sommaren. Och är lika fast ännu. Det är så bra. Påminner mig lika mycket om henne ännu, men också på nått sätt så får det mig att må bra. Sen var jag på NärCon nu i sommar, mitt fösta konvent sedan 2005, och den samhörigheten som jag kände där med alla andra Bronies och pegasisters var helt underbart jämfört med mitt annars så ensamma och mörka liv som jag lever nu efter allt som hänt.

Jag älskar alla i MLP, men mina absoluta favoriter är Rainbow Dash, Derpy, Pinkie Pie och Fluttershy. Utav dom så måste jag nog säga att Rainbow Dash är min största favorit!
Jag har också påbörjat en fursuit med henne, inte en hel utan bara huvudet. Första gången jag försöker mig på nått sånt överhuvudtaget. Jag har inte ens sytt sedan lågstadiet och det är lääänge sen nu.. Får se hur detta ska gå.. är en månad sedan jag gjorde nått på den nu, men har problem med öronen och. Men än så länge så tycker jag att det ser bra ut! Kommer lite bilder här! Ska forma huvudet mera sen. Det går långsamt framåt. Får se hur den kommer bli... :rdwow:

Bild

Köpt päls från USA med!

Bild

En bild på mig med :derpy1:

Bild
Användarvisningsbild
Otherworld
Newborn Foal

Re: Otherworld här!

Inläggav DreamSnake » 18 sep 2013, 11:16

Oh! OOH! Aktivitet! Mycket text! Härligt att se! :pp2:

Och innan bros kommer skriva något här så ska jag bannemig länka innan honom!

Så, då var det ute ur vägen så nu kan man luta sig tillbaka med en kopp kaffe och ta på sig skyddshjälmen innan vinflaskorna börjar flyga omkring. :spikestache:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Klimpen » 18 sep 2013, 14:48

Välkommen in i värmen! :)
Användarvisningsbild
Klimpen
Bare Flanked Filly

Inläggav Sockis » 18 sep 2013, 15:59

Hej och välkommen, härligt att du hittade hit och skrev lite, nytt folk är alltid skoj!

Det är synd att höra det som hände, men livet är ju en berg och dalbana, upp och ner hela tiden. Det är iaf positivt att MLP har kunnat bringa dig sådan glädje.
Vi bronies är som en familj i de flesta fallen, så det är bara att hänga på!

Rainbow Dash är en cooling, och jag diggar verkligen att du gör ett huvud av henne, det måste jag se sen när det är klart! :pp2:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Myrica Gale » 18 sep 2013, 16:47

Hej och välkommen! Alltid trevlig med lite nya ansikten här på forumet (även när det bara är en haka). :tshappy:

Otherworld skrev:Är ca ett 4 månader sedan som jag började kolla på MLP på allvar och fastnade direkt. Min profilbild har jag själv pärlat! Satt i pärlrummet på NärCon i somras och gjorde den :)

Åh! Det påminner mig om att jag har en massa pärlor över från när jag gjorde Megaman-figurer för några år sedan. Jag måste sätta mig nån dag och göra lite ponnyer.

Otherworld skrev:En bild på mig med :derpy1:

Bild

En sån tröja har jag också! :sb2:
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 18 sep 2013, 17:24

Att Derpy är en utav dina favoriter gör mig glad. :tshappy:

Synd att Spike inte är en utav dem...

Ville själv försöka sy något för ett tag sedan, hade tänkt mig en Derpy plushie men det blev inte av. :aj1:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Bros » 18 sep 2013, 17:52

Otherworld skrev:Hello everypony!

Hallå och välkommen hit! :pp2:

DreamSnake skrev:Och innan bros kommer skriva något här så ska jag bannemig länka innan honom!

Så, då var det ute ur vägen så nu kan man luta sig tillbaka med en kopp kaffe och ta på sig skyddshjälmen innan vinflaskorna börjar flyga omkring. :spikestache:

:fs2:

*kastar vinflaskor och diverse grejer efter Drömmis*
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Laddercat » 18 sep 2013, 18:08

Åhå! Fler medlemmar! Skojsigt!

Anime: Inte min grej men många andra som gillar det här. Najs.

TV-Spel: Jag med. Najs.

Blekinge: Har släkt där nere. Najs.

Konvent: Samma som anime. Najs

Furrsuit: Vet några här som gillar det. Antar najs?

MLP: JA FYFAN! SKITNAJS!
Sen att vi inte delar några favoriter gör inte så mycket det. Det finns värre saker ute i världen :r1:

Hoppas du ska trivas här i vår lilla gemenskap.

*Edit* Glömde fråga. Vad för typ av kock är du? Vad lagar du för något?
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Egit-kun » 20 sep 2013, 20:10

Hejsan och välkommen till forumet! ^^
18 konsoler? Vilka då om man får fråga? (Är själv lite utav en spelsamlare :derpy1: )
Bild
Användarvisningsbild
Egit-kun
Background Pony

Inläggav Otherworld » 20 sep 2013, 23:59

Tack för det varma välkomnandet alla! :D

Frågan vad jag är för kock, jag jobbar på ett hotell och vi har både luncher och À la carte på kvällarna. Så jag har inte någon speciell inriktning direkt om man säger så.

17 konsoler var det tydligen bara :P

Game Boy Advance SP
GameCube
Mega Drive
Mega Drive
Mega-CD II
Nintendo 3DS XL
Nintendo 64
Pico
PlayStation
PlayStation 2
PlayStation 2 (slim-line)
Playstation 3 Slim
PlayStation Portable
PlayStation Portable Slim & Lite
Playstation Vita
Wii U
Xbox 360

Köper mycket spel.. uppe i 877 olika spel till alla dom konsolerna nu. Där Mega Driven är favoriten och jag samlar och satsar på att ha alla PAL utgivna spelen kompletta. Har 452 just nu, saknar 93 ^__^
Användarvisningsbild
Otherworld
Newborn Foal

Inläggav Egit-kun » 21 sep 2013, 06:32

I see... Själv är man anti-PAL och samlar allt NTSC lol.
Bild
Användarvisningsbild
Egit-kun
Background Pony

Inläggav Laddercat » 21 sep 2013, 23:56

Otherworld skrev:Tack för det varma välkomnandet alla! :D

Frågan vad jag är för kock, jag jobbar på ett hotell och vi har både luncher och À la carte på kvällarna. Så jag har inte någon speciell inriktning direkt om man säger så.

17 konsoler var det tydligen bara :P

Game Boy Advance SP
GameCube
Mega Drive
Mega Drive
Mega-CD II
Nintendo 3DS XL
Nintendo 64
Pico
PlayStation
PlayStation 2
PlayStation 2 (slim-line)
Playstation 3 Slim
PlayStation Portable
PlayStation Portable Slim & Lite
Playstation Vita
Wii U
Xbox 360

Köper mycket spel.. uppe i 877 olika spel till alla dom konsolerna nu. Där Mega Driven är favoriten och jag samlar och satsar på att ha alla PAL utgivna spelen kompletta. Har 452 just nu, saknar 93 ^__^

Jäääääävlar. Bra jobbat
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Återvänd till Presentera eder