Pairings

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Re: Pairings

Inläggav Ostbullen » 06 feb 2012, 23:01

Jag gillar själv Trixie x Luna :3

Bild

Hestur här på forumet som gjort bilden efter mitt önskemål :omg:
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Myrica Gale » 17 feb 2013, 15:52

Någon bestämde sig för att försöka sparka lite liv i twidash-gruppen på Fimfiction genom att skapa en forumtråd med den enkla frågan:

CalmNQuiet skrev:So to start things off, what attracts everyone to TwiDash? I'm really eager to hear.

Jag hade bara tänkt skriva några meningar – men ni vet hur det alltid blir. Så efter att ha suttit i två timmar och skrivit ihop en lång text på haltande engelska så kände jag att jag lika gärna kunde lägga fem minuter extra på att översätta skiten till svenska.

Kort förklaring: Twilight och Dash är mina två favoriter. Alla andra förklaringar är bara försök från min sida att rättfärdiga detta.

Det var aldrig meningen att jag skulle börja läsa shipfics och jag fann hela idén både löjlig och irriterande. Men då jag väl började läsa fanfiction så förändrades också gradvis min syn på rollfigurerna. Plötsligt kändes det som att Twilight och Dash faktiskt passade ihop. Det är i princip de enda ship som jag stödjer – jag finner inte alls samma nöje i att läsa andra ships och därför tenderar jag att undvika dem.

Såsom andra redan har påpekat så är Twilight och Dash i många avseenden varandras motsatser. Ur en berättarvinkel så innebär det att de komplementerar varandra väl, att var och en får en tydlig och distinkt roll samt att det finns många möjligheter till intressant interaktion mellan de bägge. Dash är impulsiv och våghalsig, Twilight mer försiktig och eftertänksam men samtidigt också öppen och nyfiken.

Jag tror dock inte att förhållandet skulle fungera om de inte också hade flera saker gemensamt. Båda är väldigt talangfulla och har ambitiösa mål. Det placerar dem på samma nivå och skapar även ett visst mått av ömsesidig beundran. Även om det ibland är möjligt för dem att hjälpa varandra så måste de i slutänden ge varandra den frihet den andra behöver för dess mål och intressen.

Här antar jag att en del av mina egna värderingar spelar in. Jag föredrar helt enkelt denna typ av "lösare" förhållande mellan två, i mina ögon, hyfsat androgyna rollfigurer framför ett mer "traditionellt" sådant. (Att båda är av samma kön hjälper faktiskt till. Jag borde nog också tacka The Mentally Advanced Series och Rainbow Dash Presents för dess bidrag till könsförvirringen.)

Det bästa stycket twidash-shipping återfinns i min mening i Growing Pains, tack vare att det inte riktigt är en shipfic utan snarare en mörk äventyrsberättelsen. På grund av alla de vedermödor som Twilight och Dash tvingas genomlida så bildas det långsamt ett band mellan dem. När de sedan lämnar farorna bakom sig så finns bandet kvar och utvecklas till mer romantiska känslor.

Jag föredrar berättelser om spirande, stapplande kärlek snarare än sånna där de redan är ihop. Även om premissen i Twilight's List är lite småfånig så är berättelsen väldigt söt och charmig. A Bluebird's Song börjar otroligt intressant men alla känslomässiga kriser blåser förbi på ett ögonblick och sen byter berättelsen spår. Samma problem plågar också The Winds of Change – jag verkligen älskar stämningen, atmosfären och de motstridiga känslorna. Semi-clopficen The Wind Beneath Her Wings passade mig inte alls – att Twilight och Dash redan är ett par är bara ett av berättelsens problem.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 18 feb 2013, 15:48

Jag kan inte skriva mycket mer än att jag håller med dig till fullo. TwiDash är en av mina favorit ships och känns i princip rätt imo. :pp2:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav CallMePinkamena » 27 feb 2013, 19:07

RainbowPie, FlutterDash, OctaScratch, RariJack och RariPie är mina favoriter. :ppomg:
Bild
Användarvisningsbild
CallMePinkamena
Newborn Foal

Inläggav DreamSnake » 27 feb 2013, 19:27

CallMePinkamena skrev:RainbowPie, FlutterDash, OctaScratch, RariJack och RariPie är mina favoriter. :ppomg:

I have spotted a new member! :pp2: But damn I can't send the video when this an introduction.
My time will come.. :scoot:
...
Och denna gång ska jag vara före Bros. :trixie:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav TEO » 07 mar 2013, 17:16

Jag är egentligen inte så mycket för shipping i MLP, Men det här var ju faktiskt riktigt bra :pp2:

Rainbow dash erkänner sin kärlek för fluttershy:

Hade inte tänkt på att den scenen gick att misstolka så här :sb2:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Laddercat » 08 mar 2013, 11:46

TEO skrev:Jag är egentligen inte så mycket för shipping i MLP, Men det här var ju faktiskt riktigt bra :pp2:

Rainbow dash erkänner sin kärlek för fluttershy:

Hade inte tänkt på att den scenen gick att misstolka så här :sb2:

Låten på slutet är så fantastisk :pc:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Myrica Gale » 01 jun 2013, 20:50

Relevant för den här tråden:

Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 02 jun 2013, 21:17

Väldigt sant, min gode vän!
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Myrica Gale » 27 jun 2013, 16:09

Bild

:heart: Jag har väntat på den här bilden. Nu kan jag dö lycklig…
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 27 jun 2013, 17:13

Myrica Gale skrev: :heart: Jag har väntat på den här bilden. Nu kan jag dö lycklig…

Det där... Var en väldigt fin bild. :spikestache:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Föregående

Återvänd till Ponies!