Säsong 2 Wrap Up

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Säsong 2 Wrap Up

Inläggav Bros » 22 apr 2012, 11:16

Ja så var säsongen över! :rwhat:
Mycke som hänt den här säsongen!

Tänkte vi kunde ha en liten genomgång över vad vi tyckte var bra och... mindre bra den här säsongen :pp2:
Och eftersom jag inte kan skriva annat än listor så har jag gjort iordning en här som vi kan använda :ppcrazy:

Bästa avsnitt: (borde väl säga sig själv :P )
Sämsta avsnitt: (Kan inte finnas nå bra utan det dåliga :tshehe: )
Bästa Sång: (Har blivit ett par den här säsongen)
Mest överaskande: (Vad överaskade er mest? var det när Derpy pratade eller något annat?)
Bästa Support karaktär: (har blivit en del den här säsongen :pp1: )
Bästa Antagonist: (Ja nu finns det ju inte så många att välja på :tshehe: )
Crowning moment of heartwarming: (snor namnet från TVtropes... nog för att dom har bytt namn på kategorin... ja ja... vilken scen fick er att gå helt DAWWWWW :r1: )
Mest minnesvärda scenen: (Ja ja det här kanske drar in över ett par andra kategorier men men :tshehe: )
Mest WTF scen:
Who is best Season?: (var säsong 2 bättre än säsong 1?)

Kommer inte på fler kategorier just nu så ni får gärna hitta på fler :tshehe:
Mina svar och sånt kommer i nästa post.

*Edit: la till en WTF kategori :tshehe:
Senast redigerad av Bros 22 apr 2012, 12:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Re: Säsong 2 Wrap Up

Inläggav Ostbullen » 22 apr 2012, 11:31

Bästa avsnitt: (borde väl säga sig själv :P )
Såå svårt att välja mellan 25/26 och hurricane Fluttershy, men måste jag välja så får det bli finalen!(om man nu får lov att välja ett dubbelavsnitt som ett avsnitt :3 Älskade allt med finalen ju!
Sämsta avsnitt: (Kan inte finnas nå bra utan det dåliga :tshehe: )
The mysterious Mare Do Well, gillade inte hur de porträtterade Rbd riktigt :/ Dock så är hatavsnittet överlag fortfarande a Dog and a Ponyshow :/
Bästa Sång: (Har blivit ett par den här säsongen)
Smile smile smile är ju såå underbar! Gillade även Fluttershy's montagelåt i Hurricane Fluttershy men jag vet inte om den kan räknas in. Fast nu när jag tänker efter så gillade jag även find a pet, och This day Aria... Fasen vad många bra låtar säsong 2 hade!
Mest överaskande: (Vad överaskade er mest? var det när Derpy pratade eller något annat?)
Jag lämnar den här tom för tillfället.
Bästa Support karaktär: (har blivit en del den här säsongen :pp1: )
Luna! Älskade hennes utseende och hennes problem att passa in! Var bra att hon fick lite screentime!
Bästa Antagonist: (Ja nu finns det ju inte så många att välja på :tshehe: )
Hmm, Discord kommer först här då han var awesome, hade en awesome röstskådespelare och hans motiv var awesome! Gillade dock också Chrysalis då hon såg så jäkla badass ut!
Crowning moment of heartwarming: (snor namnet från TVtropes... nog för att dom har bytt namn på kategorin... ja ja... vilken scen fick er att gå helt DAWWWWW :r1: )
Sålänge säger jag lesson Zero när mane six står upp för Twilight då de inte hade lyssnat på henne.
Mest minnesvärda scenen: (Ja ja det här kanske drar in över ett par andra kategorier men men :tshehe: )
När Fluttershy provade sin vingkraft efteratt hon hade tränat jättemycket :3
Who is best Season?: (var säsong 2 bättre än säsong 1?)
Jag tycker att säsong 1 var helt underbar då den jobbade väldigt mycket med relationerna mellan mane six och sociala problem, men säsong två var bara så awesome rakt igenom så den var klart min favorit!
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav DreamSnake » 22 apr 2012, 12:08

Bästa avsnitt: Hmm... Jag skulle nog säga A Friend in deed. Tyckte Pinkie Pie var så underbar i det avsnittet. Men annars är det nog säsongfinalen eller Lesson Zero.
Sämsta avsnitt: Måste nog vara Mysterious Mare do well. ja...
Bästa Sång: Smile Smile Smile of course! :pp2:
Mest överaskande: Definitift när Derpy pratade. :ppomg: Man blev ju även väldigt förvånad när man fick veta att Twilight hade en bror.
Bästa Support karaktär: Ömm... Spike?
Bästa Antagonist: Finns typ bara 2 att välja mellan? Tycker det är ett väldigt svårt svar. Blir väl Discord för Chrysalis har inte riktigt hunnit fastna än.
Crowning moment of heartwarming: Baby Cakes när dem säger Pinkie Pie i slutet av avsnittet. OH LUNA THAT CUTENESS!!
Mest minnesvärda scenen: Antingen Derpy eller när Fluttershy "bryter nacken" av björnen. :rdtongue:
Mest WTF scen: Skulle nog säga Dragon Quest när dem sträcker ut sina svansar i en ark som soldater brukar göra med svärd och Spike skulle gå igenom. Såg bara extremt weird ut tyckte jag.
Who is best Season?: Säsong 2 för mig nog. Gillade alla hints dem slängde in åt oss bronies. :3
Senast redigerad av DreamSnake 22 apr 2012, 12:41, redigerad totalt 1 gång.
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Bros » 22 apr 2012, 12:15

Ja så här kommer mina tankar om Säsongen :pp1:

Bästa avsnitt: "Luna Eclipsed" Kan inte få nog av det avsnittet! måste ha sett det säkert en tio gånger än så länge, vet inte riktigt varför jag gillar det så mycket och det är trotts att jag inte är något fan av halloween :tshehe:

Sämsta avsnitt: "The Mysterious Mare Do Well" ... jag vet inte vad ni tycker men jag gillar verkligen inte det här avsnittet, ända avsnittet i säsongen som jag drar mig för att se på :/

Bästa Sång: Så många underbara sånger den här säsongen! :omg: och senaste avsnittet gjorde inte saken lättare! nog för att jag verkligen älskar "This Day Aria" så får den visa sig slagen av.... SMILE SMILE SMILE!!! :pp2: Daniel och Steffan borde få nåt pris för allt dom gjort den här säsongen! :pp2:

Mest överaskande: Derpy pratar! tror inte jag behöver säga mer om det :derpy1:

Bästa Support karaktär: *edit för jag är glömsk* Luna såklart! tänk att jag kunde glömma henne :tshehe:

Bästa Antagonist: Ja som sagt tidigare så har det ju inte varit så många men nog för att jag gillar Discord så får Chrysalis ta platsen! och hon sjunger ju också så pluspoäng där! :pp2:

Crowning moment of heartwarming: Jadu... nog för att senaste avsnitten är fullproppade med det här så måste jag nog säga scenen där Rarity och Spike faller efter att Spike blivit liten igen i "Secret of My Excess" dyker upp för mig hela tiden :r1:

Mest minnesvärda scenen: Jag ger upp... Jag kan inte välja en! :rwhat: sorry...

Mest WTF scen: Kommer ärligt talat inte på någon :/

Who is best Season?: Måste säga att den här säsongen var bättre än förra! :tshappy:
Senast redigerad av Bros 22 apr 2012, 12:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 22 apr 2012, 12:34

Bästa avsnitt:
Ponyville Confidential. Jag föredrar Mane Six framför CMC men det här avsnittet fick mig att skratta riktigt mycket. Dessutom innehöll det flera referenser till tidigare avsnitt vilket jag uppskattar. Främst tänker jag såklart på "The Great and Powerful Trixie's Secrets Revealed!" Fram tills dess var det Lesson Zero som var favoriten.

Sämsta avsnitt:
Allt av Merriwether Williams. Ska jag välja någon så blir det nog Dragon Quest då jag fann det rätt tråkig och tycker att den kändes allra minst som ett MLP-avsnitt.

Bästa Sång:
Becoming Popular. Jag gillar den poppiga stilen som gör att den känns lite "vuxnare" än övriga sånger i serien. (Bland Eurobeat Bronys remixar är det dock The Perfect Stallion som jag gillar bäst.)

Mest överaskande:
Derpy pratar och nämns vid namn! (Fast i backspegeln hade det varit bättre om de hade valt att kalla henne Ditzy som det först var tänkt.)

Bästa Support karaktär:
Diamond Tiara – hon var en stor del av behållningen i Ponyville Confidential. Här gick hon från att vara enbart störig till en något mer komplex och intressant karaktär.

Bästa Antagonist:
Discord – till stor del tack vare John de Lancies enastående röstskådespel.

Crowning moment of heartwarming:
I slutet av Secret of My Excess när Spike ser ädelstenen han gav till Rarity och han blir till vanliga Spike igen.

Mest minnesvärda scenen:
Så många i Lesson Zero. Själv har jag fastnat för Twilights sammanbrott på parkbänken när hon börjar prata med sin egen spegelbild. Hel genial!

Mest WTF scen:
I Lesson Zero när Twilight tele-fraggar bollen som CMC leker mer. Scenen som följer är rätt läskig, på gränsen till lite obehaglig. :tscrazy:

Who is best Season?:
Säsong 1 för mig. Säsong 2 var mer vågad och tekniskt sett bättre. Säsong 1 byggde dock mycket mer på interaktionen mellan mane six – hur de lärde känna varandra och lärde sig acceptera varandras skillnader. Jag kan känna att jag saknade det i säsong 2 där avsnitten oftare handlade om enskilda karaktärer.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 22 apr 2012, 14:19

Bästa avsnitt:
Jag säger The Return of Harmony 1 & 2, om dom räknas som ett, med motivationen att det är så fantastiskt uppbyggt som introavsnitt. Börjar med att man får i princip se att något är fel, sen hur bra vänner alla ponnisar är, till att de splittras, till att allt ser hopplöst ut, till att dagen blir räddad. Otroligt känslosamt avsnitt och jag älskar hur säsong 1 används för att besegra Discord, vilket är ett perfekt intro på en ny säsong.
Säsong 1 är död. Länge leve säsong 2!

Sämsta avsnitt:
Baby Cakes. Jag älskar Pinkie Pie i biroller, men hon är för hyper och random för att kunna hålla ihop ett avsnitt tycker jag. Sen så är jag aldrig ett fan av superbarn :sb: Plus att jag finner ögonen otroligs själlösa och demoniska. Jag känner ett krypande obehag när bebisarna kollar på mig...

Bästa Sång:
Smile Smile Smile

Mest överaskande:
Jag vill skriva Derpy, men helt ärligt så tror jag att Pinkie Pie's pappersscen i A Friend in Deed tar priset som det mest oväntade under hela säsongen.

Bästa Support karaktär:
Jag är kluven mellan Cheerilee och Granny Smith. Granny Smith har utvecklats mycket mer som karaktär, men jag gillar ändå Cheerilee's roll mer.

Bästa Antagonist:
Discord. Men jag undrar vad jag skulle tycka om jag såg både öppningen och avslutningen på rad för första gången... Jag gillar Discords avsnitt mer, men Chrysalis känns så mycket mera ond. Suga ut kärlek eller vad det nu var. Läskigt :fs5:

Sången i A Circle of Friends. Väldigt känsloladdat. Man har precis sett ett avsnitt om fiendeskap vs vänskap, och så kommer det en sång om att oavsätt vad framtiden ger så kommer vi klara av det ifall vi står tillsammans i vänskap.

Mest minnesvärda scenen:
När Rarity är på väg till snobbsocieteten men vänder om mot sina vänner med ett tal om hur mycket dom betyder för henne i Sweet and Elite

Mest WTF scen:
Rainbow Dash's dröm i Find a Pet. Dom andra psykosdrömmarna är drömaktiga från början. Här används drömmen som ett intro och man har ingen aning om vad som händer.

Who is best Season?:
Jag anser att säsong två var bättre men bara om man sett säsong ett innan. Säsong ett är mer om att lära känna världen och karaktärerna medan säsong två spelar vidare från det vi redan vet och är mer humorinriktad.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Sockis » 22 apr 2012, 23:52

Jag gör la denna med! :pp2:

Bästa avsnitt: Ja du, det 'r svårt att säga då det var sååå mycket bra på så många olika sätt.
Några favoriter var nog Super Speedy Cider Squeezy 6000, Return of Harmony part 1 och 2 och absolut A Canterlot Wedding, riktigt bra allihop alltså.
Sämsta avsnitt: Har ingen direkt jag tycker är sämst, bara inte lika bra som resten, hehe..
Men ja, jag var inte så förtjust i A Friend in Deed, Pinkie tyckte jag var sån douche i det avsnittet :fs4:
Annars var resten helt ok imo!
Bästa Sång: Hehe, jadu, Flim Flam Brother song, dvs, Super Speedy Cider Squeezy 6000 och lätt nyaste låten utav Cadence/Chrysalis, den var ju sjuuuukt underbar alltså! :pp2:
Mest överraskande: Jag vet inte, jag blir aldrig så överraskad direkt, utan mer typ "Oj, kunde det där hända, där ser man"
Men ja, att Derpy skulle prata var väl lite överraskande, även att Spike skulle hålla Bachelor party iof, haha :tshehe:
Bästa Support karaktär: Oj, så mycket svårt alltså.
Hmm, jag gillar ju Cheerilee faktiskt fast även många andra liksom.
Kan inte riktigt bestämma mig nu direkt.
Bästa Antagonist: Haha, alla typ, förutom Nightmare Moon.
Flim & Flam, dom är faktiskt en sorts antagonist, fast inga supervarelser hehe, dom är alldagliga och bedragare, helt underbart!
Discord, Ja, han är ju för tusan chaos incarnate liksom, love it. Sen de Lancie som röstskådis med :rdwub:
Chrysalis, Shapeshifters är coola, hennes design var underbar, hon spöade Celestia, hon var awesome helt enkelt! :pp2:
Crowning moment of heartwarming: Får nog ha denna tom atm, jag vet inte riktigt, fast Smile, Smile, Smile var ju riktigt bra del i faktiskt.
Mest minnesvärda scenen: Discords kaos, speciellt delen med Screwball liksom :tshappy:
Mest WTF scen: Jadu, alltför mycket för att lista :tscrazy:
Who is best Season?: Dom var likvärdiga och bra på olika sätt, dock så har ju animationen höjts superbt mycket i andra säsongen måste jag säga, så sjukt snyggt.
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav CmndrHurricane » 23 apr 2012, 03:30

Bästa avsnitt: a canterlot wedding, eller kanske

Sämsta avsnitt: mare dowell, dom gjorde inte RBD bra där

Bästa Sång: becoming popular och de tre i wedding kan jag inte välja mellan, delad 1:a. This day är kankse lite högre, villain-songs FTW!

Mest överaskande: blev satt i ordentlig chock när changeling-drottningen avslöjade sig. verkligen inte nåt jag väntade mig.den här scenen skrämmer mig fortfarande

Bästa Support karaktär: (har blivit en del den här säsongen )

Bästa Antagonist: Chrysalis. för det första så sjunger hon jävla bra. dessutom har hon ett väldigt bra motiv, världsherravälde, jämfört med Discord som egentligen bara ville jävlas lite och ha lite kul. dessutom kör hon med armé istället för "gudakrafter". Jag har väl helt enkelt en stor förkärlek för ordentliga militära ledare (men oj, vad oväntat :trixie2: )

Crowning moment of heartwarming: (snor namnet från TVtropes... nog för att dom har bytt namn på kategorin... ja ja... vilken scen fick er att gå helt DAWWWWW )
Mest minnesvärda scenen: (Ja ja det här kanske drar in över ett par andra kategorier men men )

Mest WTF scen: Chrysalis besegrar Celestia

Who is best Season?: måste säga 2. till att börja med så var CMC irriterande i 1, men awesome i 2, men sen så var det sylld med så mycket awesome, bästa intro-avsnitten, bästa finale-avsnitten, massa skämt och lite galenskap
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Användarvisningsbild
CmndrHurricane
Pony with a Destiny

Inläggav Tashie » 12 jul 2012, 18:39

Bästa avsnitt: A Canterlot Wedding, utan tvekan.
Sämsta avsnitt: The Mysterious Mare Do-Well, gillar överhuvudtaget inte hur Dashie utvecklats i säsong 2.
Bästa Sång: Smile Smile Smile, utan tvekan här heller.
Mest överaskande: Lunas nya utseende och vilken fin ponny Cadence är, det senare överraskade nog alla bronies eftersom de flesta jag hört av var sura eftersom hon var en alicorn.
Bästa Support karaktär: Granny Smith!
Bästa Antagonist: Rätt jämnt, men Chrysalis.
Crowning moment of heartwarming: När Twilight läste sina vänskapsrapporter som Celestia skickat till henne i ett sista desperat försök att få Discord besegrad.
Mest minnesvärda scenen: Derpy-scenen!
Mest WTF scen:
Who is best Season?: Säsong 2, som sagt är allt bra förutom att Rainbow Dash utvecklats väldigt negativt.
"When I heard god created both donuts and the universe, I couldn't help but approve of him" - Aoi Asahina
Användarvisningsbild
Tashie
Pony with a Destiny

Inläggav Hemfrik » 15 jul 2012, 09:58

Bästa avsnitt: Sisterhoovoes Social, because Sweetie-belle.

Sämsta avsnitt: The Super Speedy Cider Squeezy 6000, eftersom huvudkaraktärerna vann genom att fuska, och att antagonisterna enda synd var att vilja ta betalt för sin uppfinning.

Bästa Sång: This Day Aria... fanns det andra, menar ni?

Mest överaskande: Att i andra säsongens final löste våra hjältar sina problem med våld, och bara våld. Till och med kärlekens magi självt blev använt som direkt fysiskt skadeverktyg.

Bästa Support karaktär: Jag tänker anta att CMC är av högre rang än "Supportkaraktär", i vilket fall Angel är bäst support.

Bästa Antagonist: Discord.

Crowning moment of heartwarming: När Fluttershy blir tröstad av alla djuren i Hurricane Fluttershy.

Mest minnesvärda scenen: Det skulle väl vara Derpy, då.

Mest WTF scen: Ovan nämnda slagsmål i finalen.

Who is best Season?: Andra säsongen var nog bättre.

Härligt med trådar som har mall på det här viset. Då slipper jag tänka lika mycket själv.
Användarvisningsbild
Hemfrik
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 15 jul 2012, 11:25

Hemfrik skrev:Härligt med trådar som har mall på det här viset. Då slipper jag tänka lika mycket själv.

Håller med fullt! Tycker det är ett ypperligt sätt att komma in i och etablera sig själv på ett nytt forum. :tshappy:
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Tashie » 15 jul 2012, 16:31

Hemfrik skrev:Sämsta avsnitt: The Super Speedy Cider Squeezy 6000, eftersom huvudkaraktärerna vann genom att fuska, och att antagonisterna enda synd var att vilja ta betalt för sin uppfinning.

Nej?
Flim och Flam tillät att Applejack fick hjälp av sina vänner.
"When I heard god created both donuts and the universe, I couldn't help but approve of him" - Aoi Asahina
Användarvisningsbild
Tashie
Pony with a Destiny

Inläggav Ostbullen » 15 jul 2012, 19:15

Tashie skrev:
Hemfrik skrev:Sämsta avsnitt: The Super Speedy Cider Squeezy 6000, eftersom huvudkaraktärerna vann genom att fuska, och att antagonisterna enda synd var att vilja ta betalt för sin uppfinning.

Nej?

This :3
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Hemfrik » 15 jul 2012, 21:53

Tashie skrev:

Nej?

I sanning. Ett absurdt beslut från deras sida, vilket väl i teorin innebär att Apple & Co. inte egentligen fuskade, men ändå renderar hela tävlingen irrelevant. Inte nog med att Apple-familjen tar in fler arbetare än vanligt, Flim & Flam stänger ju dessutom av kvalitetskontrollen. Ingen av parterna arbetar längre under normala omständigheter, och förlusten betyder intet.

Vad gäller min klassificering av det hela som fusk har du dock helt rätt, det är inget fusk.
Användarvisningsbild
Hemfrik
Bare Flanked Filly

Inläggav Sockis » 16 jul 2012, 08:59

Dom var allt för kaxiga om sin maskin helt enkelt. :tshappy:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Sugarcube » 18 jul 2012, 11:01

Det här kommer att bli svårt :tsdnw:

Bästa avsnitt: Otroligt många bra avsnitt den här säsongen. I toppen för mig ligger Sisterhooves Social som var ett fint systeravsnitt, Hurricane Fluttershy med modiga Fluttershy och A Canterlot Wedding - allt, den fantastiska musiken, de nya karaktärerna och spänningen.
Sämsta avsnitt: Patty Cakes - för mycket Pinkie Pie klarar jag inte av, åtminstone inte när hon beter sig så barnsligt. Rainbow Dash utveckling i The Mysterious Mare Do Well var jag inte så heller förtjust i eller den rätt tråkiga MMMystery On The Friendship Express som jag inte tycker kom någon vart.
Bästa Sång: Becoming popular med dess vuxnare, poppigare sound & Smile Smile Smile som helt enkelt är en explosion av glädje kommer mycket jämnt.
Mest överaskande: Att Derpy talade kom inte som en överraskning för mig personligen eftersom att jag hörde talas om det innan jag såg avsnittet. Det som överraskade mig mest var kanske istället att Twilight plötsligt har en bror och Pinkie Pies stopmotion scen i "A Friend In Deed"
Bästa Support karaktär: Luna - som äntligen fick ett avsnitt - jag älskar hennes överdådiga sätt att tala och syrliga ironi. Även Granny Smith letade sig in i mitt hjärta genom Family Appreciation Day
Bästa Antagonist: Chrysalis, äntligen en helond antagonist och med ett grymt utseende.
Crowning moment of heartwarming: När Rarity och Spike faller och Spike avslöjar sin kärlek till henne. Så fint :rsonice:
Mest minnesvärda scenen: Många, Sista scenen av sista avsnittet med bröllopet, Fluttershys träning montage i Hurricane Fluttershy, Derpy som talar, Applebloom som talar franska i Cutie Pox..
Mest WTF scen: När Angel bitchslappar Fluttershy samt när Fluttershy knäcker nacken på björnen
Who is best Season?: Båda säsonger är bra på sitt sätt men säsong två är ändå den jag föredrar. Fantastiska sånger, massa nya intressanta karaktärer, vinkarna till fansen... Det blir bara bättre och bättre.
Sugarcube
Newborn Foal

Inläggav Hikargh » 22 aug 2012, 16:03

Mer än en månad senare kommer någon random typ och (åter)upptäcker att detta forum existerar, och bestämmer sig för att posta. För varför inte?

Bästa avsnitt:
Väldigt svårt val mellan A Friend In Deed och Hurricane Fluttershy, men eftersom jag är partisk för Pinkie tror jag den vinner med några promille.

Sämsta avsnitt:
The Last Roundup. Är det meningen att jag skall tro att en familjeponny som Applejack lämnar allt – sina vänner, sitt jobb, sin familj – bara för att hon inte kom första plats och inte kunde hålla sitt löfte till den giriga borgmästaren? Ska jag tro att Rainbow Dash inte hade kunnat jaga ikapp Applejacks Häst-och-Vagn på ett kick? Eller att de bara skulle lämna Rarity och Pinkie Pie i öknen? Hanterat rätt skulle premissen kunnat bli ett mästerverk i stil med Party of One, men det kändes som att de var för upptagna med att fylla upp avsnittet med skämt för att göra det dramaturgiskt hållbart.

Bästa Sång:
Smile-sången, helt klart. Igen är jag partisk för Pinkie Pie.

Mest överraskande:
Variationen. Inget avsnitt är det andra lik, vare sig det gäller premiss, atmosfär eller kvalitet.

Bästa Support-karaktär:
Räknas Spike? I så fall Spike. I annat fall Big Mac.

Bästa Antagonist:
Discord. En skurk som kan fylla dig med negativa känslor bara genom att vidröra dig kan inte beskrivas som något annat än läskig.

Smile-sången. Så mycket koncentrerad glädje trodde jag inte var möjligt, och jag var knappast den enda som hade en tår i ögat i slutet av det.

Mest minnesvärda scenen:
Se ovan.

Mest WTF-scen:
När Twilight började bete sig paranoid och ohälsosamt punktlig INNAN hon kom att tänka på brevet till Celestia. Riktigt SÅ petig kunde jag inte minnas henne, och inte fick vi någon förklaring.

Who is best Season?:
Trots att säsong 2 var bättre än först väntat, och att den har några av seriens bästa avsnitt, mäter den sig inte med Säsong 1s brilliants. Lauren Faust skapade en otroligt putsad, genomtänkt, genuin, subtil och sofistikerad säsong som osade kvalitet, och det är mycket förståeligt att när hon inte längre kunde hålla i serien så kommer dess känsla bli annorlunda. Alltför ofta känns karaktärernas personligheter överspelade och subtiliteten inte lika vass. Detta till trots har de flesta avsnitt kommit undan med värdigheten med behåll, och jag tror på att teamet med all sin erfarenhet – och med Meghan McCarthy som ny huvudförfattare – kommer överträffa sig själva i säsong 3.
Hikargh
Newborn Foal

Återvänd till Ponies!