Joels, Vikings och Georgios "vanliga" rollspel

Del för Lekar och Rollspel!

Joels, Vikings och Georgios "vanliga" rollspel

Inläggav Laddercat » 28 apr 2012, 00:21

Jag, Viking (Havre) och Georgios (Svartie) rollspelar Dungeons and Dragons version 3.5 varje fredag och ibland under andra tillfällen av veckan. Fredagarna är dock våra seriösa rollspel och de blir inte lika utsvävade och intressanta. Jag hade i denna tråd tänkt posta våra eskapader från de gånger då vi kör non-canon (då alla inte är närvarande)
Även om ni skulle vilja se vårat mer seriösa rollspel så kommer det inte postas här eftersom det inte är jag som skriver sammanfattningarna och de är därför sönderbombade med stavfel.
Jag rekommenderar att ni läser dem i kronologisk ordning. Humor utlovas.

Varje äventyr inleds med en lista på deltagarna och deras klasser. Det första äventyret är en kopiering från en skypechatt och är därför på engelska. Jag lämnade även kvar några passande kommentarer från läsaren. Standard är att jag enbart använder spelarens namn eftersom non-canon innebär alternativa karaktärer ibland och därigenom nya namn. Den engelska byter dock mellan karkatärsnamn och riktiga namn.

Äventyr 1. "Pyramiden" 2012-04-13 (Dubbelt så mycket text som de andra två och på engelska)
Spoiler: show
2012-04-13

Sebastian: GM

Viking: Cleric/bard - Ra'Shiel

Georgios: Ranger/Fighter/Barbarian - Erisu

Joel: Sorcerer/Rogue - Azalea

Oscar: Paladin/Cleric - Ydds

Alex: Paladin/Fighter - Boris Bob: Awesome Kopierat från en skypechatt ur Joel's perspektiv

We were in a desert where we had to find a pyramid and retrieve an item.

It started with us buying food and camels and stuff, and then we went out into the dessert for a few days of travel.

Right as we are setting camp for the night we encounter an enormous sand worm. Spell aids backfired when i tried to make Viking the obvious target by making him glitter alot and I rolled a 1 in resistance, making me super glittery and giving me -40 penalty in hiding. Forever.

It gives me and viking a strenght reducing poison which gets cleansed but we are still pretty weak. During the fight Georgios rolled a 1 and hit me with 3 max dmg arrows for 3x dmg removing around 80% of my health. I roll for avoiding panic, but get a 1 and fail my second roll so I get a heart attack and die.

Also, Viking was killed by Georgios's second 1 the round afterwards.

The worm dies and we get revived tough.

We sleep for the night and get some health and strength back.

Btw, we have 1 paladin horse, 2 camels, and my horse Slavre The next day we see a familiar figure on the horizon (a guy arrived late(Alex))

It's a mighty paladin on a heroic steed with his servant Bob running after the horse. Since he's a Paladin he decides to join, so now we have a Fighter/Paladin, a Paladin/cleric and a cleric/bard. Gerogios is a ranger/barbarian/fighter for some reason and I am a Rogue/sorcerer

[2012-04-14 15:08:40] Polosh: ranger/barbarian?

[2012-04-14 15:08:42] Polosh: thats a weird mix

We keep going towards the pyramid when we suddenly see a red and angry cloud above us. It starts raining fire and everything flamable the fire hits ignites, including our bows and staffs and various clothes, our very hairy camel mounts, and my poor horse Slavre. They die screaming in pain and anguish while the Paladin horses are protected by armour and survive. (Camel Death Sound: http://www.youtube.com/watch?v=4GptLfMfHzE )We panic and my brother Oscar tries to dig a hole in the ground to avoid the fire. He kinda succeeds. The other Paladin brings up his tower shield to protect himself and his beloved Bob but realise that the noble thing to do is offer his spot under the shield to Georgios. I quickly point out that he still has to hold the shield so Georigioos can't fit under the shield anyways, so he burns for shitloads of damage :)

Viking brings up his tower shield too and I take cover under it. And steal a little of his money while being so close to him. I didn't get under the shield in time tough so my epic beard burns and I take extra damage from my burning back hair. Then the cloud moves on.

I insist on having a burial cermony for my beard (my horse can be summoned again, no matter how many times it dies, which is why I call it Slavre - the Eternal Undying Mount of Suffering) but the Paladin with Bob (Alex) convinces me that the beard made a heroic sacrefice but that we must continue.

So we continue and nothign else happens for the rest of the day. The next day we ride onwards on three mounts. My weak mount supports me, since I'm not very heavy, and gerogios who's a dwarf female for some mysterious reason. Boris the Paladin and his squire Bob ride on Boris steed, while Viking rides with my brother Oscar on his Paladin mount.

Suddenly we hear a sound a bit like chitins clicking together (everyone except for Boris who rolled a 1 and is fascinated by a story about Bobs past life as a shoemaker assistant) and we decide that it's something bad. I loudly announce that I will cast True Strike on gerogios and thus extend my hand backwards and search for items in Georgios pockets. I fail and georgios throws me off the horse. I unsummon my horse so that georgios falls head first into the sand. I try to help him up while searching for more items in his pockets.

Georgios is stung by something in the sand and starts loosing Constitution. We both panic and try to rush towards the closest Paladin horse, since we know that the Paladins heroicly will offer their own safe spot on the mounts to the ones in need. We choose the same mount and start a race towards it.

Georgios manages to get up on the mount with Viking while I and the Paladin Ydds stand next to it. I realise that I can summon my own mount and start casting a spell. Everyone in the party (except for the new character Ydds) is however infected with something we refer to as Magic Aids, since it spreads whenever you get hit by a spell from someone infected. There's a chance of failure and sometimes wierd magic outbursts when we cast spells.

I fail my horse summoning and create a huge hole below us. I, Viking, Georgios, Ydds and his horse fall down and take falling damage.

As we are now trapped inside a hole while something poisonous is hiding in the sands we panic and I decide to cast true strike on Georgios. Spell Aids strikes again.

[2012-04-14 15:28:40] Polosh: fking

[2012-04-14 15:28:42] Polosh: wall of texdt

Spell aids strike again in the hole, and we are enshrouded in inpenetrable darkness, where my glitteryness is the only thing visible, meaning I am the most likely target for whatever is attacking us. The darkness is also silencing so we can't cast spells or commune with eachother. The paladin tries to climb out of the hole but only manages to draw more sand down upon us. For some reason whatever attacked us didn't follow up on its attack and Boris is able to get us out of the pit with his rope, once the darkness fades. We keep going and then go to bed.

The next day we reach the pyramid with the item we are trying to retrieve for some guy we destroyed things for when we were drunk. We don't realy remember who he was but he's realy pissed and he'll have our heads if we don't get the item. The pyramid is very, very small. We only see the top of the pyramid, and thus spread out around it.

Viking realises that he has to seduce the pyramid (internal joke) and he succeeds. The pyramid rises from the sands splitting the party in two, me and a paladin on one side, and the other Paladin with Gerogios and Bob on one side.

Vikign is at the top of the pyramid and he is starting to loose his grip due to the loss of strength from the poison from earlier in the adventure.

I act quickly and enchant my fammilar (a Weasle named Nibbles) with feather fall and send it climbing up the pyramid towards Viking. It reaches Viking and he decends safely. We regroup and try to find the entrance.

Georgios finds the entrance and calls for the rest of us. We realise that the pyramid wants a performance in order to open the door. Since Viking is the only one with a performance (Seduce) he starts to seduce the Pyramid. Georgios on the other hand quickly anounces that he will dance for the pyramid. Viking rolls a 20. georgios rolls a 1.

Everyone is distracted by Viking and his sexy female catfolk movements and soft purrs that we don't even see when a trapdoor opens below georgios so that he vanishes into the pyramid. The door opens and torches are lit along the walls.

[2012-04-14 15:48:12] Polosh: da faq

We enter without Georgios and the torches fade. Luckily I still sparkle alot, so I go first and look for traps. Georgios ends up in a cell crowded with very, very sad people. They barely react to him. He tries to communicate with them but gets no answer in any language. He then considers killing them since they are useless. Georgios isn't evil, he's just very, very stupid.

Instead he raises his enchanted pickaxe of fire (or some shit like that, wtf) and decides to look for an exit. He finds a door and tries to get it open. He has to use his barbarian rage to succeed, and thus he angrily charges off into the pyramid, quickly noticing that the people in the cells don't realy seem to care.

I search for traps and succesfully finds one. I unsuccesfully disarm it however and we are suddenly hit with poisonous gas. Viking and Boris the Paladin succeed in their Fortitude saves, and Boris even manages to protect Bob. The other Paladin however rolls a 1 and looses 18 constitution. Now he only has 1 left, and when it reaches 0 you die. I only loose around 6, so while I cough from pain and wheeze for air I also laugh at the Paladin lying in cramps on the floor. The poison cloud clears and the Paladins restore some stats with Restoration.

MEANWHILE WITH CAPTAIN RETARD!

Georgios angrily dashes trough the pyramid and stumble upon a huge hall with a sarcophagous in the middle. He opens it and uses his rope to tie the dead mummy up, so that it can't move. Despite the fact that it's dead.

I fail to find another trap and everyone rolls for will and everyone fails. Except for Viking. We all realise that he isn't a smexy catwoman but that he instead looks very, very threatening. We charge at him and tie him up.

The Paladins however can't leave a tied up woman behind, so they drag Viking no his belly trough the pyramid, on the stony, sandy, cold floor.

[2012-04-14 15:59:50] Joel Proel Maddison: Win

[2012-04-14 15:59:59] Polosh: da faqa

Now I trigger the spear trap. I quickly point out that Viking can't avoid it since he's tied up, but he's too far way since he is being dragged behind us, and is the only one who doesn't have to dodge spears. I get hit, and nailed to the wall but Boris gets me out with his Heal skill and then he heals my wounds. We suddenly realise that Viking is tied up for some reason and lying further back. I get and erection and the Paladin unties him and helps him to his feet.

Georgios decides that the smartest thing to do when seperated from his group inside an an ancient pyramid with traps is to try and steal the gems on the sarcoffagus. When he removes the first gem the entire pyramid starts to shake, but not awfully violent. He quickly puts the gem back and the shaking stops.

He then hears sounds from outside the chamber and decides to hide. He jumps into the sarcoffagus with the mummy and readies an attack while hiding. Some things happen with us which I will talk about in a second, but after a few minutes with even wierder sounds Georgios realises that what he's doing is stupid, so he gets up and gets to the back of the room and readies an attack with his bow, determiend to shoot whatever comes trough the door.

We advance forward when the Paladins suddenly detect undead. There's a mummy around the corner. Viking decides to charge it, but when he cuts the corner the GM notifies him that he can't make a charging turn, and he is left alone with the mummy, which gets to attack him first. They have the usual chat about how we aren't dead yet and thus have to leave, and then the mummy attacks him. He is immune to disease however and doesn't loose too much health.

The rest of us arrive, and we find out that everyone present except me has awesome pewpewspells vs undead. They dish out shittons of dmg, but Ydds gets low on health and Boris is forced by his morale code to heal him, thus giving him spell aids, despite Metagame protests from the player.

The mummy hit's me and I roll a 1 vs the disease. I loose almost all my constitution in one round, and since it was a critical fail I will loose constitution every player turn. I have 4 left, and can loose a minimum of 3 each turn. Viking has spell aids but can cure me, since it's his turn now. Afterwards it's my turn, but I can't cure disease, making Viking my only hope.

Viking tries to cure my diesease. Spell Aids strikes.

Nothing happens.

I loose 3 constitution.

It's now my turn and I have no way of curing my disease. Next turn I won't have any constitution left amd die. I utter my last words "Burry me with all your gold" and then I send out searing flame against the mummy.

Spell aids strikes.

The spell backfires on me, but I miss myself. I die having five fiery streams rushing out of my hand and turning back to swish past my body as I shrivel into a pile of dust on the floor. The GM tells us that the slightest gust of wind will make the dust fly away, and that since I've lost my body they will need a Miracle or a True Ressurection to bring me abck to life, which neither of the others can perform. The dust is also very glittery, just like I was when I were alive. The Holy three finish of the mummy quickly and scoop me up in a jar.

Viking decides to enter the chamber the mummy was guarding and gets criticaly hurt by Georgios, who was inside the room all this time. They go WTF and heal Viking while scouting the room. In the head of a giant statue there's a huge crescent shaped diamond and they all instantly know that it is the item they were sent to retrieve. Viking tries seduction, resulting in a huge obelisk between the statues legs popping out, and having two tiny bumps appear on the statues chest. Georgios is ordered to climb up and get the diamond out. He uses his magical fire pickaxe thing to start hacking the diamond with random strenght rolls while telling the party where he's been. As soon as the Paladins hear about the prisoners they insist on Georgios leading them to them so that they can help them. Georgios makes one last strenght roll and rolls a 1. He creates a crack in the diamond, which is very bad considering that a broken diamond will be considered a failure, having them all executed. Gerogios jumps down and leads the party to the prison chamber.

Inside the prison chamber the prisoners are gone, but there's alot more sand in there than Georgios recalls. He also asks where I am.

The Paladins give him the tragic news and shows him the jar with glittering dust. Georgios convinces them that he wants a few moments alone with me to say some prayers and say goodbye. When the Paladins leave he pisses in the jar as revenge for me trying to steal his things. I argue that that should cause some wind making me blow up into his vagina and asshole, but the GM tells me no :(

He then returns the glittering pissjar to the Paladins and they return to the statue.

Georgios climbs up again, but they don't wanna risk another 1, so they decide to let it take shitloads of time, but without failures. Two and a half day later the diamond gets loose. Georgios switched to his knife for some reason and when he tries to bend the diamond out of its socket the knife breaks. He then uses his pickaxe and the diamond falls to the ground where the Paladins use a tent to catch it in order to protect it from more damage.

When Ydds the Paladin tries to lift the diamond he notice that it's heavier than he is. And he made his character heavier than normal as a joke, plus he's carrying armor.

After alot of time they exit the pyramid without any more missadventures, since we triggered most of the traps on the way in. They realise that with my death my horse vanished too, and they will need the remaining horses to carry the diamond, so they walk trough the dessert slowly. Luckily clerics can conjure food and water.

We realise that it's getting late, and that we are getting tired so in good GM fashion the GM throws a freaking enormous undead sand krakken thingy with lots of weird abilities and thousands of HP at the party so that we can die heroicaly on our little non-canon quest. Georgios fires away with two critical failures and instantly kill Viking and Bob. The rest get devoured.

A bishop finds the jar with my glittering pissdust and he gets me revived, making me the only survivor. But I sparkle and smell of piss for the rest of my life...

I det första äventyret har några av oss magiska ringar som kan återuppliva, eftersom vi får med oss alla saker vi samlar på oss i vårt riktiga äventyr. I de nyare äventyren har ringarna blivit förbrukade.
Bob är en före detta skomakarassisten som blivit fascinerad av den heroiske och manlige Paladinen Boris(Alex) och följer nu lojalt den tappre krigaren i egenskap av väpnare.

2012-04-20 "Balladen om Georgios"
2012-04-20

Viking: Bard/Druid
Georgios: Ranger/Fighter/Barbarian
Joel: Sorcerer/Rogue
Oscar: Paladin/Cleric
Bob: Awesome

Viking glömmer sin dator och därigenom karaktär i skolan och skapar därför en ny. Hans nya Druid/Bard har en Mega Raptor som pet. Efter lite räknande kommer vi fram till att den gör mer skada än Viking, Har +27 i jump (m.m), och att Viking har en spell kallad Awakening där raptorn släpps lös och får ett visst antal tärningar intelligens, wisdom och karisma. Raptorn kan bli smartare än Viking.
Vi är i öknen och ska hämta ett item. Joel är den enda som minns något från senaste äventyret. Sången och Martyrerna.
Gruppen är i en öken och ska hämta ett item. Joel, som är den enda överlevaren från den förra omgången minns att han haft ett liknande uppdrag som slutade i katastrof. Han nämner dock inget för resten av gruppen. På vägen ut i öknen sjunger Viking en vacker sång om några martyrer. Handlingen i sången är skrämmande bekant för Joel och han blir negativt inställd mot uppdraget.

Efter de vanliga spot och listen checksen så träffar gruppen på en sanddrake. Den får dock en slow på sig och gör inte särskilt mycket skada. Viking däremot, som är helt oerfaren med sin karaktär, får ett väldigt bra tips från en lite smygsadistisk GM om att använda en fin spell som inte finns i standardboken. Han kastar iväg ett gäng taggar, liknande dem på ett piggsvin, som sätter sig på allt de träffar och gör löjligt mycket skada. Varje tagg ger även negativt på så gott som alla rolls. Alla är glada över att draken blivit så ineffektiv tills GM ber oss andra kasta tärning för att undvika. Draken träffas av 10 taggar. Joel träffas av 8 taggar. Georgios och Oscar träffas av 5 taggar vardera. Viking kastar taggarna och blir inte träffad. Hans raptor däremot träffas av 17 taggar. Taggarna kan däremot tas ut. Det tar tyvärr en runda och kräver att man lyckas med en heal skill check, eller så tar man extraskada. Viking dödar även väldigt effektivt våra kameler och Joels häst Slavre. I sina plågsamma sista ögonblick ekar detta ljud genom öknen. http://www.youtube.com/watch?v=4GptLfMfHzE

Draken dör och vi börjar dra ut taggarna från varandra samtidigt som alla tar väldigt mycket skada. Negativ bonus i något man behöver få över tjugo i för att lyckas är inte någonting bra. Joel får en etta. Taggen åker in i blodomloppet.

Georgios agerar snabbt och binder fast ett rep runt Joels arm för att förhindra taggen från att åka vidare in mot hjärtat och viktiga organ. Han börjar sedan försöka få ut taggen men råkar ta bort repet. Taggen glider nu runt i Joels blodomlopp och han måste klara en fortitude save lite hela tiden för att få överleva. Ingen kommer på en lösning och Georgios vill avrätta Joel för att ge honom en snabb, smärtfri död. Joel totalvägrar och när Gerorgios drar sitt svärd kastar Joel en Lightning Bolt. Spell Aids slår till.

Lightning Bolt blir extra kraftfull och Georgios förkolnar. Viking tyckte dock att hans idé var förträfflig och plockar upp Georgios svärd. Ännu en Ligthning Bolt kastas, med spell aids. Denna gång åker spellen dock tillbaka mot Joel samtidigt som taggen åker igenom hans hjärta. Hans blodådror sprängs och han ser inte vacker ut.

Överlevarna försöker nu ta bort sina taggar. Oscar får en etta. Taggen åker in och ett gäng tärningar kastas febrilt medans Viking försöker hjälpa honom. Oscar får en tjuga i fortitude och taggen skjuter ut ur hans bröst och flyger rakt mot Vikings ansikte. Viking har rätt lite HP och om han dör så blir hans mega raptor fri. Den må ha -17 i det mesta men den är fortfarande väldigt falrig för en ensak Paladin som också har en hel del negativa bonusar. Oscar får däremot en etta så taggen missar totalt. De kommer på att de kan ”ta en tjuga” och låter taggutplockandet ta den tid det tar för att sedan gå och lägga sig.

Joel och Georgios lever igen under natten. Joels blodådror är spruckna över skinnet och han ser hemsk ut. Georgios ser hyffsat normal ut, men hans arm har ruttnat. De tänker inte så mycket över varför de lever utan går och lägger sig för att få tillbaka allt HP. Georgios insisterar dock på att få stå vakt, men han går och lägger sig i varje fall.

Nästa morgon undrar Viking och Oscar varför de båda andra lever, men eftersom ingen vet så ignoreras mysteriet medans äventyret fortsätter. En enorm sandmask dyker och och sväljer Viking hel och börjar krama sönder Joel. Viking använder sina piggsvinstaggar inuti masken utan risk för att träffa sina vänner. Joel blir även stucken av en tagg och blir förgiftad. Joel förlorar nästan all sin constitution så gruppen bestämmer sig för att stanna för dagen och sova efter att Viking krypit ut från masken.

Georgios tar den första vakten. Han är fortfarande sur över att han blev dödad av Joel när han försökte avrätta honom och bestämmer sig därför för att utföra en Coup de Grace på den icke ont anande Joel. Georgios drar fram sin pilbåge och siktar pilen mot Joels nacke. Han får en etta, så pilen studsar iväg mot en rustning och åker in i Georgios hals. Han dör stående med pilbågen i högsta hugg. Joel får en tjuga på listen, vaknar samtidigt som Georgios skjuter och ser hela spektaklet. Han väcker de andra, informerar dem om att Georgios är väldigt dum i huvudet, och de somnar sedan om.

Nästa morgon står Georgios fortfarande i sin dödsposition. Joel binder fast honom på Slavre med en jättefin knut och gruppen rider vidare på Slavre och Oscars häst Gnäggarn. Efter någon timme eller så vaknar Georgios till liv. Han sitter bakom Joel och bestämmer sig för att strypa honom, vilket han får en tjuga på, och Joel dör. Han bakbinder sedan kroppen och knyter ihop en intressant annordning som gör att ifall Joel försöker röra på sig så dras repet åt kring hans hals, så att ifall Joel återupplivas så kommer han hamna i en oändlig cirkel av strypdöd ute i öknen. Georgios tycker att han gör en jätebra knut och följer efter tvåandra ryttarna till fots, eftersom Slavre försvann tillsammans med Joels liv. Viking och Oscar har inte märkt någonting eftersom de är fullt upptagna med att komponera Balladen om Erisu, dvärgen som dödade allt han kom i kontakt med vare sig han ville eller ej.

Georgios följer efter i någon timme och avslöjar sig så småningom för de två andra. Han har dock kvar pilen i halsen och kan inte prata. De två andra blir fundersamma och undrar var Joel är så Oscar använder Detect Evil och bestämmer sig för att anfalla den odöda dvärgen. Georgios undviker och sliter ut pilen ur sin egen hals. Detta gör att det börjar forsa ut blod ur hans hals och han dränks av sitt eget blod. Hans sista handling blir att skriva ”I Repent My Sins” i sanden med blod. Viking blir galen av att se sin forne vän dö på detta sätt. När någon är galen så har han ingen kontroll över sina vad han gör och han får tillgång till alla spells i spelet. Fun times ahead.

Joel lever. Han tar sig väldigt lätt ut ur Georgios vackra knut och använder Message på Viking. Han möts av en psykotiskt trallande galning och bestämmer sig istället för att kontakta Oscar. Oscar förklarar läget för Joel samtidigt som Viking använderAwakening på sin Raptor. Raptorn får mer intelligens än både Oscar och Viking. Oscar försöker förklara detta för Joel, som säger fuck it och rider tillbaka till staden för att ta första bästa båt därifrån.

Oscar håller en intressant konversation med raptorn, som slår följe med honom. Raptorn får även äta upp Georgios, och hans ben begravs under väldigt mycket sand. När de rider tillbaka mot staden för att lägga in Viking på mentalsjukhus använder Viking Ressurect på Georgios. Han är nu ett skelett och måste gräva sig ut från all sand innan han kan göra någonting. Viking lägger lite senare Lightning Storm. Oscar tar 400 skada men lyckas få en tjuga. Hans rustning blir supervarm och han smälter igenom sin häst. Hästen klyvs vid midjan men eftersom den fortfarande har hjärta, lungor och hjärna så dör den inte. Värmen bränner även igen såren så den kan inte dö av blodförlust. Den lider däremot något ofantligt. Oscar däremot har nu förvandlats till en Lightning Elemental och all sand han rör vid blir till glas.

Under tiden väntar Joel på en båt och fäller en sarkastisk kommentar om att Viking säkert skapar en tsunami som hindrar honom från att ta sig därifrån. GM ler och ber Viking rulla tärningarna. Summon Tidal Wave kastas, men den enorma tidvattenvågen kommer dundrandes innifrån land istället för från havet. Georgios spolas med i tidvattenvågen och Oscar bygger ett skyddsrum av glas. Raptorn springer fort som satan mot staden medans Viking inte bryr sig eftersom det var han som skapade allt. Han använder sedan Wish och lär sig flyga och skjuta laser ur ögonen. Fun times are had by the local villagers before they are killed by the tsunami.

Under tiden ser Joel en enorm tidvattenvåg på horisonten och går och köper ep i byn. Innan han använder Rope Tricks ser han en raptor komma springandes framför tidvattenvågen. Han vinkar till den och på något vänsters vinkar den tillbaka. Den hoppar in med honom i den skyddade dimensionen och de spenderar tiden genom att komma fram till att båda samlar på frimärken. Denna nyfynna vänskap beseglas genom en skål i té och ett löfte om tophats.

Georgios spolas bort för alltid ut i havet, så historien slutar lyckligt.

27/04-12 "Kartor och Nymfer"
27/04-12

Viking: Bard/Druid
Georgios: Warblade/???
Joel: Sorcerer/Rogue
Oscar: Paladin/Cleric
Alex: Paladin/Fighter
Bob: Awesome
Mr Claw: Den intelligenta raptorn från förra sessionen non-canon

Vi är i en helt vanlig stad. Runt staden finns det fält och små skogar. Joel får en 20 på Knowledge Local och får reda på att byborna vill ha hjälp med att döda något som finns åt väst. De vet inte vad. Alla köper mounts och Alex beordrar Bob att köpa en karta och kompass. GM tackar Alex innerligt och vi rör oss ut från staden längst den västra vägen. Viking sjunger en sång om vackra skogar, floder och sjöar. Helt standard sånger. Georgios får panik IRL eftersom han är rädd för nymfer, trots att han inte vet någonting om hur OP de är i spelet. GM ler. Vi förklarar att Viking sjunger om random platser eftersom det inte finns bäckar och stora skogar där vi är.

Vi kommer till ett vägskäl. Höger eller vänster? Alex vill kolla på sin karta men GM informerar honom om att kartan tar slut innan vägskälet och att kartan är värdelös. Bob har större hjärta än hjärna. Alex vill gå åt vänster. Joel vill gå ”on the right way, because he’s got a feeling that it’s the right way.” Oscar känner att “the left road is should be left alone.” GM är snäll och later dem inte ta skada för de hemska skämten. Gruppen väljer höger.

På vägen börjar Joel och Mr Claw diskutera frimärken och tesorter. Särskilt ett frimärke som de precis köpt i staden är riktigt fint. Alex och Viking misslyckas med sin will save och blir otroligt uttråkade ungefär samtidigt som de båda frimärksentusiasterna bestämmer sig för att skåla sitt makabra fynd i té. De andra lyssnar på fascinerande historier från Bobs förflutna som skomakarassistent. Gruppen rör sig in i en skog.

Oscar ser något grönt med vingar röra sig, och alla förbered sig. Varelsen rör sig för fort för att vi ska kunna se vad det är. Den flankar oss och anfaller Joel i ryggen. Det är en grön drake som precis flyttat hemifrån. Alla gör en del skada på den medans den enbart anfaller Joel. Georgios karaktär har någonting OP som exploderar och gör tokmycket skada + lite extra på alla som är runt hans target. Alla som står nära draken tar skada. Vikings nya raptor och Mr Claw anfaller också. Grejs händer, draken dör, och vi får reda på att den inte hade något på sig eftersom drakar brukar samla på sig phat loot i sina grottor. Vi ska nu börja leta efter grottor längre in i skogen.

Vi hör något sjunga (Georgios får panik IRL, medans GM ler eftersom det med största sannolikhet är en nymf. Sen kommer Georgios på att hans karaktär är kvinnlig, varpå Joel informerar honom om att det finns manliga nymfer och Georgios blir ledsen igen.) men Viking använder Countersong för att dränka den lockande sången. Joel och Oscar får bra spot checks och ser en nymf. Den ser ut som en naken alvkvinna med ett tunnt skynke över sina behag. Oscar får 20 på fortitude men Joel blir blind och kåt.

De andra ser nu också nymfen och blir blinda. Raptorerna bryr sig dock inte och Bob har bara ögon för den manlige Boris (Alex) och blir inte blind. Viking börjar ta bort blindheten med magi. Joel försöker få kontakt med nymfen på alviska genom att Oscar leder honom mot nymfen samtidigt som han ropar att de kommer i fred och att de vill ha hjälp. Nymfen flyr dock eftersom den verkar rädd för Oscar. Joel börjar krypa på alla fyra mot nymfen och försöker använda sin Familiar (en liten vessla vid namn Nibbles) som ögon, men vesslan blir också blind. Oscar försöker nu bota blindheten på Joel men spell aids slår till.

Ett 80 fot djupt hål skapas i bäcken och Oscar och den blinde Joel faller ner i hålet som långsamt börjar fyllas med vatten. Det är dock en lugn bäck. Joel unviker skada men Oscar förlorar en hel del HP. De andra, som nu kan se, springer fram mot hålet och kastar ner ett rep som de bundit fast i ett träd för att få upp Oscar och Joel. Oscar binder fast Joel och klättrar upp själv. Repet lossnar från Joel och han ramlar ner och tar skada. Georgios hoppar ner och binder fast Joel. Georgios stannar kvar i gropen. Repet går upp och Joel ramlar ner och tar skada. Georgios lyckas dock delvis fånga honom. Joel hissas upp igen och ramlar ner och tar skada. Nu får Joel panik. Han hissas upp ännu en gång och de som drar får en 20 i strength. Joel och Georgios dras upp och flyger upp iett träd. Georgios skadas en hel del. Joel landar högre upp och tar mindre skada. Han är nu avsvimmad uppe i ett träd.

Alex sliter av sig sin rustning och klättrar upp i trädet för att lägga Lay on Hands. Joel blir vid medvetande men har fortfarande panik. Han viftar villt omkring sig och råkar slå till Alex. Alex är dock väldigt manlig och är kvar i trädet. Alex försöker sig på diplomati för att lugna Joel. Han misslyckas. Oscar försöker sig på diplomati. Han misslyckas. Viking försöker lägga Deep Sleep på Joel. Joel är halvalv och därför immun. Georgios försöker klyva trädet med sitt svärd och får 20. Trädet står dock kvar. Joel fäktar mer i sin blinda panik och trädet börjar vingla. Georgios försöker skrämma Joel lugn men blir själv rädd och gömmer sig bakom ett träd. Alex lyckas lugna ner Joel. Trädet börjar luta mer.

Alex lyfter upp Joel och hoppar ner med honom ur trädet. Han landar och tar en del skada. Hans ben skadas allvarligt. Det är ett under att hans ben inte åkte igenom knäna på honom. Trädet börjar nu luta över Alex. Han gör det hjältemodiga att kasta undan Joel från trädet. Han hoppar sedan undan i a la Matrix och undviker precis att bli krossad av trädet. Hans ben är dock så skadade att han inte kan stå upp. Alla samlas runt Joel som fått tillbaka synen från Viking och väntar på att få komma in i Joels Rope Tricks dimension för lite välbehövlig sömn. Spell aids slår till.

Gruppen faller ner i ett åttio fot stort hål. Oscar dör av fallet. Hans landar med fötterna först och hans kropp komprimeras till en blobliknande sörja på marken. Alex blir medvetslös eftersom han så heroiskt räddade Joel från trädet som Georgios ”råkade” fälla medans hans kamrater var fast i det i ett försök att få ner dem och på grund utav detta har plågat sin kropp till bristningsgränsen vilket resulterar i en hjärtattack. Vikings karaktär har däremot den bästa artefakten i spelet. Ring of Feather Fall. Joel lyckas också sväva ner med magi. Georgios knyter ihop lite rep och kastar upp det med en änterhake. Viking ber om att få inspektera knuten och ber idioten göra om knuten efter att han sjungit en inspirerande sång. Georgios får upp repet och klättrar upp. Han hjälper sedan de andra upp för att sedan klättra ner, likskända Oscar, och sedan klättra upp med Oscars kropp så att han kan begravas. Och här slutar vårat tragiska äventyr för denna gång.
Senast redigerad av Laddercat 28 apr 2012, 00:37, redigerad totalt 1 gång.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Re: Joels, Vikings och Georgios "vanliga" rollspel

Inläggav Sockis » 28 apr 2012, 00:28

Hm, verkar skojsigt, får ta och läsa det senare :tshappy:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav CmndrHurricane » 28 apr 2012, 16:05

Dungeons and Dragon? kör ni det online eller?
har velat pröva DnD enda sedab jag började läsa Friendship is Dragons
kan man kanske vara med nån gång?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Användarvisningsbild
CmndrHurricane
Pony with a Destiny

Inläggav Laddercat » 28 apr 2012, 17:03

hvu_man69 skrev:Dungeons and Dragon? kör ni det online eller?
har velat pröva DnD enda sedab jag började läsa Friendship is Dragons
kan man kanske vara med nån gång?

Nej, vi har spelböcker i PDF format på laptops och har våra karaktärspapper på datorn också. De som har laptop dvs, själv kör jag med vanligt papper och tjatar på Viking om att dra fram beskrivningar av mina spells :r1:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Återvänd till Trixies Trixiga Lekar och Rollspel