Pairings

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Re: Pairings

Inläggav Myrica Gale » 02 nov 2011, 19:21

Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Gwonam » 12 nov 2011, 09:58

Alla par blir bäst per automatik om de innehåller Manly Spike.
Användarvisningsbild
Gwonam
Pony with a Destiny

Inläggav Hikargh » 13 nov 2011, 18:41

Jag är lite smått överförtjust i att skeppa (kan man säga så? Förmodligen inte) kvinnliga karaktärer med varandra, ännu mer så om det finns belägg för det i serien själv. I fallet MLP är det förstås svårt att hitta sådana, men jag gillar att leka med tanken att Rarity efter Galan blev avskräckt från den nobla gentlehingst-typen och börjar istället dra sig till den ärliga arbetartypen, och får i in tur upp ögonen för Applejack. Rarity är den som i serien fått mest karaktärsutveckling redan, så det är inte ett alltför långt skutt.

För övrigt tillhör jag minoriteten som inte tror att Rainbow Dash är lesbisk; regnbågsmanen och personligheten räcker inte för mig. Fluttershy däremot slår mig som någon med större potential för den sortens relationer, så jag ser henne gärna gå efter RD.
Hikargh
Newborn Foal

Inläggav Sockis » 13 nov 2011, 18:48

Hikargh skrev:Jag är lite smått överförtjust i att skeppa (kan man säga så? Förmodligen inte) kvinnliga karaktärer med varandra, ännu mer så om det finns belägg för det i serien själv. I fallet MLP är det förstås svårt att hitta sådana, men jag gillar att leka med tanken att Rarity efter Galan blev avskräckt från den nobla gentlehingst-typen och börjar istället dra sig till den ärliga arbetartypen, och får i in tur upp ögonen för Applejack. Rarity är den som i serien fått mest karaktärsutveckling redan, så det är inte ett alltför långt skutt.

För övrigt tillhör jag minoriteten som inte tror att Rainbow Dash är lesbisk; regnbågsmanen och personligheten räcker inte för mig. Fluttershy däremot slår mig som någon med större potential för den sortens relationer, så jag ser henne gärna gå efter RD.

Säg en shipping du vill se eller läsa, jag kan nästan garantera att det finns och jag kan hitta det :pp1:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Hikargh » 13 nov 2011, 21:56

Jag menar bara att det är svårt att hitta riktiga tecken i själva serien på att någon av ponnyerna skulle blir kära i varandra. Nog finns det material att leka med, men inte mycket som är starkt nog att kunna läsa in romantik i canon. Att sedan fansen shippar allt och alla höger och vänster är en annan femma.

Men om du känner till någon bra Rarity/Applejack-fanfic är jag öppen för rekommendationer. Rarity's Rodeo är för övrigt en personlig favorit.
Hikargh
Newborn Foal

Inläggav Tortellini » 13 nov 2011, 22:03

Ska man ge sig in i diskussionen här? Nåja...

Är väl inget SUPERSTORT fan av shipping inom MLP, eller någon annanstans heller.
Men såklart har juag ju svaga sidor för det, typ Pinkie and Fluttershy tumblrn, men inga fanfics eller så! :tshappy:

Men jag förstår folk som håller på med shipping, de är så gulliga och fantastiska karaktärer de har att röra sig med i och med "Mane 6". De kan höra så bra ihop lissom.
Kan jag tänka mig, har aldrig gett mig in på det territoriet, men jag kan (kommer :aj2:) nog ge mig in i det någon gång. :pp1:
Party SOFT, But PINKIE STYLE!
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Ostbullen » 13 nov 2011, 22:10

Säger lite som Tortellini, inte speciellt stort fan av shipping men om det görs rätt(gulligt) så kan jag tänka mig att kolla/läsa det. Dock så undviker jag oftast det!
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Myrica Gale » 13 nov 2011, 22:36

Tidigare tyckte jag att shipping var löjligt och rent av irriterande ibland. Pånnisarna med tillhörande community har lyckats omvända mig. Det är bara ett av många små steg som lett mig ner i fördärvet.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 13 nov 2011, 23:27

Hikargh skrev:Jag menar bara att det är svårt att hitta riktiga tecken i själva serien på att någon av ponnyerna skulle blir kära i varandra. Nog finns det material att leka med, men inte mycket som är starkt nog att kunna läsa in romantik i canon. Att sedan fansen shippar allt och alla höger och vänster är en annan femma.

Men om du känner till någon bra Rarity/Applejack-fanfic är jag öppen för rekommendationer. Rarity's Rodeo är för övrigt en personlig favorit.

Jaha, det var jag som misstolkade, ursäkta mig :tshappy:

Och gällande RariJack så har jag tyvärr inget, AJ är inte nån jag brukar läsa om i shipfics, det brukar vara Twilight :heart: vilken pony som helst ty, Twilight är mitt favorit shipping offer :tshehe:

Sen till Ostis och Tortellini, shipping är en av mina favorit kategorier, om det är välgjort :pp2:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Tortellini » 13 nov 2011, 23:37

Mm, men jag tycker nästan om ALLT (Förutom NSFW) som är välgjort med ponies! :pp2:

Typ... Pinkie and Fluttershy? Den är jättebra, men shipping ändå!
Och... Fallout Equestria, hur grimdark som helst, men mycket bra gjord och jag tycker mycket om den! :pp1:
Sadfics med... Till och med Humans and Ponies om det är bra! :pp2:

I just LÖVE ponies, även om de får mig att nästan gråta just nu... :fs4:
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Myrica Gale » 19 nov 2011, 21:45

Myrica Gale skrev:

Tackar! De ser lovande ut alla tre. :pp1:

Yo Sockis! Ville bara tacka för tipsen. Igår och idag har jag läst Building Bridges och The Price of Loyalty och blev förtjust i båda två. Berättelserna kändes rätt snarlika, så pass att jag har lite svårt att hålla isär exakt vad som hände i vilken.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 19 nov 2011, 23:06

Myrica Gale skrev:
Myrica Gale skrev:

Tackar! De ser lovande ut alla tre. :pp1:

Yo Sockis! Ville bara tacka för tipsen. Igår och idag har jag läst Building Bridges och The Price of Loyalty och blev förtjust i båda två. Berättelserna kändes rätt snarlika, så pass att jag har lite svårt att hålla isär exakt vad som hände i vilken.

Jag är glad att du gillade dom :tshappy:

Mjo, jag vet hur det är, blir att vissa fics flyter ihop för mig med ibland, kan vara ganska jobbigt :aj1:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Myrica Gale » 20 nov 2011, 16:35

Sådär, då var jag klar med Dawn of a new Day också. Jag tycker inte att den lyckades beskriva Twilights och Dash känslor riktigt lika väl som andra fics jag läst, men annars var den välskriven. Jag uppskattade också dess längd och att den inte tog slut alltför abrupt. Nu fanns det utrymme till många blöta kyssar och ponny-hångel av det mer oskyldiga slaget. :tsblush:

Heh, om någon frågar mig i morgon vad jag gjorde i helgen så ska jag definitivt inte svara att jag ägnade 3½ timme åt att läsa TwiDash fanfiction.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Tortellini » 20 nov 2011, 16:47

Myrica Gale skrev:Sådär, då var jag klar med Dawn of a new Day också. Jag tycker inte att den lyckades beskriva Twilights och Dash känslor riktigt lika väl som andra fics jag läst, men annars var den välskriven. Jag uppskattade också dess längd och att den inte tog slut alltför abrupt. Nu fanns det utrymme till många blöta kyssar och ponny-hångel av det mer oskyldiga slaget. :tsblush:

Heh, om någon frågar mig i morgon vad jag gjorde i helgen så ska jag definitivt inte svara att jag ägnade 3½ timme åt att läsa TwiDash fanfiction.

Gör inte det. Det kommer nog väcka en hel del förvånade och kanske äcklade blickar från kollegorna. :tshappy:
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav YuPony » 06 feb 2012, 17:55

Bild

Tumblr

^ Min Tumblr, dock inte 100% en PonyBlog, men eh.. Jag postar en del Pony content ändå :3
YuPony
Bare Flanked Filly

Inläggav DreamSnake » 06 feb 2012, 17:57

Så klart så är Derpy Hooves X Doctor Whooves en klassiker men jag finner också Pipsqueak X Dinky väldigt gullig. :3
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Applejack » 06 feb 2012, 21:22

Appledash, nuff said :O
Bild
Bild
Applejack
Bare Flanked Filly

Inläggav ThatDudesDude » 06 feb 2012, 21:27

Håller med YuPony med Bon Bon x Lyra + Vinyl x Octavia. De är liksom ämnade :tshappy:
ThatDudesDude
Cutie Marked Filly

Inläggav Lowely » 06 feb 2012, 21:33

Unsurprisingly har Twilight x Trixie en speciell plats i mitt hjärta efter the Ballad of Twilight Sparkle men jag är en sucker för Rarijack också :aj4:
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Lowely
Cutie Marked Filly

Inläggav Sockis » 06 feb 2012, 22:59

Lowely skrev:Unsurprisingly har Twilight x Trixie en speciell plats i mitt hjärta efter the Ballad of Twilight Sparkle men jag är en sucker för Rarijack också :aj4:

Jag gillar också Twixie, tycker dom är ganska gulliga tillsammans. :tshappy:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

FöregåendeNästa

Återvänd till Ponies!