MLP-serietidningarna

Allt om litteratur, kanske till och med från Twilights eget bibliotek~

MLP-serietidningarna

Inläggav Myrica Gale » 12 aug 2013, 21:15

Tyckte att det var dags att serietidningarna får en egen tråd.

Det snackades för ett tag sedan om att det skulle komma en japansk MLP-manga och nu har de första bilderna från den kommit. Får känslan av att den kommer att bli väldigt sockersöt. Att döma av bilden nedan så kommer de även att släppa IDW:s serier i japansk översättning. Alternativt så vill någon bara göra sig lustig och illustrera skillnaden – vilket jag vid närmare eftertanke tror betydligt mer på.

Bild

日本: Nihon (Japan); アメリカ: Amerika

Mer info på EqD, inklusive översättning.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Re: MLP-serietidningarna

Inläggav Klimpen » 12 aug 2013, 21:40

Såg precis bilderna från mangan. Helt underbar!

Får bara hoppas att de tas upp och får en riktigt bestående serie.
Användarvisningsbild
Klimpen
Bare Flanked Filly

Inläggav Bros » 12 aug 2013, 21:42

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den Japanska :aj1:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav TEO » 25 aug 2013, 21:29

Så jag läste nyligen första volymen av mlp micro series, som ja beställde på amazon.

Det var en minst sagt annorlunda teckningsstil jämfört med tv-serien. Vilket resulterade i att
ponysarna stundtals ser mycket tuffare ut(och inte lika glada, eller är det bara jag?).
Det verkar som att målgruppen är lite äldre barn då de till exempel inte gör en hemlighet av att djur
faktiskt äter varandra, och att changelings suger kärlek ur kroppen på varelser för att överleva.

Det låter ju faktiskt rätt fruktansvärt om de skulle suga all kärlek ur kroppen på en varelse, om det nu
är så dom äter kärlek. I vilket fall är tanken skrämmande :fs1:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 25 aug 2013, 22:12

Det låter inte som att det är mikro-serien du fick tag på. Dessa är kortare, fristående berättelser som fokuserar på var och en av mane six (och nu senast CMC). Berättelsen om Chrysalis återkomst gick som en följetång i de fyra första numren av den ordinarie serietidningen. Den finns nu även att köpa i en tjockare samlingsvolym på 104 sidor. Är det den du fick tag i? Den går även att köpa från flera svenska bokhandlar såsom SF-bokhandeln, Adlibris och Bokus. Samlingsvolymen för nästa berättelse kommer i september och den för de sex första mikro-serierna (mane six) kommer i november.

Det är väl ingen hemlighet att serietidningarna riktar sig till en lite äldre publik. För det första ska ju ungarna gärna ha hunnit lära sig att läsa. Sen görs de lika mycket för sina unga som sina äldre fans. De är ju fullproppade med små detaljer och referenser som bara en vuxen kan snappa upp. Slutligen så är det ju riktiga MLP-fans som gör serierna – och det märks.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 26 aug 2013, 07:40

Myrica Gale skrev:Det låter inte som att det är mikro-serien du fick tag på. Dessa är kortare, fristående berättelser som fokuserar på var och en av mane six (och nu senast CMC). Berättelsen om Chrysalis återkomst gick som en följetång i de fyra första numren av den ordinarie serietidningen. Den finns nu även att köpa i en tjockare samlingsvolym på 104 sidor. Är det den du fick tag i? Den går även att köpa från flera svenska bokhandlar såsom SF-bokhandeln, Adlibris och Bokus. Samlingsvolymen för nästa berättelse kommer i september och den för de sex första mikro-serierna (mane six) kommer i november.

Det är väl ingen hemlighet att serietidningarna riktar sig till en lite äldre publik. För det första ska ju ungarna gärna ha hunnit lära sig att läsa. Sen görs de lika mycket för sina unga som sina äldre fans. De är ju fullproppade med små detaljer och referenser som bara en vuxen kan snappa upp. Slutligen så är det ju riktiga MLP-fans som gör serierna – och det märks.

Okej det blev ju lite pinsamt, jo jag lyckades blanda ihop dom.
Jo det är samlingsvolymen jag fick tag i.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig av serietidningen, så jag skrev bara lite om mina intryck av den.
Jag tycker att den är bra och klart värd att läsa, det är ju fortfarande samma underbara karaktärer trots allt(även om jag tyckte att scootalo bröt sin karaktär ett par gånger).
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 26 aug 2013, 17:56

TEO skrev:Okej det blev ju lite pinsamt, jo jag lyckades blanda ihop dom.
Jo det är samlingsvolymen jag fick tag i.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig av serietidningen, så jag skrev bara lite om mina intryck av den.
Jag tycker att den är bra och klart värd att läsa, det är ju fortfarande samma underbara karaktärer trots allt(även om jag tyckte att scootalo bröt sin karaktär ett par gånger).

Hehe, ingen fara. :tshappy: Det är inte helt lätt att hålla reda på allting – i synnerhet med flera parallella serier och en massa olika varianter av samma serie.

Jag gjorde en liten lista. Jag hoppas att den är läslig. :derpy1:

Spoiler: show
Mane Series
  • Volume 1, #1–4: "The Return of Queen Chrysalis"
  • Volume 2, #5–8: (The Return of Nightmare Moon)
  • #9–10: "Zen and the Art of Gazebo Repair"
  • #11–12: "Neigh Anything"
  • #13–14: (My Little Pirates)

Micro Series
  • Pony Tales, Volume 1
    • #1: Twilight Sparkle
    • #2: Rainbow Dash
    • #3: Rarity
    • #4: Fluttershy
    • #5: Pinkie Pie
    • #6: Applejack
  • #7: CMC
  • #8: Princess Celestia
  • #9: Spike
  • #10: Derpy (?)

Övriga
  • Annual 2013: (Sunset Shimmer)
  • Cover Gallery #1
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 24 sep 2013, 17:18

Äntligen har samlingsvolym nr 2 släppts! Den finns att beställa från Bokus och SF-bokhandeln. Den går även att köpa direkt i SF-bokhandelns Stockholmsbutik, däremot inte i Göteborg och Malmö. Jag gissar att den dyker upp i dessa butiker och hos Adlibris i morgon. Volym 1 verkar ha gått åt – den är slut hos både Adlibris och Bokus och har mig veterligen också varit slut hos SF-bokhandeln fram till idag. De verkar ha tagit in en ny laddning tillsammans med volym 2.

Bokus anger utgivningsdatum för volym 1 av mikroserierna till 5 november och volym 3 av följetongerna till 28 januari.

Här är en något uppdaterad lista av vad som har släppts och vad vi vet kommer att släppas.

Mane Series
  • Volume 1
    • #1–4: "The Return of Queen Chrysalis"
  • Volume 2
    • #5–8: (The Return of Nightmare Moon)
  • Volume 3
  • #13–14: (My Little Pirates)

Micro Series
  • Pony Tales, Volume 1
  • #10: Luna

Övriga
  • Cover Gallery #1
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 30 sep 2013, 22:50

Jag vet att jag redan har nämnt det på Skype, men varför inte skriva det här också?

Från nr 8 av mikro-serierna:

Bild

Vad är detta?

Bild

Helt korrekt! Ponnyerna på bilden är baserade på Sailor Uranus och Sailor Neptune från Sailor Moon. I den Japanska versionen så är de ett lesbiskt par. Det gick naturligtvis inte för sig i USA där de fick bli kusiner istället. I andra länder försökte man sig på andra former av krumbuktande för att undvika ämnet.

Allt detta har jag för övrigt läst mig till på Wikipedia. Jag tittade förvisso på Sailor Moon när det visades på TV4 för en herrans massa år sedan men de kom inte längre än till Sailor Venus och Sailor Mars. Man kan ju undra hur de hade hanterat det hela om serien hade fortsatt.

Naturligtvis finns det redan fanart på deras ponny-alteregon.

Bild

Så, betyder detta att lesbiska ponnyer nu officiellt är kanon?

Bild

Med det ber jag att få önska gonatt! Hej svejs! :derpy1:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 01 okt 2013, 13:20

Tjena forumet, hont é läget!?

Bild

Bokus var riktigt kvicka med sin leverans. :omg: (Volym 1 längst till vänster köpte jag i våras.)

Bild

Kan varmt rekommendera er att skaffa guideboken. Den är mycket prisvärd. Formatet är förvisso mindre än jag väntade mig men å andra sidan så är det 250 sidor helt i färg. Den innehåller en del ny information och flera av Laurens tidiga skisser. Det känns som att den är skriven med både barn och vuxna fans i åtanke.

Dryckeslek: ta en klunk varje gång ni hittar formuleringen "fans of all ages and genders". :rdlaugh:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 30 okt 2013, 18:00

Var inne på SF-bokhandeln idag och köpte Pony Tales (första sex numren av mikro-serien). Dyrare än nätbokhandlarna men i gengäld så får jag den direkt och det blir ett sätt att tacka SF-bokhandeln för att de tar in MLP-prylar.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 30 okt 2013, 20:39

Myrica Gale skrev:Var inne på SF-bokhandeln idag och köpte Pony Tales (första sex numren av mikro-serien). Dyrare än nätbokhandlarna men i gengäld så får jag den direkt och det blir ett sätt att tacka SF-bokhandeln för att de tar in MLP-prylar.

Aaaw, typiskt att det har kommit ut nu. Fanns inte i Göteborg då jag var där förra veckan, fast man hade då tur med hitta volym 2 när det stod att det inte fanns i lager. :ppcrazy:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Myrica Gale » 05 jan 2014, 18:50

Hmm, jag kanske skulle ta och posta de här recensionerna här också. Hade varit kul att höra vad andra tycker om serierna.

Jag räknar för övrigt med att SF-bokhandeln ska få in Volym 3 nu i veckan. Den har funnits att beställa från Adlibris och Bokus sen slutet av december. Del två av Pony Tales kommer i februari.

(De omslag jag visar nedan är inte de som används som omslag till samlingsvolymerna.)

My Little Pony: Friendship is Magic, Volume 1 (The Return of Queen Chrysalis)

Bild

Bytingdrottningen Chrysalis invaderar byn Ponyville och rövar samtidigt bort tre av dess invånare. Det är upp till de sex huvudpersonerna att först sätta stopp för invasionen och sedan bege sig till Chrysalis slott för att rädda dem. Dock är alltihop egentligen bara en plan att komma åt enhörningen Twilight och under deras resa gör Chrysalis vad hon kan för att splittra kompisgänget.

Jag fann handlingen lite för simpel. En stor del av berättelsen är bara en transportsträcka med blandade tokigheter på vägen. Vad jag verkligen gillar med serien är humorn och tecknarstilen. Andy Price har en förmåga att få figurerna att kännas tredimensionella. Han har full kontroll över seriemediet och begår därför inte misstaget att försöka efterlikna teveserien alltför mycket. Många av ansiktsuttrycken är helt perfekta att använda som reaktionsbilder på internetforum.

My Little Pony: Friendship is Magic, Volume 2

Bild

De sex ponnyerna har alla under en tid plågats av mardrömmar och bestämmer sig för att den bästa lösningen på problemet är ett pyjamasparty (utan pyjamasar såklart). Men mitt i natten förs enhörningen Rarity bort av mardrömsvarelser från månen som vill göra henne till deras drottning. Hennes vänner kontaktar landets härskare prinsessan Celestia som snart dyker upp med sin syster Luna i släptåg. De visar sig att varelserna är de samma som tusen år tidigare förvandlade Luna till den ondskefulla Nightmare Moon.

Handlingen känns mer intressant och komplex än i föregående bok. Den knyter inte bara an till teveserien utan bygger vidare på den och avslöjar nya detaljer om Luna och Nightmare Moon. Berättandet har däremot inte riktigt samma flyt och tecknarstilen och färgläggningen gör att bilderna känns platta. Jämntjocka linjer och begränsad skuggning i kombination med en mörk och urvattnad färgpalett för att efterlikna natt gör det svårt för mig att identifiera ett djup i bilderna.

My Little Pony: Pony Tales, Volume 1

Bild

Kortare berättelser om var och en av de sex huvudpersonerna. De är skrivna och tecknade av olika personer och av varierande kvalité.

Den första om Twilight Sparkle är den svagaste av serierna och handlar om att hon ska hjälpa en tjurig bibliotekarie. Handlingen känns väldigt kliché, vilket inte nödvändigtvis behöver betyda katastrof. Seriens största brist ligger istället i teckningarna. De är enklare än i de övriga numren och tecknaren har inte samma känsla för figurerna. Färgläggningen ställer sedan till det ytterligare. För det första har alla konturer färglagts för att efterlikna teveserien. Kombinationen bristen på skuggor och digital färgläggning innebär stora områden av identisk färg, vilket inte är så tilltalande. Dessutom är layouten av serierutorna lite fantasilös.

Serie nummer två om Rainbow Dash är den märkligaste av de sex serierna. Handlingen är rätt okomplicerad men jag fattar ändå inte vad den vill säga och vart den vill komma. Det dyker upp ett stort moln bebott av två troll som livnär sig på negativa känslor. Trots idoga försök att sjasa bort molnet så misslyckas Rainbow gång på gång. Även denna serie försöker att kopiera teveserien men denna gång är tecknare och färgläggare duktiga nog att klara av det.

Den tveklöst bästa serien är den om Rarity, vilket inte är så konstigt med tanke på att den är gjord av Cook och Price. Raritys vänner tycker att hon ser sliten ut och skickar henne på spa-semester. Stället hon kommer till visar sig dock vara ett hippie-kollektiv. Miljön skiljer sig rejält från vad vi sett tidigare men ändå känns det som att den passar in i MLP:s värld. Raritys färgstarka personlighet kommer verkligen till sin rätt.

Serien om Fluttershy är tecknad och färglagd av samma personer som den om Rainbow Dash men manusförfattaren är en annan. Fluttershy vill gärna ställa ut sina virkade skulpturer men är rädd för att andra ska finna dem smaklösa. Söt berättelse med fint budskap men lite väl tråkig i mitt tycke.

Pinkie Pies serie är som sig bör en explosion i färger. Pinkie drar med sig Twiligt för att se clownen Ponyacci men får efteråt veta att det var hans sista föreställning. Handlingen påminner om ett av teveseriens avsnitt men jag tycker att den berättas bättre här. Tack och lov är konturerna i svart den här gången. Alla färger och utnyttjandet av perspektiv gör att serien undviker att kännas platt. Överlag anser jag detta vara bokens näst bästa serie.

Stackars Applejack. Måste alla hennes berättelser alltid handla om samma sak? Finns det verkligen inget annat än "Applejack är envis och arbetar för hårt"? Jag är så trött på det att det är svårt att bedöma serien i övrigt. Tecknaren har bra koll på ponnyerna och lyckas anpassa dem efter sin egen stil. När det gäller färgerna så blir det väldigt mycket rött, grönt och orange samtidigt som många av färgerna saknar mättnad.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 10 jan 2014, 18:48

Så såg jag att SF-bokhandeln äntligen fått in volym 3! :pp2:

Bild

Samtidigt så hade dock den Rainbow Dash-plånbok jag också tänkt köpa försvunnit från sortimentet. :trixie: En ny plånbok hade passat väldigt bra just nu – den jag har är fullkomligt söndersliten och ihoplappad med svart gaffatejp. Jag bestämde mig för att spatsera dit under lunchen medan det fortfarande är ljust ute (så ljust det nu blir när det är mulet). Till min stora lycka hade de plånböcker kvar. Måste säga att de är rackarns snygga. Enda problemet är att de är lite trånga. Man få lirka ner korten och svenska sedlar är på gränsen till för höga för att passa i sedelfacket.

Bild

Utöver serien och plånboken så köpte jag även 14:e och sista delen av The Wheel of Time som pocket. Inte långt kvar nu! :ppcrazy:

_____

Avslutningsvis: en uppdaterad lista över släppta och kommande serier. Volym 2 av mikroserierna (Pony Tales) kommer nästa månad.

Mane Series
  • Volume 1
  • Volume 2
  • Volume 3
  • Volume 4
    • #13–14: Friendship Ahoy!
    • #15–16: (Magical Bookworm Invasions)
  • #17–18: Reflections

Micro Series
  • Pony Tales, Volume 1
  • Pony Tales, Volume 2

Friends Forever
  • #1: The Pie's the Limit (Applejack + Pinkie Pie)
  • #2: (CMC + Discord)
  • #3: (Spike + Celestia)

Övriga
  • Cover Gallery #1
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 10 jan 2014, 19:44

Myrica Gale skrev:Så såg jag att SF-bokhandeln äntligen fått in volym 3! :pp2:

Woho!! Undrar om man ska beställa eller vänta tills man får möjlighet att köpa i butik. :trixie:
Lite roligare att köpa direkt i butik. :trixie2:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Myrica Gale » 20 feb 2014, 18:02

Idag har jag återigen besökt SF-bokhandeln. Förutom Pony Tales Volume 2 så hade de även fått in en ny laddning av Funkos Lyra-figurer. :rdwub:

Av allt att döma så går ponny-prylarna åt som smör och jag verkade få det sista exemplaret av både serien och figuren. :rdwow:

Kassörskan: Är det ponny-dags?
Jag: Japp. De verkar gå åt.
Kassörskan: Å ja!

Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 20 feb 2014, 21:56

Myrica Gale skrev:Kassörskan: Är det ponny-dags?
Jag: Japp. De verkar gå åt.
Kassörskan: Å ja!

xD
Men det är ju bra det att dom säljer mycke av dom.
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 01 mar 2014, 00:32

My Little Pony: Friendship is Magic, Volume 3

Bild

Omslaget till volym 3 är tämligen intressant. För en gångs skulle har man återanvänt ett av omslagen från serietidningarna. Dock har det fortfarande ingenting med innehållet i boken att göra. Istället har tecknaren Andy Price valt att teckna tio av de backgrundsponnyer som är populärast bland de vuxna fansen. Med backgrundsponny menas en icke namngiven ponny vars syfte är att fylla ut bakgrunden, det vill säga fungera som en statist. Fansen tog snabbt många av dem till sig, gav dem namn och personligheter. Hasbro och deras samarbetspartner är inte dummare än att de snappar upp vilka som är populärast och inkluderar dem i nästa års leksakskollektion, förvånansvärt ofta under samma namn som fansen gett dem. Andy Price visar att han också har full koll på communityt och smyger gärna in populära backgrundsponnyer i sina serier.

Till skillnad från i volym 1 så har Cook och Price den här gången valt att berätta två separata berättelser.

Zen and the Art of Gazebo Repair

Bild

Applejacks tystlåtne bror Big Mac ska fixa en knarrande golvbräda i familjens lusthus men har fått slut på spik. Han beger sig in mot byn och upptäcker till sin förtret att det pågår en stor festival. Väl inne i myllret av festglada ponnyer så dras han ideligen in i olika tokigheter. Under berättelsens gång stiftar Big Mac närmre bekantskap med en lång rad ponnyer från tidigare avsnitt av teveserien. Det hela blir lite upp- och nervänt: de sex som vanligtvis är seriens huvudpersoner syns mest till i bakgrunden och istället är det de sekundära rollfigurerna som får stå i rampljuset.

Andy Price teckningar är underbara som vanligt. Jag skulle rent av säga att hans stil passar bättre än någonsin i festivalens naturligt röriga miljöer. Seriemediet skapar en ypperlig möjligt att få komma den tystlåtne Big Mac närmre genom att låta oss följa hans tankar via små tankerutor. I övrigt uttrycker han sig mest med hjälp av de "'yup" och "nope" som blivit hans signum samt en lång rad helt obetalbara ansiktsuttryck.

Neigh Anything

Bild

Twilight och resten av kompisgänget befinner sig på ett kafé tillsammans med Twilights bror Shining Armor och hans fru prinsessan Cadance. När de båda får frågan om hur de en gång träffades så drar Shining Armor igång en berättelse fullpackad av 80-talsreferenser. Cadance antyder att allting i berättelsen kanske inte var helt sanningsenligt och följer upp med sin egen version av händelseförloppet.

Princessan Cadance är det främsta exemplet på en rollfigur som introducerats i teveserien med syfte att sälja leksaker. Varken hon eller Shining Armor har haft mycket till bakgrundshistoria och personlighet, något Cook och Price nu försöker råda bot på. Det är kul att se att Shining Armor, nu kapten för Canterlots livgarde, som en nördig rollspelsentusiast. I övrigt känns de fortfarande ganska platta. Hur som helst så är det en söt berättelse och de två olika berättarvinklarna hindrar den från att kännas alltför simpel.

My Little Pony: Pony Tales, Volume 2

Bild

Det skulle egentligen bara bli sex stycken sådana här korta berättelser men tack vare försäljningssiffrorna så utökades de till tio. Denna samlingsvolym innehåller de fyra sista.

Tecknarstilen i serien om Cutie Mark Crusaders sticker definitivt ut. Den använder sig av spretiga skissartade linjer och färgläggningen är gjord för att likna akvarell. Det ser mycket tilltalande ut och passar för en serie som handlar om de tre yngsta ponnyerna. I en grotta hittar trion en mystisk varelse som kan förvandla sig till vad som helst och de drar snabbt paralleller till sin egen jakt efter cutie marks (en magisk tatuering som dyker upp på en ponnys rumpa när denna har funnit sin talang).

Min största kritik av serien om prinsessan Celestia är att den handlar för lite om Celestia själv. För en såpass central figur så vet vi väldigt lite om Celestia. Istället cirkulerar serien precis lika mycket kring Celestias gamla vän Inkwell som många tycker har blivit för gammal för att fungera som lärare. Celestia slits mellan rollen som vän och rollen som regent. En annan detalj som irriterar mig är att de populärkulturella referenserna går lite väl långt. Sailor Moon-ponnyerna var subtila nog för att man lätt ska missa dem (det gjorde jag). De tre ponnyerna från 80-talets MLP var en fin vink till de som kan sin historia. Gordon Ramsey och Tintin kan jag också leva med. De tre baserade på knattarna från Kalle Anka blev dock för mycket. De skär sig mot omgivningen och blir bara distraherande.

Om serien om Spike har jag inte så mycket att säga – tecknarstilen är för barnslig och handlingen fullkomligt ointressant. Spike är överlag svår att skriva för; trots att han är nästan ständigt närvarande så är hans personlighet ganska luddigt definierad vilket leder till väldigt skiftande tolkningar.

Prinsessan Luna har varit förvånansvärt frånvarande i teveserien men förekommit desto oftare i serietidningarna. Därför har det stått serieskaparna relativt fritt att själva definiera hennes personlighet. Cook och Price' tolkning i denna serie skiljer sig rätt rejält från Nuhfer och Mebbersons i Friendship is Magic, Volume 2. Det blir ännu tydligare av att de valt att använda olika design (säsong två och framåt respektive säsong ett av teveserien). Medan Nuhfer och Mebbersons Luna verkar dyster, grubblande och ångerfull så är Cook och Price' Luna energisk, impulsiv och uttrycksfull. Serien inleds med att det är morgon och de två prinsess-systrarna möts för att avlösa varandra. Luna vägrar tro att Celestias arbetsuppgifter är tyngre än hennes egna och de kommer därför överens om att byta. Hon närmar sig det till en början med en barnslig iver, men dagen är lång och listan med saker att göra ännu längre. Detta är nog den mest skruvade serien hittills och Katie Cook uttryckte stor förvåning över att manuset passerade granskning helt utan anmärkningar.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 23 apr 2014, 20:44

Nästa samlingsvolym släpps om mindre än en månad och jag kände att det var länge sedan jag uppdaterade informationen i den här tråden.

Releasedatum för kommande volymer:
20 maj - Friendship Is Magic Volume 4
17 jun - Friends Forever Volume 1
30 sep - Friendship Is Magic Volume 5

Uppdaterad information om alla kända serietidningar och samlingsvolymer:
Mane Series
  • Volume 1
  • Volume 2
  • Volume 3
  • Volume 4
    • #13–14: "Friendship Ahoy!"
    • #15–16: (Magical Bookworm Invasions)
  • Volume 5
    • #17–20: "Reflections"
  • Volume 6
    • #21–22: (Ostlerheimer Diamond)
    • #23–24: ???

Pony Tales
  • Volume 1
  • Volume 2

Friends Forever
  • Volume 1
    • #1: "The Pie's the Limit" (Applejack + Pinkie Pie)
    • #2: (CMC + Discord)
    • #3: (Spike + Celestia)
    • #4: (Twilight Sparkle + Shining Armor)
  • Volume 2
    • #5: (Fluttershy + Zecora)
    • #6: (Rainbow Dash + Trixie)
    • #7: (Pinkie Pie + Luna)

Övriga
  • Cover Gallery #1

(Nästlade listor med den här syntaxen är bannemig inte att leka med.) :aj5:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 14 maj 2014, 16:57

SF-bokhandeln fick in Friendship Is Magic Volume 4 idag och naturligtvis gick jag dit så snart jag kunde. :rdwub:

Nästa månad, när Friends Forever Volume 1 släpps, blir det dock att beställa från Adlibris då jag även vill ha tag i The Journal of the Two Sisters. Den är skriven av Amy Keating Rogers och verkar vara en uppföljare till guideboken The Elements of Harmony som kom för ett år sedan.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Nästa

Återvänd till Twilight's Ponytails