MLP: Friendship is magic S4! OBS KAN FÖREKOMMA SPOILERS!!!!

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Re: MLP: Friendship is magic S4! OBS KAN FÖREKOMMA SPOILERS!

Inläggav Bros » 31 okt 2013, 13:53

Lite mer synopser har dykt upp!

Avsnitt ett och två:
Spoiler: show
Season 4 Episode 1
Title: Princess Twilight Part 1
Synopsis: Now a Princess, Twilight Sparkle's Summer Sun Celebration plans are put on hold when Princesses Luna and Celestia go missing.
Air Date: November 23, 2013

Season 4 Episode 2:
Title: Princess Twilight Part 2
Synopsis: In order to save Equestria from the Everfree Forest, Princess Twilight and friends must bring their Elements to the Tree of Harmony.
Air Date: November 23, 2013

Avsnitt tre:
Season 4 Episode 3
Title: Castle-Mania
Synopsis: While in Luna and Celestia's old castle, the ponies are convinced it is haunted by the Pony of Shadows.
Air Date: November 30, 2013

:omg:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Bros » 01 nov 2013, 19:56

Ja och nu är synopsen för avsnitt 4 ute :tshehe:

Season 4 Episode 4
Title: Daring Don't
Synopsis: Rainbow Dash and friends offer to help their favorite author finish her latest book.
Air Date: December 7, 2013

:omg:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 02 nov 2013, 11:34

Tre veckor kvar! :ppgasp:

Idag släppte de några rader ur manuset till första avsnittet.

Bild
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 02 nov 2013, 17:46

…och en trailer :pp2:

Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 11 nov 2013, 13:10

Nån som vet nån bra livestream av premiären av säsong 4 nästa vecka?
Jag vill veta var jag kan se det med bästa möjliga kvalite :pp2:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 11 nov 2013, 18:53

TEO skrev:> livestream
> bästa möjliga kvalite

Är inte det en självmotsägelse? :derpy1: Vi andra brukar vänta tills avsnittet lagts upp på YouTube i HD med bortklippt reklam.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 11 nov 2013, 23:10

Myrica Gale skrev:
> bästa möjliga kvalite

Är inte det en självmotsägelse? :derpy1: Vi andra brukar vänta tills avsnittet lagts upp på YouTube i HD med bortklippt reklam.

Okej, hur dåliga är livestreamarna då? eller har varit... jämfört med youtube HD
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 12 nov 2013, 12:41

TEO skrev:
Myrica Gale skrev:
> bästa möjliga kvalite

Okej, hur dåliga är livestreamarna då? eller har varit... jämfört med youtube HD

När jag har försökt kolla så har det varit ganska suddig bild och burkigt ljud. I bästa fall jämförbart med YouTubes 360p. Det är mycket möjligt att det finns bättre om man orkar leta. Det som förstör det för mig är dock all reklamen. Jag fattar inte att amerikanerna orkar få sina program avbrutna var femte minut.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 24 nov 2013, 00:08

Då så, efter att ha väntat i en mindre evighet så har nu äntligen säsong 4 dragit igång! Hoppas bara att vi kan hitta en bättre YouTube-video nästa gång. :trixie:

Så… tankar? funderingar?

• Kul med lite bakgrundshistoria och jag uppskattar alltid ett äventyrsavsnitt – men genom att kombinera de bägge så tycker jag att det blev lite för lite av vardera.
  • Vi fick lära oss lite om varifrån elements of harmony kommer från men i övrigt lärde vi oss inte direkt något nytt av tillbakablickarna.
  • Som "fiende" så kändes de svarta revorna ("plunder seeds") tama jämfört med såna som Discord, Chrysalis och Sombra. Även om Sombra var rätt underutvecklad så var han i alla fall ett påtagligt hot. Som äventyrsavsnitt kändes det inte fullt så episkt som de tidigare.
  • Twilight var onekligen avsnittets huvudperson. Det var dock lite synd att de övriga fem hela tiden agerade som en grupp. Deras individuella personligheter fick inte riktigt komma fram.
  • Scenen där de övriga fem skickar tillbaka Twilight kändes aningen krystad och som ett sätt att tvinga fram lite mer spänning.
  • Meghan McCarthy lär ha antytt att säsong fyra skulle ha en övergripande berättelse och det mystiska lås som dyker upp på slutet verkar bekräfta detta. Sex nycklar, sex ponnyer, sex avsnitt?

För de som inte sett avsnittet än eller funderar på att se om det så finns det här i full-HD:

Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 25 nov 2013, 02:25

Myrica Gale skrev:Då så, efter att ha väntat i en mindre evighet så har nu äntligen säsong 4 dragit igång! Hoppas bara att vi kan hitta en bättre YouTube-video nästa gång. :trixie:

Så… tankar? funderingar?

• Kul med lite bakgrundshistoria och jag uppskattar alltid ett äventyrsavsnitt – men genom att kombinera de bägge så tycker jag att det blev lite för lite av vardera.
  • Vi fick lära oss lite om varifrån elements of harmony kommer från men i övrigt lärde vi oss inte direkt något nytt av tillbakablickarna.
  • Som "fiende" så kändes de svarta revorna ("plunder seeds") tama jämfört med såna som Discord, Chrysalis och Sombra. Även om Sombra var rätt underutvecklad så var han i alla fall ett påtagligt hot. Som äventyrsavsnitt kändes det inte fullt så episkt som de tidigare.
  • Twilight var onekligen avsnittets huvudperson. Det var dock lite synd att de övriga fem hela tiden agerade som en grupp. Deras individuella personligheter fick inte riktigt komma fram.
  • Scenen där de övriga fem skickar tillbaka Twilight kändes aningen krystad och som ett sätt att tvinga fram lite mer spänning.
  • Meghan McCarthy lär ha antytt att säsong fyra skulle ha en övergripande berättelse och det mystiska lås som dyker upp på slutet verkar bekräfta detta. Sex nycklar, sex ponnyer, sex avsnitt?

För de som inte sett avsnittet än eller funderar på att se om det så finns det här i full-HD:

Jag kan ju bara ta och hålla med.
Mycket fokus på Twilight och lite för lite på de andra. Jag tyckte att vinrankorna kunde varit mer aggressiva, ja. efter att de lagt sig i Ponyville så var dom i princip stilla. Våra ponnissar går in i deras huvudnäste och det farligaste som händer är en orelaterad krokodil och några blommor som Twilight råkar snubbla in i? De kunde ha använt rankorna för liknande effekter. Och när Twilight måste gå tillbaka var också rätt krystat. Annars tycker jag att avsnittet var bra och det jag gillar mest är hur man inte riktigt vet vad Discord höll på med. Försökte han ta över Equestria? Ville han hjälpa Twilight? Jag gillar detta då jag var orolig över att Discord skulel bli en comic relief i bakgrunden efter avsnittet där han blev snäll. Lägg också märke till att han creepar runt i Fluttershys hus i det nya introt.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Multiworldwar2 » 25 nov 2013, 16:38

Mina egna tankar av premiär avsnitten (är ganska långt och kanske lite överanalysering på vissa områden :tshehe: ):
Jag gillade episoden i hel het. Discord är samma gamla troll, inte en comic relief i bakgrunden som jag fruktade och att han faktiskt hjälpte the main 6 (på sitt eget lilla vis). Var också skoj att dom anklagade honom först, även om det var han som skapat dessa rankor från hela början (han hade inte bara en hov i spelet, han var insyltad upp över hornen). Var kul att se Twilight försöka vänja sig vid sina vingar och lära sig använda dom, och att hon fortfarande är den samma gamla maniska organisatör och fortfarande handlar som man kan förvänta sig av henne i dessa situationer. Och att Twilight inte vill bli kallad "princess" av sina vänner, utan vill att dom ska vara detsamma mot henne som dom alltid varit. Tyckte även om att Twilight faktiskt ville spendera "the summer sun celebration" tillsammans med sina vänner, men att hon hade ett nummer att utföra när solen höjdes i Canterlot och att hennes vänner var stöttande och förstående. När hennes vänner skickar tillbaka henne från everfree forset var, enligt min mening, fullständigt förståeligt då Twilight Sparkle och Cadence är dom enda prinsessorna kvar sen Celestia och Luna försvunnit, och Cadence är ju upptagen i Crystal Empire så vem ska annars ta hand om styrandet i Euqestria? Verkar inte vara någon annan som kan eller vill ta det ansvaret (iallafall bland dom "goda" ponysarna). Var även intressant att få veta lite vad Celestia kände om "the summer sun celebration", när det var ett firande av Nightmare Moons förlust och att Celestia faktiskt ändrade detta i slutet av episod 2. Gillade även det nya introt (att det inkluderade Discord, i Flyttershys hus (vad han nu gör där :derpy3: ) och Luna, tillsammans med Celsetia. Tillbaka blickarna var intressanta och det var kul att se var the elements of harmony kom ifrån (vem hade kunnat gissa att dom skulle komma ifrån ett TRÄD :ppgasp: ? Inte jag iallafall!). Var även kul att se att Discord faktiskt hade gjort något som skulle kunna ge honom makten igen och att han inte bara vart snabbt besegrad som Sombra. Men rankorna skulle ha varit lika aggressiva, istället för att i stort sett stanna så fort dom tagit över Ponyville och skulle gjort mer för att stoppa the main 6 från att ta sig till "the tree of harmony", istället för en krokodil och tre blomliknande saker, som var för lätta att besegra by the way. Tillbaka blickarna var, även om dom var intressanta, alldeles för snabba och för korta (man fick tex inte se så mycket av bakgrunden till händelserna, varför dom hände och händelserna som ledde framtill tex Discords regim, hur Luna och Celestia kunde känna till "the harmony tree" och hur elementen fungerade). Var också för lite fokus på :rdwow: , :pp1: , :aj1: , :fs2: och :rsonice: , men deras samarbete genom episoderna var bra återspeglat (eftersom dom arbetar tillsammans som en väloljad maskin när liknande kriser uppstår). Men i helhet en bra premiär.
Användarvisningsbild
Multiworldwar2
Newborn Foal

Inläggav Myrica Gale » 25 nov 2013, 18:29

Multiworldwar2 skrev:Mina egna tankar av premiär avsnitten (är ganska långt och kanske lite överanalysering på vissa områden :tshehe: ):
Jag gillade episoden i hel het. Discord är samma gamla troll, inte en comic relief i bakgrunden som jag fruktade och att han faktiskt hjälpte the main 6 (på sitt eget lilla vis). Var också skoj att dom anklagade honom först, även om det var han som skapat dessa rankor från hela början (han hade inte bara en hov i spelet, han var insyltad upp över hornen). Var kul att se Twilight försöka vänja sig vid sina vingar och lära sig använda dom, och att hon fortfarande är den samma gamla maniska organisatör och fortfarande handlar som man kan förvänta sig av henne i dessa situationer. Och att Twilight inte vill bli kallad "princess" av sina vänner, utan vill att dom ska vara detsamma mot henne som dom alltid varit. Tyckte även om att Twilight faktiskt ville spendera "the summer sun celebration" tillsammans med sina vänner, men att hon hade ett nummer att utföra när solen höjdes i Canterlot och att hennes vänner var stöttande och förstående. När hennes vänner skickar tillbaka henne från everfree forset var, enligt min mening, fullständigt förståeligt då Twilight Sparkle och Cadence är dom enda prinsessorna kvar sen Celestia och Luna försvunnit, och Cadence är ju upptagen i Crystal Empire så vem ska annars ta hand om styrandet i Euqestria? Verkar inte vara någon annan som kan eller vill ta det ansvaret (iallafall bland dom "goda" ponysarna). Var även intressant att få veta lite vad Celestia kände om "the summer sun celebration", när det var ett firande av Nightmare Moons förlust och att Celestia faktiskt ändrade detta i slutet av episod 2. Gillade även det nya introt (att det inkluderade Discord, i Flyttershys hus (vad han nu gör där :derpy3: ) och Luna, tillsammans med Celsetia. Tillbaka blickarna var intressanta och det var kul att se var the elements of harmony kom ifrån (vem hade kunnat gissa att dom skulle komma ifrån ett TRÄD :ppgasp: ? Inte jag iallafall!). Var även kul att se att Discord faktiskt hade gjort något som skulle kunna ge honom makten igen och att han inte bara vart snabbt besegrad som Sombra. Men rankorna skulle ha varit lika aggressiva, istället för att i stort sett stanna så fort dom tagit över Ponyville och skulle gjort mer för att stoppa the main 6 från att ta sig till "the tree of harmony", istället för en krokodil och tre blomliknande saker, som var för lätta att besegra by the way. Tillbaka blickarna var, även om dom var intressanta, alldeles för snabba och för korta (man fick tex inte se så mycket av bakgrunden till händelserna, varför dom hände och händelserna som ledde framtill tex Discords regim, hur Luna och Celestia kunde känna till "the harmony tree" och hur elementen fungerade). Var också för lite fokus på :rdwow: , :pp1: , :aj1: , :fs2: och :rsonice: , men deras samarbete genom episoderna var bra återspeglat (eftersom dom arbetar tillsammans som en väloljad maskin när liknande kriser uppstår). Men i helhet en bra premiär.

Trevlig att läsa. Det var en riktigt grundlig analys. :tshappy: (Dela dock gärna upp texten i stycken.)

En till sak jag kom på:
Zecoras magiska dryck kändes som lite väl mycket av en deus ex machina. Varför har Zecora en dryck som bara en alicorn kan använda och hur kommer det sig att den visar just de tillbakablickar den visar? Den kändes helt enkelt lite väl praktisk.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 25 nov 2013, 20:02

Korta Synopsis:ar för avsnitt 5-7 finns ute nu.

Episode 5:
December 14 – “Flight to the Finish”: The Cutie Mark Crusaders vie for the honor
of carrying the Ponyville flag at the Equestria Games.

Episode 6:
December 21 – “Power Ponies:” When Spike and the Mane 6 end up as
superheroes in a comic book world, the only way to get back home is to defeat
the super-villain, The Mane-iac.

Episode 7
December 28 – “Bats!”: Vampire Fruit Bats take over Sweet Apple Acres and
Applejack and her friends’ efforts to get rid of them take an unexpected and
frightening turn.
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Bros » 04 dec 2013, 19:27

Namnet på avsnitt 8 har nu släppts:

Season 4 Episode 8
Title: Rarity Takes Manehattan
Synopsis: None yet
Air Date: January 4th
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 07 dec 2013, 23:18

Gillade avsnitt fyra skarpt. Är förstås väldigt svag för äventyrsavsnitt. Dessutom var många av ansiktsuttrycken helt underbara.

Bild

Slutligen…

Så många shipfics!
Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Laddercat » 08 dec 2013, 00:00

Det finns många saker att säga om avsnittet men jag är väldigt trött just nu. Det jag inte kan släppa är att Rainbow Dash och gänget har förstört hela den nya boken genom att bli en karaktär som sveper in från ingenstans och räddar dagen. :fs3:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Bros » 10 dec 2013, 11:10

Var inge vidare förtjust i "Daring Don't" :/

Antar att jag inte gillar att dom gjorde Daring Doo till en riktig person i serien :derpy4:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 10 dec 2013, 13:38

Bros skrev:Var inge vidare förtjust i "Daring Don't" :/

Antar att jag inte gillar att dom gjorde Daring Doo till en riktig person i serien :derpy4:

Det senare håller jag definitivt med om. Även om jag fann avsnittet väldigt underhållande så tycker jag att idén att göra Daring Do till en riktig person är väldigt problematisk. Det väcker så mycket frågor och ställer så mycket på huvudet.

Digibrony summerade det väldigt bra:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 12 dec 2013, 13:32

Titeln för avsnitt 9 har nu avslöjats

Season 4 Episode 9: Pinkie Apple Pie
Air Date: January 11, 2014
Synopsis: None yet.
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav CmndrHurricane » 12 dec 2013, 18:11

Bros skrev:Titeln för avsnitt 9 har nu avslöjats

Season 4 Episode 9: Pinkie Apple Pie
Air Date: January 11, 2014
Synopsis: None yet.

låter som en ship-fic
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Användarvisningsbild
CmndrHurricane
Pony with a Destiny

FöregåendeNästa

Återvänd till Ponies!