Mitt och Fendox' novellfanficprojekt

Allt om litteratur, kanske till och med från Twilights eget bibliotek~

Mitt och Fendox' novellfanficprojekt

Inläggav Tashie » 08 sep 2011, 20:02

Det hela började med att jag hittade en fin liten bild (Bild) från Equestria Daily. Jag gjorde snabbt en halvt seriös tråd på KPwebben om detta. Fendox var online och vi började diskutera. Jag tog fram teorin, Sonicfag som jag är, att Sonic Rainboom borde funka som ponnyvarianten på Chaos Control, och eftersom det var Chaos Control som tog Sonic & friends till Jorden i Sonic X så måste en Sonic Rainboom sedd från Jorden betyda att Mane6 har hamnat på Jorden och inte kan komma därifrån.
Fendox tyckte att det lät som en sjukt cool story till en novell, trots att själva konceptet är uttjatat, och vi bestämde oss för att göra novell tillsammans att posta på KPwebben, men också här.
Lite punkter om storyn:
- Även fast det inte är så IRL, så kommer vi i novellen troligen vara grannar i ett villaområde, med vars en trädgård som är relativt oanvända, med höga plank runt. Där kan pånisarna vara.
- Förutom Mane6 så ska Derpy ha kommit till Jorden, och dessutom ha förmågan att teleportera vart som helst (Twilight kan ju teleportera, som hon gjorde i The Ticket Master, men räckvidden är inte tillräckligt stor för att komma tillbaka till Equestria, och med Rainbow Dash/Fluttershy är det detsamma, de kan inte flyga till Equestria, utan Mane6 måste jaga fatt Derpy för att komma tillbaka, och det kommer nog ta ett tag...)
- Vi vet fortfarande inte om Spike ska hamna på Jorden också eller inte (om ni tycker att han ska vara med, kom gärna med förslag till hans del av novellen).

Sammanfattning: Det är ungefär som vilken annan berättelse inom konceptet som helst, minus ond person som följer efter vilket brukar vara obligatoriskt för konceptet, minus emokid som stoppar återfärden flera gånger men samtidigt räddar liv flera gånger.

Nu vill vi ha er feedback.
"When I heard god created both donuts and the universe, I couldn't help but approve of him" - Aoi Asahina
Användarvisningsbild
Tashie
Pony with a Destiny

Re: Mitt och Fendox' novellfanficprojekt

Inläggav Lilla Kissen » 08 sep 2011, 23:06

Hur och varför ska Derpy kunna teleportera sig? Hon är ju en pegasus...
Lilla Kissen
Cutie Marked Filly

Inläggav Sockis » 08 sep 2011, 23:14

Isf vore det mer awesome ifall det är Dinky som kan teleportera sig, även om det inte heller är logiskt är det mer logiskt iaf!
Antagligen så drar Twilights teleportation väldigt mycket kraft från henne, varav att hon inte gör det ofta, och andra som är med i teleportationer hon skapar blir tydligen svedda/brännskadade.
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Tashie » 09 sep 2011, 06:12

Kissen: Bild
Sockis: Jo, kanske det, har inte så mycket koll på bakgrundsponnier och tänkte att Derpy nog skulle funka. Men det är nog mycket mer logiskt då Dinky bara är ett litet föl och shit like that.
"When I heard god created both donuts and the universe, I couldn't help but approve of him" - Aoi Asahina
Användarvisningsbild
Tashie
Pony with a Destiny

Inläggav Lilla Kissen » 09 sep 2011, 14:16

Derpy ser jag mer som den där ponnyn som ställer till de lite dåodå, den där som får saker att hända, både bra och dåliga, fast hon inte kan rå för de.
Dinky? Mjaa, jag skulle inte ta med henne faktiskt. Men det är jag det.
Jag skulle nog ha som mål för ponnysarna att på nått sätt hitta något magiskt i riktiga världen för att komma hem till ponnyvärlden. Eller nått. Jag bara bubblar.
Lilla Kissen
Cutie Marked Filly

Inläggav Sockis » 09 sep 2011, 14:35

Åh, ponnierna måste skapa tillräckligt många vänskapsband och så mellan människor så att det fyller på Twilights magi så att hon blir tillräckligt kraftig att teleportera hem alla igen xD
Så cliché dock =P

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Tashie » 11 sep 2011, 11:09

Jag och Fendox har tänkt ett tag på era förslag, och vi är lite tveksamma.
Vi vet inte riktigt vad för magiskt de skulle hitta på Jorden, och vi känner inte direkt för det där med vänskapsbandsidén...
Jag ska försöka få tummen ur och skriva en introduktion, där jag går efter våra standardidéer, om det är okej för alla.
Användarvisningsbild
Tashie
Pony with a Destiny

Inläggav Sockis » 11 sep 2011, 12:58

Du behöver inte fråga om det är ok med oss, det är ju eran idé och ni ska ju självklart utforma den och skriva den exakt som ni själva vill ^^

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Tashie » 15 sep 2011, 16:29

Sååå.
Med lite hjälp av Fen, har jag fixat en fin introduktion.

Rainbow Dash öppnade ögonen och såg sig omkring. Först såg hon bara mörker, mörker och åter igen, mörker. Hon tittade upp och såg en stjärnklar natthimmel och stora träd. Hon försökte vackla sig upp, men misslyckades. Hon försökte förstå vad som hänt.
Hon hade varit på en audition för Wonderbolts, så långt hängde minnet med. Hon hade gjort en Sonic Rainboom, men sedan var allt mörkt i hennes huvud. Lika mörkt som runtomkring henne.
Hon hörde två röster och blev blickstilla. Någon tog upp henne. Vid det här laget var hon så trött att hon knappt orkade titta.
"Vi går hem till mig, där kan vi vara ifred!" sa en röst.
Efter en stund kände hon att hon var nedsläppt och började se sig omkring igen.
Användarvisningsbild
Tashie
Pony with a Destiny

Inläggav alek4ever » 14 okt 2011, 14:56

Vad skulle hända om vi tog dagens IRL värld, full i bronies, och täcknade ponies på tv. Hillarity ensured. och jag backar up hitta magiskt föremål. Magi är en dormant gen, i alla fall enlight min future fic.
Grimdark? Yes Please! All bow beneath our Princess Pinkie ''Overlord'' Pie!Bild
Användarvisningsbild
alek4ever
Pony with a Destiny

Återvänd till Twilight's Ponytails