Hej! :D JetWave here!

Skriv en tråd där ni berättar lite om er själva, vad som förde er till MLP och vad ni har för intressen. Självklart kan ni skriva mer än så och det är bara trevligt!

Hej! :D JetWave here!

Inläggav JetWave » 10 jan 2014, 13:05

Jag heter Rasmus egentligen, men kallas JetWave överallt på nätet så jag föredrar det namnet förstås. :D Jag är 17 år och lever i Göteborg, har varit brony sen November 2011 och har mestadels hängt omkring i Fallout Equestria delen av vår fandom. Jag har även försökt utveckla mina konstnärliga färdgigheter under ungefär lika lång tid, men mest genom ponies. Spelar även Battlefield 4 och DayZ ibland och andra spel, lär mig 3D modellering och animering på gymnasiet samt grejar med insidan av datorn ibland.

Jag kom hit för att även fast jag har en del brony vänner utomlands, så känner jag inte så många i mitt egna område och det skulle vara kul att skriva/snacka på svenska som lite förändring och även kanske ha möjligheten att träffas öga mot öga i framtiden. :) Roligaste skulle vara å träffa fler bronies som ritar osv så man kan byta kunskaper.

Här är min tumblr http://jet7wave.tumblr.com/ och deviantart http://jetwave.deviantart.com/ om ni vill se mina bilder.

Jag hoppas att jag håller mig aktiv här ett bra tag och att vi kommer ha det trevligt tillsammans! :tshappy:
Användarvisningsbild
JetWave
Newborn Foal

Re: Hej! :D JetWave here!

Inläggav DreamSnake » 10 jan 2014, 14:30

Hej hej och välkommen! :rdwub:
Och såklart som alltid så länkar man videoklippet innan Bros så att han inte hinner.

Och med det gjort så behöver man inte stress skriva längre.

Jag vill då säga att du är väldigt duktig på att rita. Definitift bättre än mig. :spikestache:
Ska nog ta och följa dig med min tumblr då.
Vi försöker vara aktiva här, du ska bara veta hur det var för två år sedan, oj oj oj. Det var goda minnen. Men sedan kom Skype så all vardags prat flyttades typ dit, men varje dag kommer man tillbaka till detta forum (åtminstone jag) och kollar om något har hänt.

Man kan ju alltid fråga om vilken pony som är din favorit, både i serien och sedan i fandomen. Chansar på en Fallout Equestria karaktär DERPY DERPY DERPY!

Och innan jag springer iväg nu så ska jag som alltid varna dig för flygande vinflaskor :bm:
Hoppas du kommer trivas! :pp2:
Senast redigerad av DreamSnake 10 jan 2014, 14:32, redigerad totalt 1 gång.
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Sockis » 10 jan 2014, 16:51

Ojoj, en ny talangfull tecknare som hittar hit! Jag måste säga att du ritar väldigt bra, och jag tror nästan jag känner igen någon av dina bilder. Är inte säker dock. :tshappy:
Och när man ändå talar om att teckna så ska jag väl säga att jag försökt, men jag har ingen direkt talang för det och har på tok för dålig motivation för att fortsätta. :tshehe:

Men ja, hoppas vi kan erbjuda vad du söker, som käre DrömOrmen ovanför säger så är det inte det mest aktiva forumet, men vi försöker att hålla det vid liv. Det är som en liten familj här och vi välkomnar varmt alla som vill. :pp1:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Myrica Gale » 10 jan 2014, 18:12

Hej på dig du! :pp1: Alltid trevligt när det kommer nytt folk till forumet. :pp2:

Jag inser att jag känner igen många av dina teckningar. Du verkar ju vara ett riktigt stort Fallout Equestria-fan. Det är för övrigt en av få fanfics som jag vet att ett betydande antal här på forumet faktiskt har läst (eller håller på att läsa). Några av oss har även, mot bättre vetande, gett oss på mastodontverket Project Horizons. Du får jättegärna komma med tips på andra bra side-stories i fanfic-tråden. :r1:

Annars kan jag bara instämma med tidigare talare. :derpy1:
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 10 jan 2014, 18:20

JetWave skrev:Jag heter Rasmus egentligen, men kallas JetWave

Hallå och välkommen hit! :pp2:

He he var inte länge sen jag kollade igenom dit galleri på Deviantart, mycke bra där :pp1:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Laddercat » 11 jan 2014, 18:43

Hallå hallå! Välkommen ska du vara.

Jag måste säga att du ritar väldigt bra, men jag är inte så aktiv med att kolla allt fanmaterial som skapas längre så jag känner tyvärr inte igen något, även om det jag såg faktiskt såg riktigt snyggt ut.
Jag hade själv planer på att pröva en tumblr, men likt Sockis sa så saknades talang och motivation. :tsblush:
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav DreamSnake » 11 jan 2014, 18:49

Bros skrev:Hallå och välkommen hit! :pp2:

He he var inte länge sen jag kollade igenom dit galleri på Deviantart, mycke bra där :pp1:

Bros, why you no longer get mad at me?! :rwhat:
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Bros » 11 jan 2014, 22:04

DreamSnake skrev:

Vill du att jag ska bli arg på dig? :rdwhat:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 11 jan 2014, 22:13

Bros skrev:
DreamSnake skrev:

Vill du att jag ska bli arg på dig? :rdwhat:

Vane sak att det blir ett litet GRRRR om man hinner posta det innan dig. :tsblush:
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav JetWave » 12 jan 2014, 02:55

Tack till allihopa för välkommnandet och tack för komplimangerna! Det är alltid kul att höra. :pp1:

Jag tror inte jag förståt mig på quote systemet här riktigt än, men vi får se hur det blir!

Men sedan kom Skype så all vardags prat flyttades typ dit, men varje dag kommer man tillbaka till detta forum (åtminstone jag) och kollar om något har hänt.

Jasså? Själv har jag varit i en Svenska Bronies skype grupp i drygt två år nu, men vi är inte särskillt många. En hel del har kommit och gått men det händer inte så mycket pony längre. Mest Attack on Titan och Doctor Who.

Man kan ju alltid fråga om vilken pony som är din favorit, både i serien och sedan i fandomen. Chansar på en Fallout Equestria karaktär DERPY DERPY DERPY!

Jo, det blir väl Littlepip såklart. C:

Och innan jag springer iväg nu så ska jag som alltid varna dig för flygande vinflaskor Eeyup

Oh? Vilka vinfalskor? :ppgasp:

Jag inser att jag känner igen många av dina teckningar. Du verkar ju vara ett riktigt stort Fallout Equestria-fan. Det är för övrigt en av få fanfics som jag vet att ett betydande antal här på forumet faktiskt har läst (eller håller på att läsa). Några av oss har även, mot bättre vetande, gett oss på mastodontverket Project Horizons. Du får jättegärna komma med tips på andra bra side-stories i fanfic-tråden. So glad

Jo, Project Horizons är verkligen enormt. Jag hade bara önskat att Somber fokuserat mer på sina egna och inte försökt bygga på de existerande karaktärerna och FO:E's storyline. Tillslut orkade jag inte med det längre och lade av med läsningen på ca ch.53. Men ska ta en titt på tråden senare och kanske skriva något!

Förresten, om man vill bli bra på att rita så behöver man ingen speciel talang. Bara massor av motivation. :rdcool:
Användarvisningsbild
JetWave
Newborn Foal

Inläggav DreamSnake » 12 jan 2014, 08:37

JetWave skrev:
DreamSnake skrev:Men sedan kom Skype så all vardags prat flyttades typ dit, men varje dag kommer man tillbaka till detta forum (åtminstone jag) och kollar om något har hänt.

Jasså? Själv har jag varit i en Svenska Bronies skype grupp i drygt två år nu, men vi är inte särskillt många. En hel del har kommit och gått men det händer inte så mycket pony längre. Mest Attack on Titan och Doctor Who.

Skulle tro att våran Skype grupp är ungefär lika gammal, mitt minne är inte det bästa när det gäller dem sakerna. Man börjar väl bli lite gammal~~ :sb2:
Du är hjärtligt välkommen om du skulle vilja hoppa in i den. :tshappy: Tror inte det är någon som skulle klaga. :derpy1:

JetWave skrev:Oh? Vilka vinfalskor? :ppgasp:

Den flygande sorten. :ppcrazy:
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Bros » 12 jan 2014, 09:55

DreamSnake skrev:
JetWave skrev:Oh? Vilka vinfalskor? :ppgasp:

Den flygande sorten. :ppcrazy:

DreamSnake skrev:Varning för vinflaskor! :ppcrazy:
Bild
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Egit-kun » 12 jan 2014, 11:00

Välkommen till forumet! Hoppas du kommer trivas här med oss andra. :pp1:
Bild
Användarvisningsbild
Egit-kun
Background Pony

Inläggav Multiworldwar2 » 13 jan 2014, 20:20

Hej Rasmus och välkommen till vår lilla hörna. Hoppas verkligen att du ska trivas här. Gillar din användarvisningsbild väldigt mycket.
ag hoppas att jag håller mig aktiv här ett bra tag och att vi kommer ha det trevligt tillsammans!
Det hoppas jag också, händer för lite här på forumet ibland.
Roligaste skulle vara å träffa fler bronies som ritar osv så man kan byta kunskaper.
Personligen så ritar jag inte så bra,försöker lära mig men saknar motivation, men är ganska bra på att måla och bygga pony soldater.
Användarvisningsbild
Multiworldwar2
Newborn Foal

Inläggav JetWave » 14 jan 2014, 00:49

Skulle tro att våran Skype grupp är ungefär lika gammal, mitt minne är inte det bästa när det gäller dem sakerna. Man börjar väl bli lite gammal~~ lawl
Du är hjärtligt välkommen om du skulle vilja hoppa in i den. Happy Tror inte det är någon som skulle klaga. Derp

Ni är välkomna att lägga till mig på Skype om ni vill. Sök "Jet Wave" eller "halo7jet" som är mitt gamla username så hittar ni mig lätt. Kommer gärna med i gruppen, även om jag antagligen inte kommer prata så mycket. (eller så pratar jag ut er, vem vet) ^^

Personligen så ritar jag inte så bra,försöker lära mig men saknar motivation, men är ganska bra på att måla och bygga pony soldater.

Oh, är detta något som kanske ligger bland Rarity's trådar? Ska nog kolla i så fall!

Tackar igen till välkomnanden. :) Nu får vi bara se om jag faktiskt tar mig tid och skriver någon annanstans. Dx
Användarvisningsbild
JetWave
Newborn Foal

Inläggav Multiworldwar2 » 14 jan 2014, 19:13

Oh, är detta något som kanske ligger bland Rarity's trådar? Ska nog kolla i så fall!

Har lagt upp bilder i Warhammer inspirerat av ponnys tråden, som är en av Raritys trådar. Visste att jag har sett några av dina bilder (gillade skarpt dessa bilder, http://jetwave.deviantart.com/art/Commi ... -312122892 och http://jetwave.deviantart.com/art/Commi ... -309555204).
Användarvisningsbild
Multiworldwar2
Newborn Foal

Återvänd till Presentera eder