Gemensamt inköp av Fallout Equestria

Allt om litteratur, kanske till och med från Twilights eget bibliotek~

Gemensamt inköp av Fallout Equestria

Inläggav Myrica Gale » 23 feb 2013, 13:07

Jag har hittills använt mig av Past Sins-tråden för nyheter runt tryckningen av Fallout Equestria. Nu kändes det som att det var dags att skapa en egen tråd.

Den 1 januari startade den andra tryckningen av Fallout Equestria. Tanken var att ta in anmälningar fram till 17 februari men redan efter åtta dagar så hade man fått in så många man kände att man klarade (ca 300 ex).

Tydligen så har den ansvarige för projektet nu lyckats få tag i lite hjälp. I tisdags så öppnade de återigen upp för anmälningar och höjde gränsen till 800. De räknar kallt med att nå upp till detta antal så ingen deadline är satt. Just nu ligger antalet anmälningar på 594 så vänta inte för länge med att bestämma er.

http://book.fallout-equestria.com/signup/

Bild
Bild på exemplaren som Tabitha St. Germain fick på ett konvent.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Re: Gemensamt inköp av Fallout Equestria

Inläggav TEO » 23 feb 2013, 16:23

vad är det för bok?
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 23 feb 2013, 20:28

TEO skrev:vad är det för bok?

Bild

En av de mest lästa och älskade MLP-fanficsen; en fanfic som i princip har gett upphov till ett helt eget fan-community. Här är lite copypasta från en tidigare text som jag har skrivit:

En berättelse som kommit att bli ett fenomen i sig själv är Fallout Equestria. Den är skriven av den hemlighetsfulla Kkat som har valt att kombinera My Little Ponys pastellfärgade värld med de postapokalyptiska datorspelen i Fallout-serien. Den excellerar i våld, blod, misär och allmän vidrighet och dess genomslag har varit enormt. Egentligen är den inte särskilt bra skriven. Språket är torftigt och den berättas ur förstaperson på ett sätt som liknar ett dataspel. Actionscenerna är repetitiva och däremellan rör sig handlingen snabbt framåt för att komma till nästa actionscen. Till en början visste författaren inte ens vad berättelsen skulle handla om men så småningom lyckas hon ändå bygga upp en fascinerande och detaljerad värld. Fallout Equestria har sedan i sin tur genererat mängder av egna fanfics och många andra typer av projekt. Med sina 600 000 ord är den längre än hela Sagan om ringen. Hela berättelsen finns dessutom inläst som en 62 h lång ljudbok samt har översatts till ryska.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 23 feb 2013, 21:44

Myrica Gale skrev:
TEO skrev:vad är det för bok?

En av de mest lästa och älskade MLP-fanficsen; en fanfic som i princip har gett upphov till ett helt eget fan-community. Här är lite copypasta från en tidigare text som jag har skrivit:

En berättelse som kommit att bli ett fenomen i sig själv är Fallout Equestria. Den är skriven av den hemlighetsfulla Kkat som har valt att kombinera My Little Ponys pastellfärgade värld med de postapokalyptiska datorspelen i Fallout-serien. Den excellerar i våld, blod, misär och allmän vidrighet och dess genomslag har varit enormt. Egentligen är den inte särskilt bra skriven. Språket är torftigt och den berättas ur förstaperson på ett sätt som liknar ett dataspel. Actionscenerna är repetitiva och däremellan rör sig handlingen snabbt framåt för att komma till nästa actionscen. Till en början visste författaren inte ens vad berättelsen skulle handla om men så småningom lyckas hon ändå bygga upp en fascinerande och detaljerad värld. Fallout Equestria har sedan i sin tur genererat mängder av egna fanfics och många andra typer av projekt. Med sina 600 000 ord är den längre än hela Sagan om ringen. Hela berättelsen finns dessutom inläst som en 62 h lång ljudbok samt har översatts till ryska.

Tja du säger att den är älskad :spikestache: ...
men den där sammanfattningen var ju inte direkt positiv :derpy3:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 23 feb 2013, 22:14

TEO skrev:Tja du säger att den är älskad :spikestache: ...
men den där sammanfattningen var ju inte direkt positiv :derpy3:

Tja, det är min egen högst subjektiva uppfattning. Men även om jag inte är fullt så begeistrad som många andra så gillar jag den fortfarande, trots dess brister. Jag vet att flera medlemmar här på forumet har läst den och är betydligt mer förtjusta än vad jag är.

Vi har diskuterat den en del i fanfics-tråden.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 24 feb 2013, 08:52

Hugos's redovisningar utav fanfics han har läst är långa uppsatser. :rdlaugh:
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Myrica Gale » 24 feb 2013, 10:52

DreamSnake skrev:Hugos's redovisningar utav fanfics han har läst är långa uppsatser. :rdlaugh:

Just Fallout Equestria har jag dock varit rätt dålig på att skriva om. Jag postade en första recension när jag läst 80 av 600 tusen ord. Sen skrev jag ihop en ny recension när jag kommit ungefär halvvägs som jag dock inte blev tillräckligt nöjd med och inte postade på forumet.

Om uppföljaren Fallout Equestria: Project Horizons (skriven av en annan författare) har det blivit desto mer skrivet. I min mening är den också överlag bättre.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 24 feb 2013, 23:41

Myrica Gale skrev:
DreamSnake skrev:Hugos's redovisningar utav fanfics han har läst är långa uppsatser. :rdlaugh:

Just Fallout Equestria har jag dock varit rätt dålig på att skriva om. Jag postade en första recension när jag läst 80 av 600 tusen ord. Sen skrev jag ihop en ny recension när jag kommit ungefär halvvägs som jag dock inte blev tillräckligt nöjd med och inte postade på forumet.

Om uppföljaren Fallout Equestria: Project Horizons (skriven av en annan författare) har det blivit desto mer skrivet. I min mening är den också överlag bättre.

Oh ja! Jag håller med om att Project Horizons är bättre. :derpy1:
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Myrica Gale » 02 mar 2013, 12:38

721/800 anmälningar insamlade och det mig veterligen utan att man har annonserat om det på EqD.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 10 jun 2013, 17:14

Så kom beskedet som jag gått och väntat på: PayPal har återigen satt sig på tvären, pengarna betalas tillbaka och projektet kommer att byta till en annan betalningstjänst.

Men…

…det kommer att ske först om ett år! Tanken var från början att få in betalningarna under våren och sedan ägna sommaren åt att paketera och skicka iväg alla böckerna. Nu är sommaren så gott som här redan och de ansvariga tycker att det blir för ont om tid.

:ppnocrazy: :tsgrr: :aj5: :fs2: :fs3: :rwhy: :rwhat: :sad:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 10 jun 2013, 17:17

Åh, det låter verkligen hemskt. :fs3:
Hoppas det ordnar sig på ett bra sätt snart!
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Myrica Gale » 22 aug 2013, 22:05

Tydligen valde den ansvariga för projektet att lägga ner det helt. Bara en dag senare plockas det dock upp igen av några andra. I nuläget har jag ingen aning om vad som kommer att hända utöver att det är tänkt att bli mer välstrukturerat och med statusuppdateringar varje vecka. Jag hoppas att de mejlar och frågar alla som anmält sig tidigare och inte bara slänger upp ett nytt anmälningsformulär. I så fall lär jag missa det med tanke på hur snabbt platserna går åt.

Från vad jag har sett så är det inbundna böcker utan skyddsomslag. Naturligtvis finns det dock färdiga designer för den som vill skriva ut.

Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 29 mar 2014, 20:43

Jag har haft några intensiva veckor och därför inte kollat bok-projekt-sidan på ett tag. Naturligtvis är det precis då allting händer. :trixie:

Projektet har väckts till liv igen! :pp2:

Den här gången blir det dock två volymer istället för fem, vilket innebär att böckerna blir på ca 700 sidor (som Past Sins) och att texten kommer vara betydligt kompaktare. Den främsta anledningen var att få ner priset.

Naturligtvis blev flera personer väldigt upprörda över detta beslut och kallade den ansvarige för idiot som inte tagit hänsyn till just deras önskemål. :tsfh: Den ansvarige för projektet verkar dock inte ha låtit sig avskräckas av detta. Själv applåderar jag beslutet – två böcker känns mycket vettigare än fem och jag är van vid att läsa tjocka böcker med kompakt text.

Planen verkar vara att först få klart layouten, sen starta namninsamling, ta in betalningar och förhoppningsvis hinna trycka och skicka ut böckerna under sommaren.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav DreamSnake » 30 mar 2014, 07:57

Myrica Gale skrev:Jag har haft några intensiva veckor och därför inte kollat bok-projekt-sidan på ett tag. Naturligtvis är det precis då allting händer. :trixie:

Projektet har väckts till liv igen! :pp2:

Den här gången blir det dock två volymer istället för fem, vilket innebär att böckerna blir på ca 700 sidor (som Past Sins) och att texten kommer vara betydligt kompaktare. Den främsta anledningen var att få ner priset.

Naturligtvis blev flera personer väldigt upprörda över detta beslut och kallade den ansvarige för idiot som inte tagit hänsyn till just deras önskemål. :tsfh: Den ansvarige för projektet verkar dock inte ha låtit sig avskräckas av detta. Själv applåderar jag beslutet – två böcker känns mycket vettigare än fem och jag är van vid att läsa tjocka böcker med kompakt text.

Planen verkar vara att först få klart layouten, sen starta namninsamling, ta in betalningar och förhoppningsvis hinna trycka och skicka ut böckerna under sommaren.

Trevligt!! Så man själv har KANSKE chansen att få en fanfic i fysisk form också. Beroende på hur snabbt det kommer ta slut med tillgängliga platser eller vad man ska kalla det eller om jag tvekar för mycket. :tsblush:
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Myrica Gale » 13 apr 2014, 21:00

Då var det dags för alla intresserade att registrera sig! :pp2:

Kostnaden blir gissningsvis 40 usd för de två böckerna plus 55 usd för frakt till Sverige – totalt ca 620 sek. Past Sins kunde pressa priset genom att skicka boken i ett vadderat kuvert; här handlar det om två böcker och då krävs det en papplåda. Som jämförelse så skulle versionen med fem böcker ha kostat mig 115 usd.

Ni har till den 4 maj på er att bestämma er!
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav TEO » 16 apr 2014, 01:16

Myrica Gale skrev:Då var det dags för alla intresserade att registrera sig! :pp2:

Kostnaden blir gissningsvis 40 usd för de två böckerna plus 55 usd för frakt till Sverige – totalt ca 620 sek. Past Sins kunde pressa priset genom att skicka boken i ett vadderat kuvert; här handlar det om två böcker och då krävs det en papplåda. Som jämförelse så skulle versionen med fem böcker ha kostat mig 115 usd.

Ni har till den 4 maj på er att bestämma er!

Ska fundera på saken :tshappy:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 20 apr 2014, 21:31

Efter en vecka har 460 personer beställt 509 böcker. Två veckor kvar. Tror ni att vi når upp till 800 som förra gången?

jag fick inget bekräftelsemejl så ett tips är att gå till IRC-tjatten och få sin beställning bekräftad där. Om man skriver ".check" följt av sin mejladress så kommer deras bott att kolla så att den finns i systemet. Det går även att skriva ".howmany" för att se hur många som hittills har beställt.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 26 apr 2014, 20:02

Igår passerade projektet 500 personer. Sen hände Equestria Daily. Nu är de uppe i 740. Det verkar inte längre vara nån tvekan om huruvida de kommer att nå upp till 800. :ppcrazy:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 05 maj 2014, 17:20

Registreringen har stängt och slutresultatet är *trumvirvel* 1128 personer som har beställt 1229 böcker! :ppgasp:

Är det någon annan här än jag som gjorde en beställning? :trixie2:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 29 jul 2014, 18:06

Och nu har böckerna skickats! :rdcool: Om 1–2 veckor kan jag stoltsera med att ha Fallout Equestria i min bokhylla.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Nästa

Återvänd till Twilight's Ponytails