Frågor till administrationen

Här får ni fråga Celestia (eller hennes undersåtar (dvs mig eller andra mods)) vad ni vill veta om forumet.

Akta er för Trollestia bara!

Re: Frågor till administrationen

Inläggav Ostbullen » 03 sep 2012, 11:55

Jigsaw skrev:Jag tänkte på det, kanske dags att skaffa en egen forumsdel för presentationer? Där varje ny medlem kan få skapa en varsin tråd och så?

Vi talade lite om det i skypechatten för ett tag sen och vi alla kom fram till att det har nu hänt ett par gånger att folk har missat tråden. Så kanske bör man "lysa" upp den lite mer med en egen forumsdel?

Jag tycker inte att det låter helt fel iaf.

Det gör det ju också lättare för oss andra medlemmar att välkomna varje ny medlem individuellt om flera registrerar sig samtidigt, har ju hänt att det har kommit en våg av nya forumiter som alla skriver i presentationstråden samtidigt.
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Myrica Gale » 03 sep 2012, 13:46

Ostbullen skrev:
Jigsaw skrev:Jag tänkte på det, kanske dags att skaffa en egen forumsdel för presentationer? Där varje ny medlem kan få skapa en varsin tråd och så?

Vi talade lite om det i skypechatten för ett tag sen och vi alla kom fram till att det har nu hänt ett par gånger att folk har missat tråden. Så kanske bör man "lysa" upp den lite mer med en egen forumsdel?

Jag tycker inte att det låter helt fel iaf.

Det gör det ju också lättare för oss andra medlemmar att välkomna varje ny medlem individuellt om flera registrerar sig samtidigt, har ju hänt att det har kommit en våg av nya forumiter som alla skriver i presentationstråden samtidigt.

På många sätt tycker jag att det känns lite overkill – ett presentations-inlägg och några "hej hej" i varje tråd – men jag kan också se flera fördelar. Förutom att nya medlemmar lättare ser var de kan gå in och presentera sig så är det också ett sätt att lättare hitta information om andra medlemmar – som en utökad profilsida. Det går snabbare att kolla upp de olika aktiva medlemmarna än om en måste gräva igenom en lång och brokig tråd.

Däri ingår förstås att vi andra aktiva medlemmar också skapar oss en presentationstråd.
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Sockis » 03 sep 2012, 14:20

Visst, det skulle jag kunna fixa utan större problem. :tshappy:

Förbered er med presentationer bara, för jag vet inte exakt när jag gör det och blir klar med det idag!
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Föregående

Återvänd till Ask Celestia