Fanfics tråden, för alla fanfics du vill läsa eller föreslå

Allt om litteratur, kanske till och med från Twilights eget bibliotek~

Re: Fanfics tråden, för alla fanfics du vill läsa eller före

Inläggav Bros » 03 jan 2014, 21:42

DreamSnake skrev:
Sockis skrev:
TEO skrev:Fan nu gör du ju mig sugen på att läsa boken också :derpy4:

Do eet! Den är bra! :pp2:

Väldigt bra! :tscrazy:

Yup :bm:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 22 jan 2014, 22:05

Winter Bells är en av Pen Strokes fyra uppföljare till sitt magnus opus Past Sins. Medan de andra är korta noveller så är denna med sina tolv kapitel lite knappt hälften så lång som Past Sins.

Nyx följer med till Canterlot för att fira hearth's warming eve tillsammans med Twilights familj. De flesta av Equestrias invånare vet inte om vad som hände med Nightmare Moon efter händelserna i Past Sins. I regel tror och hoppas de på att hon ruttnar bort i en fängelsehåla någonstans djupt under marken. De finns dock vissa som känner till sanningen och som inte är nöjda med resultatet. En av dessa är en särledes envis reporter, den andra är Twilights bror.

Jag säger som jag gjorde om Past Sins: jag är inget stort fan av den här typen av slice-of-life. Återigen räddar dock Pen Strokes skicklighet berättelsen från att bli alltför tråkig. Med en säker hand väver han samman ett halvdussin trådar till ett tätt nystan. Särskilt imponerad blev jag när det jag trodde skulle bli en sidoberättelsen om Velvets kommande bok istället vävdes in som ännu en bihandling vars roll därmed blev att föra huvudhandlingen framåt.

En detalj som irriterade mig lite smått var det myllrande persongalleriet. Twilights familj, Mane Six, CMC och prinsessorna är alla med på ett hörn. Flera gånger stannar handlingen upp bara för att räkna upp vilka som är närvarande och vad de håller på med i just det ögonblicket (som i de drygaste delarna av The Wheel of Time). Varken de resterande Mane Six eller CMC bidrar med något av substans och kunde därför ha utelämnats.

Medan Past Sins är en berättelse som jag uppmanar alla att läsa så är Winter Bells främst för de riktigt Past Sins-frälsta.

Sombre gav sig fanken på att kapitel 62 av Project Horizons skulle få avsluta den pågående story-arcen. Det resulterade i ett monster på 56 052 ord – till och med längre än Fallout Equestrias beryktade kapitel 37! Innehållet är vad man kan vänta: mycket action och saker som sprängs i luften. Jag började känna mig rätt mätt på dessa beståndsdelar redan för ganska länge sedan. Turligt nog är det flera trådar i handlingen som nu knyts samman och avslutas. Dock önskar jag återigen att jag hade fört anteckningar om de olika fraktionerna och personerna. Med runt tre veckor mellan kapitlen så är det svårt att hänga med (och jag började trots allt läsa Project Horizons för 1½ år sedan).

Kapitel 63 var något av ett experiment och egentligen mest till för att lägga grunden inför nästa arc. Det är till skillnad från övriga kapitel skrivet i tredjeperson. Men varför skulle Sombre plötsligt bryta mot sin berättarstil så långt in i berättelsen………?

Enligt Sombres uppskattning för ett litet tag sedan så skulle det bara vara runt halvdussinet kapitel kvar och berättelsen därmed vara över om några månader. Nu börjar det dock låta som att han har fått nya idéer och prognosen uppdaterats till att förhoppningsvis bli klar innan årsskiftet. Project Horizons är ett monster som bara växer och växer. Jag önskar alltmer att någon kunde skriva en förkortad version – författaren verkar själv anse att den borde skäras ner till hälften (å andra sidan så verkar han också tycka att allt han skriver är skit).

Jag trillade nyligen över några riktigt snygga bilder av en rysk (vad annars?) tecknare. Vi får hoppas att han gör fler.

Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 23 jan 2014, 12:59

Myrica Gale skrev:Winter Bells är en av Pen Strokes fyra uppföljare till sitt magnus opus Past Sins. Medan de andra är korta noveller så är denna med sina tolv kapitel lite knappt hälften så lång som Past Sins.

Nyx följer med till Canterlot för att fira hearth's warming eve tillsammans med Twilights familj. De flesta av Equestrias invånare vet inte om vad som hände med Nightmare Moon efter händelserna i Past Sins. I regel tror och hoppas de på att hon ruttnar bort i en fängelsehåla någonstans djupt under marken. De finns dock vissa som känner till sanningen och som inte är nöjda med resultatet. En av dessa är en särledes envis reporter, den andra är Twilights bror.

Jag säger som jag gjorde om Past Sins: jag är inget stort fan av den här typen av slice-of-life. Återigen räddar dock Pen Strokes skicklighet berättelsen från att bli alltför tråkig. Med en säker hand väver han samman ett halvdussin trådar till ett tätt nystan. Särskilt imponerad blev jag när det jag trodde skulle bli en sidoberättelsen om Velvets kommande bok istället vävdes in som ännu en bihandling vars roll därmed blev att föra huvudhandlingen framåt.

En detalj som irriterade mig lite smått var det myllrande persongalleriet. Twilights familj, Mane Six, CMC och prinsessorna är alla med på ett hörn. Flera gånger stannar handlingen upp bara för att räkna upp vilka som är närvarande och vad de håller på med i just det ögonblicket (som i de drygaste delarna av The Wheel of Time). Varken de resterande Mane Six eller CMC bidrar med något av substans och kunde därför ha utelämnats.

Medan Past Sins är en berättelse som jag uppmanar alla att läsa så är Winter Bells främst för de riktigt Past Sins-frälsta

Läste klart den här i förgår :ppgasp:
Den var bra :pp2:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 17 feb 2014, 17:54

Myrica Gale skrev:
Bros skrev:Och så var man klar med The Immortal Game... typ för ficen har inte direkt nåt slut, tydligen ska han skriva en epilogi... någon gång :tshehe:

Handling:
Celestias och Lunas föräldrar dyker upp efter att ha varit inlåsta av Prinsessorna i någon form av fängelse i över 1000 år ( :sb2: ) något förbannade över det hela så tar dom över allt igen och Terror och ond bråd död följer.... typ :tshehe:

Jag gillade ficen men vissa stridsscener kunde bli lite väl långdragna men mer om det i svamlet här under.
Den är också väldigt blodig på vissa ställen :ppcrazy:

Svamel
Spoiler: show
Första grejen som jag skule vilja svamla om är just hur jäkla mycke stryck Alicorner verkar kunna ta! det blir nästan löjligt vid vissa tillfällen! lemmar hugs av, dom blir spetsade, grillade, sprängda, avhuggna på mitten mm. men överlever det som om det inte vore nånting blir lite tröttsamt efter ett tag och sista striden med Titan håller på i ca 25 sidor av sista kapitlet (om det inte var ännu längre).

Var är Spike! han nämns lite kort här och där men dyker först upp runt kapitel 18... och sen försvinner han igen och nämns aldrig igen :/
Ibland börjar man undra om författaren glömmde bort honom.

Slutet är lite... ja jag vet inte riktigt... finns inte riktigt något slut.
Min reaktion på det :derpy4:

Kommer inte på nå mer att skriva nu.
Bra fic men inge vidare bra slut och hoppas att han skriver den där epilogin någon gång.

Låter som en fic jag helt klart kan tänka mig att läsa. I synnerhet som du säger dig gilla den trots de brister du har nämnt. Jag är ju trots allt lite svag för kombinationen blod, våld och godisfärgade ponnyhästar.

:tsblush:

Får se när det kan tänkas bli av dock – hade tänkt dra ner på fanfiction och läsa lite annat ett tag (såsom hela Wheel of Time-serien).

Nu, lite mer än ett år senare, så är jag äntligen klar med The Wheel of Time och har börjat fundera på att ta mig an en lite längre fanfic igen. The Immortal Game har länge legat högt uppe på min lista och därför tycker jag nu att det är dags att börja läsa den. Jag hade först tänkt mig en Fallout Equestria-fic, men många av de mer populära är ännu inte färdigskrivna.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 20 feb 2014, 22:21

Var ett tag sen man skrev här senast om vad man läst :tshehe:

Nog för att det mesta man "läst" har varit ljudböcker men men.

Fallout Equestria
Tog och lyssnade igenom den här tillslut... vet inte riktigt vad jag ska säga om den så jag får väl vara kortfattad som vanligt.

Den var bra :rdtongue:

Upheaval: Breaking point http://www.fimfiction.net/story/10157/upheaval-breaking-point

Efter att en mystisk pryl hittats och efter att hon försökt undersöka den så teleporteras hon till ett okänt land som inte är allt för trevligt och det visar sig snart att hon har snubblat över en av Equestrias allra hemligaste hemlighet... eller nåt sånt typ.

Den var bra men den har inget direkt slut utan istället går direkt till uppföljaren,,, som inte är klar än :/

The Best Night Ever http://www.fimfiction.net/story/18087/t ... night-ever

Om ni har sett filmen "Måndag hela veckan" (The Groundhog Day) så vet ni ploten i den här ficen :P
Prince Blueblood går till sängs efter att grand galloping gala:n havirerat och är inte allt för glad...
Dagen efteråt så märker han att allt verkar hända precis som dagen innan... för det visar sig att galadagen börjat om och igen och igen, varje gång han går och lägger sig...eller dör... så börjar dagen om.

Vi får följa Blueblood då han försöker få det hela att sluta.

Den här var riktigt bra! synd bara att den inte var så lång... men sen så är det nog bra att författaren inte drog ut förmycket på ficen! :pp1:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 21 feb 2014, 19:14

Inte illa jobbat Bros! :ppgasp:

Bros skrev:Fallout Equestria
Tog och lyssnade igenom den här tillslut... vet inte riktigt vad jag ska säga om den så jag får väl vara kortfattad som vanligt.

Den var bra :rdtongue:

Något mer måste du väl ha att säga? :really:

Fast jag har själv varit med om att inte veta vad jag skulle skriva om en fic jag har läst. Tänker främst på Background Pony, men Fallout Equestria var bannemig inte lätt den heller.

Bros skrev:Upheaval: Breaking point http://www.fimfiction.net/story/10157/upheaval-breaking-point

Efter att en mystisk pryl hittats och efter att hon försökt undersöka den så teleporteras hon till ett okänt land som inte är allt för trevligt och det visar sig snart att hon har snubblat över en av Equestrias allra hemligaste hemlighet... eller nåt sånt typ.

Den var bra men den har inget direkt slut utan istället går direkt till uppföljaren,,, som inte är klar än :/

Men… vem handlar den om? :derpy4: (Gissar på Twilight.) :derpy1:

Bros skrev:The Best Night Ever http://www.fimfiction.net/story/18087/t ... night-ever

Om ni har sett filmen "Måndag hela veckan" (The Groundhog Day) så vet ni ploten i den här ficen :P
Prince Blueblood går till sängs efter att grand galloping gala:n havirerat och är inte allt för glad...
Dagen efteråt så märker han att allt verkar hända precis som dagen innan... för det visar sig att galadagen börjat om och igen och igen, varje gång han går och lägger sig...eller dör... så börjar dagen om.

Vi får följa Blueblood då han försöker få det hela att sluta.

Den här var riktigt bra! synd bara att den inte var så lång... men sen så är det nog bra att författaren inte drog ut förmycket på ficen! :pp1:

Åh, wow, den! :rdwow: Minns att den dök upp på EqD strax efter att jag börjat läsa fanfics hösten 2011. Den har alltjämt sedan dess legat halvvägs ner på min vill-läsa-lista.

Uppföljaren This Platinum Crown ser ut att vara nåt i hästväg. :ppcrazy: Författaren måste hållit på att skriva på den i en mindre oändlighet och först nu verkar den börja närma sig slutet. För tillfället är det den tionde längsta berättelsen på Fimfiction – fem placeringar före Fallout Equestria.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 22 feb 2014, 01:28

Myrica Gale skrev:Något mer måste du väl ha att säga? :really:

Inte vad jag kan komma på :/

Myrica Gale skrev:Men… vem handlar den om? :derpy4: (Gissar på Twilight.) :derpy1:

Tyckte jag hade skrivit Twilight... men det kanske bara var i mitt huvud :tshehe:

Myrica Gale skrev:Åh, wow, den! :rdwow: Minns att den dök upp på EqD strax efter att jag börjat läsa fanfics hösten 2011. Den har alltjämt sedan dess legat halvvägs ner på min vill-läsa-lista.

Uppföljaren This Platinum Crown ser ut att vara nåt i hästväg. :ppcrazy: Författaren måste hållit på att skriva på den i en mindre oändlighet och först nu verkar den börja närma sig slutet. För tillfället är det den tionde längsta berättelsen på Fimfiction – fem placeringar före Fallout Equestria.

Jo författaren hade ju ett uppehål på ett par månader på uppföljaren men har börjat skriva på den igen nu.
Blir att läsa senare :tshappy:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 25 feb 2014, 14:35

The Immortal Game, kapitel 1–7 (25%)

Bros beskrivning var så klockren att jag bara måste återanvända den.

Bros skrev:Celestias och Lunas föräldrar dyker upp efter att ha varit inlåsta av Prinsessorna i någon form av fängelse i över 1000 år ( :sb2: ) något förbannade över det hela så tar dom över allt igen och Terror och ond bråd död följer.... typ :tshehe:

Jag väljer att se dessa kapitel som en första arc och fann den överlag lite för simpel och enkelspårig och tempot alltför högt. I huvudsak består den av en serie strider som når sitt klimax i kapitel 7 – ett klimax med en konfronation som jag inte hade väntat mig förrän åtminstone 2/3 genom berättelsen. Alicorns och earth ponies tål ofantliga mängder stryk, vilket förklaras med earth pony magic – ett ord som bitvis förekommer lite väl ofta.

Sen är jag inte så förtjust i en abusive parents backstory för att slipa berättelsens rollfigurer och göra dem hårda och kalla, i synnerhet inte i en MLP-fanfic. Jag ser hellre Equestria som ett litet paradis fullt av oskuldsfulla varelser till största delen omedvetna om mörka krafter som lurar runt omkring dem.

Den onde Kung Titan som tar över Equestria är ingen särskilt intressant personlighet. Aningen mer intressant är den ondskefulla Twilight-kopian Nihilus, men författaren gör inte tillräckligt med henne. Eftersom berättelsen fokuserar så mycket på striderna så förblir huvudpersonerna rätt platta.

Konceptet påminner till viss del om The Empty Room där Celestia blir ond och en förryckt, sadistisk (och lesbisk) Twilight fungerar som hennes underhuggare. Baserat på vad jag har läst hittills så skulle jag hellre rekommendera The Empty Room (var dock medvetna om att den håller på att skrivas om i skrivande stund).
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 26 feb 2014, 22:49

Twilight Sparkle Gets a Free Salad

Twilight grips av Equestrias säkerhetstjänst misstänkt för att vara en terrorist efter att hon till synes bränt ner ett snabbmatsställe efter att hon haft ett gräl med chefen där om logiken bakom deras meny... och nu måste hon försöka fly från ett högsäkerhetskomplex!... eller nåt sånt :tshehe:

Lite rolig kort berättelse av samma person som skrev The Immortal game.
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Bros » 13 mar 2014, 22:30

Thrown Abroad

Nummer 37 av Cryssalis vaktkår har det inte lätt inte nog med att han nyligen var med om den misslyckade invasionen av Canterlot utan nu har Cryssalis lagt skulden för misslyckandet på honom och blir därmed utkastad ur..."hivet" (vad nu det blir på svenska) och krashlandar utanför Ponyville.
För svag för att kunna transformera sig måste han nu klä ut sig för att försöka smälta in och kunna få tag på kärlek att äta av, något som kommer vissa sig lättare sagt än gjort.

Rätt så rolig kort fic :pp2:

My Little Changeling: Frinedship is Weird

Fortsättningen på Thrown Abroad
Nummer 37 (som numera går under namnet Suncloak) lever nu helt öppet i ponyville men kommer på att han behöver fler vänner så han ger sig ut för att göra det och lär sig nya saker om vänskap hela tiden, vilken är bra eftersom han även råkade på en grupp changelings som bestämt sig för att prova på att leva bland ponnyer och har bestämt att eftersom Suncloak är så bra på vänskap så kan han väl lära dom om vänskap.

Något längre än föregångaren men fortfarande bra :pp1:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav TEO » 27 mar 2014, 12:10

Så jag har börjatt lyssna på Past sins.

Jag är halvägs igenom nu och wow... jag vet inte varför men men jag tror jag älskar den här ljudboken :tscrazy:
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 27 mar 2014, 21:18

TEO skrev:Så jag har börjatt lyssna på Past sins.

Jag är halvägs igenom nu och wow... jag vet inte varför men men jag tror jag älskar den här ljudboken :tscrazy:

Inte alls konstigt. :tshappy: Jag har förvisso inte hört ljudboken men berättelsen är ju bara bäst. Dessutom har du tagit dig igenom inledningen och kommit till dem i mitt tycke bästa bitarna. :rdwub:

Det påminner mig om att jag helt har glömt bort att läsa att läsa uppföljaren Nightmare or Nyx. :tsfh:
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 20 apr 2014, 21:37

Hur bättre fira 1000 inlägg än att skriva ett riktigt ordentligt sådant i min favorittråd? :sb2:

The Immortal Game (kapitel 8+)

Avsevärt med tid har förflutit sedan jag läste klart denna fic den 3 mars men jag ska göra ett försök att summera vad jag tyckte om den i sin helhet.

Berättelsen fortsätter på i stort sett samma sätt som den inledande fjärdedelen. Den utvecklar sig en smula och blir därmed också aningen bättre. Till stor del utgörs den dock fortfarande av en lång serie strider mot en rad av allt mäktigare motståndare. Dessa börjar dock äntligen att få lite personlighet och backstory. Backstoryn kommer dock sent i berättelsen och tar mycket utrymme vilket gör att berättelsens tempo får lida en del. Med andra ord, när man börjar närmar sig berättelsens klimax så börjar den att fyllas av allt fler flashbacks.

Handlingen överlag tycker jag inte att det är något fel på. Här finns flera intressanta idéer och twists. Problemet är bara att berättelsen är enformig, tempot ojämnt och att ondingarna aldrig blir tillräckligt intressanta.

Striderna är förvisso förvånansvärt varierade men blir tillslut ändå väldigt enformiga. Några motståndare besegras direkt, men annars blir mönstret ofta att duellanterna hackar varandra till slarvsylta tills någon av dem är på gränsen att dö. Denna lyckas då retirera för att sedan läka sig själv med sin earth pony magic. Därefter tillbaka till ruta ett igen.

En detalj som jag uppskattar är Twilights sätt att närma sig magi på ett vetenskapligt sätt. Vi får följa när hon designar formler utifrån olika komponenter vilket för mina tankar till programmering. På samma sätt analyserar hon andras formler genom att bryta ner dem i beståndsdelar.

Mer blandade tankar om ditt och datt (spåjlervarning):
Spoiler: show
Det är synd att Nihilus besegras så pass tidigt. Hon är en betydligt intressantare antagonist än Titan, Terra och Empyrean. Möjligen att Esteem kommer i närheten.

Jag gillar idén att Fluttershy och Pinkie Pie tillhör två förmodat utrotade ponny-raser. Det är dessutom en fin vink till Laurens ursprungs-koncept att detta leder till att ge Fluttershy earth pony-liknande och Pinkie Pie pegasus-liknande egenskaper.

Jag gillar konceptet att Twilight medvetet delar sitt medvetande och personlighet i två bitar som ett sätt att handskas med det trauma hon utsatts för. Det som verkligen gör det häftigt är att det inte bara är ett läckert koncept utan att det även spelar en central roll i handlingen.

Titan är så fullkomligt överlägsen att jag tycker att det tidigt framgick att han inte skulle besegras med vapen eller magi och att Twilight därmed i slutänden skulle använda logik för att, så att säga, prata omkull honom.

Aldrig tidigare har väl Twilight varit så väl förtjänt att bli en alicorn. Hela Harmonys gambit för att besegra Titan är för övrigt ett exempel på en sådan där härlig twist som delvis lyckas rädda berättelsen.

Den som gillar idén att läsa en berättelse på 300 000 ord som till största delen består av strider kommer säkert att gilla den. Annars finns det andra som är bättre och mer varierade (som The Empty Room).

Jericho (kapitel 1–18)

Jericho är en dryg sociopat som gillar att dra torra skämt och vifta med sitt svärd. Han har rest från andra sidan planeten för att skåda det mytomspunna Equestria med sina egna ögon. Det blir en kulturchock som de som dras in i den sent ska glömma.

Många verkar gilla den här ficen. Mig föll den dock inte på läppen. Det första stora problemet är att den är skriven i förstaperson, något jag är fortsatt skeptisk till även efter att ha läst Fallout Equestria och Project Horizons. Jag gillar inte själva stilen och jag tycker att det begränsar författarens berättarmöjlighter. Berättelsen låses vid en av rollfigurerna och dess perspektiv. Däri har vi problemets kärna: jag tilltalas inte av Jericho som person. Han är för extrem och irriterande. Jag blir snabbt trött på hur alla situationer skämtas bort med opassande och osmakliga skämt.

Under berättelsens första arc så slår Jericho följe med Lightning Dust och Cards, en än mer patetisk kopia av Blackjack från Project Horizons, och det hade varit kul att lära känna dessa två bättre. Istället försvinner de av och till ur narrativet och förblir därför ganska ointressanta.

Det andra stora problemet är bristen på en tydlig handling. Trots de konstanta inre dialogerna så kan jag inte riktigt reda ut hur Jericho tänker och vad som driver honom, varför han befinner sig där han gör och varför han agerar som han gör. Jag kan inte ens bestämma mig för om han kan klassas som berättelsens hjälte och om hans handlande är moraliskt riktigt eller om han bara är en galning som lider av svåra vanföreställningar.

Slutligen tycker jag att berättelsen saknar den där tydliga ponny-känslan som jag får även från en crossover-fic som Fallout Equestria. Det är inte bara Jericho som känns malplacé. Trots att allt utspelar sig i Equestria så känns världen väldigt främmande. Platserna och rollfigurerna från teveserien förekommer knappt alls och de som ersätter dem beter sig inte alls som man hade förväntat sig.

Annars har berättelsen en ton som liknar Fallout Equestria. Världen är full av läskiga monster som vill döda en och vår huvudperson är beredd att ta upp kampen mot dem och göra sitt bästa för att ignorera de livshotande skador han drar på sig. Precis som i Fallout Equestria blir det snabbt tjatigt och tröttsamt.

Fallout Equestria: Project Horizons (kapitel 65)

Det här är precis ett sånt kapitel som jag brukar sitta och längta efter. Att det är på 35 000 ord snarare än de normala 23 000 ger en vink om att det inte bara är en massa utfyllnad som går att klippa av när som helst. Detta är ett kapitel fullpackad med riktig handling. Det är kanske rent av så att det är här som det var tänkt att berättelsen skulle sluta om inte Sombre bestämt sig för att spinna vidare på den ytterligare. I vilket fall så börjar handlingen verkligen att dra ihop sig och berättelsen är mer spännande än den har varit på mycket länge.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 20 apr 2014, 23:16

Myrica Gale skrev:Hur bättre fira 1000 inlägg än att skriva ett riktigt ordentligt sådant i min favorittråd? :sb2:

Med en vägg av text! :tshehe:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Qurre the Little » 21 apr 2014, 15:39

Får man fråga vilket läsare du lyssnar på? eller ja en länk hade ju faktiskt varit att föredra.
Vill ha något bra nu när jag snart äntligen är klar med Fallout: Equstria.
Real badasses eat chocolate chip cookies.
Wait a minute. Those cookies aren't chocolate chip. Those...are...raisins. WHYYYYYY-HY-HYYYYY?!
I JUST WANTED CHOCOLATE CHIP COOKIES! WHY DO BAD THINGS HAPPEN TO GOOD PEOPLE?
Användarvisningsbild
Qurre the Little
Bare Flanked Filly

Inläggav TEO » 21 apr 2014, 17:59

Qurre the Little skrev:

Får man fråga vilket läsare du lyssnar på? eller ja en länk hade ju faktiskt varit att föredra.
Vill ha något bra nu när jag snart äntligen är klar med Fallout: Equstria.

Varsogod :tshappy:
https://www.youtube.com/watch?v=dmdOxJVmYLc
Användarvisningsbild
TEO
Bare Flanked Filly

Inläggav Bros » 30 apr 2014, 08:13

Dags att skriva lite här igen!

Har läst det här sen sist:

Stardust
http://www.fimfiction.net/story/100455/stardust

En MLP/ X-Com crossover.
Ficen börjar när Discord ska reformeras men istället för att Fluttershy får jobbet så gör han en deal med Twilight, om hon kan bevisa att vänskap är den starkaste kraften i universumet så kommer han att ge med sig.
Så Discord skickar Twilight till jorden mitt under en utomjordisk invasion :tshehe:

Var rätt så bra men den hade ett par kapitel som var riktigt tråkiga.

Reading Rainbow
http://www.fimfiction.net/story/10624/reading-rainbow

Tror Hugo tipsade om den här för ett bra tag sen eller nåt.
Twilight har hamnat på sjukhuset förblindad efter att ha försökt läsa två böcker samtidigt, så för att muntra upp henne så börjar Rainbow läsa en bok för henne.

Trevlig kort fic :pp1:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 30 apr 2014, 22:29

Bros skrev:Tror Hugo tipsade om den här för ett bra tag sen eller nåt.

Inte jag den här gången. :tsblush: Har inte ens läst den.

Bros skrev:Twilight har hamnat på sjukhuset förblindad efter att ha försökt läsa två böcker samtidigt

:rdwhat: Nu blev jag dock väligt nyfiken!
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 01 maj 2014, 09:59

Myrica Gale skrev:
Bros skrev:Tror Hugo tipsade om den här för ett bra tag sen eller nåt.

Inte jag den här gången. :tsblush: Har inte ens läst den.

Bros skrev:Twilight har hamnat på sjukhuset förblindad efter att ha försökt läsa två böcker samtidigt

:rdwhat: Nu blev jag dock väligt nyfiken!

Jaså?... vem var det då då? :tshehe:

Ja du lär väl kunna läsa igenom den på en kvart eller nåt :P
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Myrica Gale » 04 maj 2014, 19:43

Princess Twilight's Profoundly Peripheral Protector

Twilight Sparkle får en livvakt, något hon själv tycker att hon inte behöver. Hon blir irriterad över att ha livvakten ständigt närvarande och av dennas artiga och formella ton.

Idén låter kul men berättelsen är väldigt simpel och förutsägbar. Dessutom känns det märkligt att läsa en berättelse skriven i förstaperson där huvudpersonen är en av main six och inte en OC.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

FöregåendeNästa

Återvänd till Twilight's Ponytails