Evening Everypon3

Skriv en tråd där ni berättar lite om er själva, vad som förde er till MLP och vad ni har för intressen. Självklart kan ni skriva mer än så och det är bara trevligt!

Evening Everypon3

Inläggav Vinylwalk3r » 15 jul 2016, 00:15

Ladies and Gents, Start your Engines!

Vinylwalk3r, också känd som Johannes o är 17 år (och räknande!), är jag. Jag försöker vara en komiker, och lyckas för det mesta :pp2: och ja har nog den konstigaste storyn om hur man blir en brony i lager. Låt mig (well, åtminstone försöka) förklara.

Jag har aldrig varit emot om nån gillar nått som tv-serier eller spel som folk inte förväntar att vederbörande skulle / ska gilla.
Så, jag hjälpte en kompis att fixa sin gamla dator, för jag e en självlärd halvproffs på att bygga datorer, och relativt bra att hantera mjukvaror. Inte mycket för spelande dock....
När jag var hemma hos han såg jag ett tidningsurklipp med MLP karaktärer. :aj3: , :rdwub: och :fs2: för o vara exact. Tror jag frågade honom va det var får nått, o han sa MLP.

Efter kanske nån månad kom det upp i minnet under en lektion på högstadiet. Hade Spotify igång o tänkte, kunde ju kola intron. Gillade den, o började kolla serien, fastande som nästan förväntat för pastellfärgade ponnys. Det enda som återstod var o säga till en väldigt förvånad kompis en förvånande nyhet.

Ushh, det var jobbigt....känns lite som en :derpy1: story.....
Det blev nästan längre än förväntat. Är dålig på o korta ner långa texten när jag själv skriver dem. :fs4:
Men då, säger vi det. Saiyonara Allihop!
Take good are Everypony!
Vinylwalk3r
Bare Flanked Filly

Re: Evening Everypon3

Inläggav Myrica Gale » 17 jul 2016, 19:14

Hej och välkommen! Låt oss nu se hur länge det dröjer för Bros eller Drömmis att dra fram välkomstvideon. Forumet är ju som sagt rätt dött nuförtiden.

Vinylwalk3r skrev:ja har nog den konstigaste storyn om hur man blir en brony i lager.

Kanske inte det vanligaste sättet att upptäcka MLP – det verkar vara forum och videoklipp – men jag är ganska säker på att jag har hört konstigare berättelser.

Vinylwalk3r skrev:Så, jag hjälpte en kompis att fixa sin gamla dator, för jag e en självlärd halvproffs på att bygga datorer, och relativt bra att hantera mjukvaror. Inte mycket för spelande dock....

Ska jag tolka det som att du har ett intresse för datorer utöver spelande? Isåfall tillhör du ett utdöende släkte. :fs4:

Vad får jag för betyg på mitt hemmabygge? :sb2:

Bild
Bild
Fandom Gayness Rating: 67.4%
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Bros » 17 jul 2016, 19:29

Hallå och välkommen hit! :pp2:
Användarvisningsbild
Bros
Alicorn

Inläggav Vinylwalk3r » 31 aug 2016, 13:27

Myrica Gale skrev:Kanske inte det vanligaste sättet att upptäcka MLP – det verkar vara forum och videoklipp – men jag är ganska säker på att jag har hört konstigare berättelser.

Jepp, många hittar nog oss på forum o sånt. Men ibland kommer det roligare fall ;) Alla har sin story.

Myrica Gale skrev:Ska jag tolka det som att du har ett intresse för datorer utöver spelande?

Det skall du helt o fullt. Jag har hållit på med datorer i säkert 5-6 år, har gjort en hel del. Brukar inte spela mycket, bara typ BeamNG och andra ovåldsamma spel, ok, utom World of Tanks.

Myrica Gale skrev: Isåfall tillhör du ett utdöende släkte. :fs4:

I'm to young to go! :fs5:
:tsblush:

Myrica Gale skrev:Vad får jag för betyg på mitt hemmabygge? :sb2:

Bild
Bild

VÄNTA NU EN NANOSEKUND! :ppgasp: Har du just gjort en dator av en Rasberry PI, en surfplattas skärm och ett trådlöst t-bord? :omg: SNYGGT! 5/5 för det. I like it ^^ :rsonice:

Thanks Bros! Kul o vara här ^^
Vinylwalk3r
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 31 aug 2016, 21:36

Vinylwalk3r skrev:VÄNTA NU EN NANOSEKUND! :ppgasp: Har du just gjort en dator av en Rasberry PI, en surfplattas skärm och ett trådlöst t-bord? :omg: SNYGGT! 5/5 för det. I like it ^^ :rsonice:

Jag måste tyvärr göra dig besviken. Jag har sett instruktioner för hur man kan slakta en gammal laptop och få skärmen att funka med en Raspberry Pi men riktigt så händig har jag inte varit. Det du ser är en HDMIPi som jag köpte som ett komplett kit med LCD-panel, kontroller-kort, chassi och kablar. En stunds skruvande men inte mer komplicerat än så.

För några månader sen fick jag även hem ett chassi till den officiella touch-skärmen och kunde montera ihop följande lilla rackare som kan drivas med en powerbank. Monteringen var dock tämligen trivial så det är inget jag riktigt kan skryta med det heller.

Bild
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Vinylwalk3r » 01 sep 2016, 08:58

Myrica Gale skrev:
Vinylwalk3r skrev:VÄNTA NU EN NANOSEKUND! :ppgasp: Har du just gjort en dator av en Rasberry PI, en surfplattas skärm och ett trådlöst t-bord? :omg: SNYGGT! 5/5 för det. I like it ^^ :rsonice:

Jag måste tyvärr göra dig besviken. Jag har sett instruktioner för hur man kan slakta en gammal laptop och få skärmen att funka med en Raspberry Pi men riktigt så händig har jag inte varit. Det du ser är en HDMIPi som jag köpte som ett komplett kit med LCD-panel, kontroller-kort, chassi och kablar. En stunds skruvande men inte mer komplicerat än så.

För några månader sen fick jag även hem ett chassi till den officiella touch-skärmen och kunde montera ihop följande lilla rackare som kan drivas med en powerbank. Monteringen var dock tämligen trivial så det är inget jag riktigt kan skryta med det heller.

Bild

:rwhy: Synd...hade vatt häftigt o se. Skulle vilja leka runt med en PI själv, men har ingen :( Men snyggt gjort anywho. Praktiskt liten mobil mini dator blir det typ va? Mini-dator - platta?

Själv har jag ett litet projekt jag skall försöka mig på när jag har jobbat bort min eländiga förkylning. Skall göra ett plexiglas fönster för ett sånt här chassi Hoppas det blir snyggt, mitt försökta försök att modda ett chassi :pp2:
Vinylwalk3r
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 07 sep 2016, 12:55

Det må glädja mitt hjärta att det äntligen har kommit en ny aktiv medlem på forumet. Jag är själv väldigt förtjust i forumformatet, dess beständighet och hur det manar till eftertänksamhet, men det verkar jag vara ganska ensam om. De flesta medlemmar hänger numera bara på Skype. Det brukar vara bland det första vi nämner när det kommer en ny person till forumet. Verkar som att vi glömde det den här gången. :tsfh: Om du vill bli tillagd i gruppen så skriv ett inlägg i Skype-tråden eller skicka ett PM. Det är inte jättemycket aktivitet där heller men vi brukar kolla på de senaste avsnittet ihop på lördagskvällar.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Vinylwalk3r » 07 sep 2016, 14:00

Myrica Gale skrev:Det må glädja mitt hjärta att det äntligen har kommit en ny aktiv medlem på forumet. Jag är själv väldigt förtjust i forumformatet, dess beständighet och hur det manar till eftertänksamhet, men det verkar jag vara ganska ensam om. De flesta medlemmar hänger numera bara på Skype. Det brukar vara bland det första vi nämner när det kommer en ny person till forumet. Verkar som att vi glömde det den här gången. :tsfh: Om du vill bli tillagd i gruppen så skriv ett inlägg i Skype-tråden eller skicka ett PM. Det är inte jättemycket aktivitet där heller men vi brukar kolla på de senaste avsnittet ihop på lördagskvällar.

Alltid roligt o glädja några. "Jag är själv väldigt förtjust i forumformatet, dess beständighet och hur det manar till eftertänksamhet" håller nog säker med vad du menar, men du kunde inte förklara lite för en icke invigd? :tshehe:

Jag tackar o bugar för inbjudan, men jag tror nog jag stannar kvar här. Har aldrig gillat skype mycket. Tror mer på direkt interaktion. Men tack ändå Myrica!

När jag ändå är igång, får jag vara så frågesam som att fråga var ni glor på episoderna? xxNightmareMoonxx.de?
Vinylwalk3r
Bare Flanked Filly

Inläggav Myrica Gale » 07 sep 2016, 17:08

Vinylwalk3r skrev:Alltid roligt o glädja några. "Jag är själv väldigt förtjust i forumformatet, dess beständighet och hur det manar till eftertänksamhet" håller nog säker med vad du menar, men du kunde inte förklara lite för en icke invigd? :tshehe:

Det har att göra med forumets struktur och allmänna långsamhet. Det går att hålla diskussioner på ett helt annat sätt på ett forum än i en chatt. Varje diskussion har sin egen tråd och om jag vill kan jag sitta och fundera på och putsa på mina inlägg i flera dagar innan jag postar mitt svar. Det går att skriva långa strukturerade utläggningar, recensioner, guider mm och allting finns kvar för andra att läsa och svara på i framtiden. Om du fortsätter att gå igenom gamla trådar så kommer du nog märka att jag föredrar att skriva färre men längre inlägg.

En chatt blir mest tomt småprat. Inlägg glöms bort så snart de rullat utanför fönstret och ofta har du bara minuter på dig att svara. Även om det går att skriva längre inlägg så är det liksom ingen idé. I regel blir det bara det fåtal personer som är online just då som läser det du skriver.

Vinylwalk3r skrev:När jag ändå är igång, får jag vara så frågesam som att fråga var ni glor på episoderna? xxNightmareMoonxx.de?

Vi drar igång ett Skype-samtal vid kl 9 och väljer en av Dailymotion- eller YouTube-länkarna som postas på EqD. Sen startar vi alla videon samtidigt. Själv brukar jag ladda ner videon en timme i förväg med youtube-dl för att slippa problem med buffring och annat.
Användarvisningsbild
Myrica Gale
Alicorn

Inläggav Vinylwalk3r » 07 sep 2016, 17:44

Myrica Gale skrev:
Vinylwalk3r skrev:Alltid roligt o glädja några. "Jag är själv väldigt förtjust i forumformatet, dess beständighet och hur det manar till eftertänksamhet" håller nog säker med vad du menar, men du kunde inte förklara lite för en icke invigd? :tshehe:

Det har att göra med forumets struktur och allmänna långsamhet. Det går att hålla diskussioner på ett helt annat sätt på ett forum än i en chatt. Varje diskussion har sin egen tråd och om jag vill kan jag sitta och fundera på och putsa på mina inlägg i flera dagar innan jag postar mitt svar. Det går att skriva långa strukturerade utläggningar, recensioner, guider mm och allting finns kvar för andra att läsa och svara på i framtiden. Om du fortsätter att gå igenom gamla trådar så kommer du nog märka att jag föredrar att skriva färre men längre inlägg.

En chatt blir mest tomt småprat. Inlägg glöms bort så snart de rullat utanför fönstret och ofta har du bara minuter på dig att svara. Även om det går att skriva längre inlägg så är det liksom ingen idé. I regel blir det bara det fåtal personer som är online just då som läser det du skriver.

Vinylwalk3r skrev:När jag ändå är igång, får jag vara så frågesam som att fråga var ni glor på episoderna? xxNightmareMoonxx.de?

Vi drar igång ett Skype-samtal vid kl 9 och väljer en av Dailymotion- eller YouTube-länkarna som postas på EqD. Sen startar vi alla videon samtidigt. Själv brukar jag ladda ner videon en timme i förväg med youtube-dl för att slippa problem med buffring och annat.

Joja, nu när du säger det om forumform så, då fattar jag att det är så det heter som jag alltid föredragit! :tshappy: Forum är (förhoppningsvis!) finlirade diskussioner, djupa resonemang och allmänt trevliga. Typ det här forumet tror jag.
Chatt är mer som spontana reaktioner, det som slinker ut och lite allt möjligt....för bra eller dåligt....

Hade vatt kul o vara med på skypen :bm: men det skulle jag tyvärr inte kunna..... :sigh: men ni får ha det så trevligt, Brohoof my friend!
Vinylwalk3r
Bare Flanked Filly

Återvänd till Presentera eder