Brony artikel med DN

Allt om alla dina favoriter!
Här diskuterar vi allt som har med My Little Pony att göra.

Re: Brony artikel med DN

Inläggav Tortellini » 15 jun 2012, 11:34

Laddercat skrev:Jag har fått artikeln i ett email nu. Jag kommer inte lägga upp den här eftersom den inte får spridas vidare under några omständigheter överhuvud taget innan den blivit tryckt (är jag 95% säker på och chansar inte)

Om ni undrar så är det en positiv artikel och den nämner inte porr. några saker är lite småkonstigt formulerat men det är allt annat än en katastrof :pp2:

Du... Skulle inte ställas till rätta, om vi säger det så...
Saken är att den lagen finns för OLAGLIG spridning, tror jag i alla fall.
Till min kunskap får man dela med sig den till anhöriga, helt efter ens egna definitioner av anhöriga. Som t ex en viss, liten grupp som artikeln skulle kunna komma att handla om.
För min egen del vore det mest kul att läsa den när den är i tryck dock, vill inte "spoila" det hela!

Men men... Långt från en katastrof? Det var ett nästan småpessimistiskt sätt att beskriva det på! Var den inte ändå bra i sin helhet? Det positiva med den är ju ingen chock, vi vet ju vem som skrev den, och hennes intresse över det hela.
Feministen. :tshehe:

Men ungefär hur lång var den då? Sådan information är jag ganska säker på att du kan dela med dig! :pp2:
Har du förresten fått någon mer information om när den ska tryckas då, i samma veva?
Party SOFT, But PINKIE STYLE!
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Laddercat » 15 jun 2012, 11:48

Tortellini skrev:
Laddercat skrev:Jag har fått artikeln i ett email nu. Jag kommer inte lägga upp den här eftersom den inte får spridas vidare under några omständigheter överhuvud taget innan den blivit tryckt (är jag 95% säker på och chansar inte)

Om ni undrar så är det en positiv artikel och den nämner inte porr. några saker är lite småkonstigt formulerat men det är allt annat än en katastrof :pp2:

Du... Skulle inte ställas till rätta, om vi säger det så...
Saken är att den lagen finns för OLAGLIG spridning, tror jag i alla fall.
Till min kunskap får man dela med sig den till anhöriga, helt efter ens egna definitioner av anhöriga. Som t ex en viss, liten grupp som artikeln skulle kunna komma att handla om.
För min egen del vore det mest kul att läsa den när den är i tryck dock, vill inte "spoila" det hela!

Men men... Långt från en katastrof? Det var ett nästan småpessimistiskt sätt att beskriva det på! Var den inte ändå bra i sin helhet? Det positiva med den är ju ingen chock, vi vet ju vem som skrev den, och hennes intresse över det hela.
Feministen. :tshehe:

Men ungefär hur lång var den då? Sådan information är jag ganska säker på att du kan dela med dig! :pp2:
Har du förresten fått någon mer information om när den ska tryckas då, i samma veva?

Tack för synpunkterna och rättelserna!! Ska fixa till det så att det blir korrekt! Något publiceringsdatum är inte bestämt än, jag går på semester nu men jag ska se om redaktörerna har någon preliminär plan för publiceringen. Hör av mig när jag vet.

Och tack igen för intervjun, det var en extremt rolig artikel att skriva!

Ha det fint,
/Hanna

Just nu ligger artikeln på 1649 ord enligt Word, men hon ska ändra några små problem (absolut inget allvarligt)

Och artikeln är snarare motsatsen till en katastrof, den ger en rättvis bild av oss. Vi är varken internets anonyma hjältar eller lekplatsbuskens gömda pedofiler :tshappy:
Senast redigerad av Laddercat 15 jun 2012, 12:02, redigerad totalt 1 gång.
What's a webpage? Something ducks walk on?
Bild
Thou lump of foul deformity!
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Tortellini » 15 jun 2012, 11:51

Förträffligt! :pp2:

Det låter mycket bra. En rättvis bild av oss är den bästa bilden!
Alltså att vi är... Människor som tycker om en TV-serie? Trevligt med en smula rättvisa då och då.

Och längden... Det är en ganska stor artikel, och om det ska vara med bilder...
Håhå. Det kan bli intressant.
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Laddercat » 15 jun 2012, 12:01

Hej!

Nej, den får inte spridas på något sätt innan den är publicerad i tidningen. Dessutom kommer den förmodligen att putsas lite på innan den publiceras (inga stora grejer men redaktören pillar ibland med ordval osv), så det du fått är inte den slutgiltiga versionen. Så sprid den inte än!

/Hanna

Jag beklagar att jag vet mer än er.

/Joel
Bild
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Tortellini » 15 jun 2012, 12:08

Det är ju ändå du som får ta smällarna när alla moraliska korsriddare ska krossa oss som de homosexuella, pedofiliska, hedonistiska, perversa, bestialiska, gaybögar vi faktiskt är.
Jag är inte avundsjuk.

/André
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav DreamSnake » 15 jun 2012, 12:19

Jag skriver här för att jag kan. :rdlaugh:

/Johan
~~~~Open up mr. Mailbox its time for your breakfast!~~~~
http://dreamsnake.deviantart.com/ and the owner of http://ask-stoner-spike.tumblr.com/
Användarvisningsbild
DreamSnake
Full-fledged Brony

Inläggav Sockis » 15 jun 2012, 15:52

Det är jättebra mannen! :pp2:
Och du kan ju alltid skriva tillbaks och nämna det som kan vara konstigt formulerat till henne. :r1:
Obey the mighty Alfalfa monster Celestia~

ph'nglui mglw'nafh Celestia Canterlot wgah'nagl fhtagn

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Laddercat » 15 jun 2012, 15:54

Sockis skrev:Det är jättebra mannen! :pp2:
Och du kan ju alltid skriva tillbaks och nämna det som kan vara konstigt formulerat till henne. :r1:

Har redan gjort det :pc:
Bild
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Sockis » 15 jun 2012, 17:15

Det är bra det! :tshappy:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Tortellini » 15 jun 2012, 17:38

Låter bra det!

Låter MYCKET bra att du kommenterat på den... Det kan göra en bra artikel till en fantastisk en! :tshappy:
Användarvisningsbild
Tortellini
L337 p0N-y 13

Inläggav Laddercat » 15 jun 2012, 19:53

Mjo. Jag var rätt bestämd på punkten att jag skulle få läsa innan och att jag inte ville ha efternamnet i artikeln. Sedan berättade jag snabbt om internethat, mediahat och 15-åringen i Texas, plus kraften av google, vilket gör att hon har gått förbi deras policy och faktiskt gett mig den tänkta artikeln. Vanligtvis får man bara se sina citat :tshappy:

André gör ett kort framträdande i och med orden "även svenska bronies har fått problem med familjen" eller något liknande
Bild
Användarvisningsbild
Laddercat
L337 p0N-y 13

Inläggav Sugarcube » 18 jul 2012, 10:20

Har inte varit här inne på läänge men påmindes igår när jag skulle slänga skräp med min lilla pappa - det var ren tur att jag erbjöd mig att hjälpa honom för jag var så extremt uttråkad. Jag tog mig an tidningarna och skulle precis till att slänga DN när jag såg Pinkie Pie på framsidan. :ppgasp: Blev så uppspelt att jag knappt kunde prata. Iochförsig hade jag redan tänkt att det bara var en tidsfråga innan en artikel skulle dyka upp i DN men jag blev ändå så glad och irriterad på min pappa som inte sagt något trots att han är medveten om att både jag och min lillebror är bronies. :tsfh: Nåväl...
Själva artikeln tycker jag är jättebra - jag var lite rädd att vi skulle bli lite hånade - och ni som var med och hjälpte till att skapa artikeln gjorde ett mycket bra jobb och visade oss definitivt från vår bästa sida. :tshappy:
Sugarcube
Newborn Foal

Inläggav Ostbullen » 18 jul 2012, 11:47

Sugarcube skrev:Har inte varit här inne på läänge men påmindes igår när jag skulle slänga skräp med min lilla pappa - det var ren tur att jag erbjöd mig att hjälpa honom för jag var så extremt uttråkad. Jag tog mig an tidningarna och skulle precis till att slänga DN när jag såg Pinkie Pie på framsidan. :ppgasp: Blev så uppspelt att jag knappt kunde prata. Iochförsig hade jag redan tänkt att det bara var en tidsfråga innan en artikel skulle dyka upp i DN men jag blev ändå så glad och irriterad på min pappa som inte sagt något trots att han är medveten om att både jag och min lillebror är bronies. :tsfh: Nåväl...
Själva artikeln tycker jag är jättebra - jag var lite rädd att vi skulle bli lite hånade - och ni som var med och hjälpte till att skapa artikeln gjorde ett mycket bra jobb och visade oss definitivt från vår bästa sida. :tshappy:

Trevligt att du fick tag på den iaf! Försökte själv köpa den men ingen butim i närheten säljder dn :rwhy:
Bild
The night was black, the moon was green;
and around the edge came the poop machine.
A shot was fired, a scream was heard,
and a man was killed by a flying turd.
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Sockis » 21 jul 2012, 17:32

Sugarcube skrev:Har inte varit här inne på läänge men påmindes igår när jag skulle slänga skräp med min lilla pappa - det var ren tur att jag erbjöd mig att hjälpa honom för jag var så extremt uttråkad. Jag tog mig an tidningarna och skulle precis till att slänga DN när jag såg Pinkie Pie på framsidan. :ppgasp: Blev så uppspelt att jag knappt kunde prata. Iochförsig hade jag redan tänkt att det bara var en tidsfråga innan en artikel skulle dyka upp i DN men jag blev ändå så glad och irriterad på min pappa som inte sagt något trots att han är medveten om att både jag och min lillebror är bronies. :tsfh: Nåväl...

Tack så mycket, det gläder mig att du gillade det. :tshappy:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Gwonam » 23 jul 2012, 12:12

Aftonbladet nästa, alltså?
Användarvisningsbild
Gwonam
Pony with a Destiny

Inläggav Ostbullen » 23 jul 2012, 12:35

Gwonam skrev:Aftonbladet nästa, alltså?

Tydligen...

...*Squeeee* Andreas är kändis! :omg:
Bild
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Sockis » 23 jul 2012, 14:32

Jupp! Interviews by ALL the papers! :pp2:

Och jag är då ingen kändis. :tshehe:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

Inläggav Ostbullen » 23 jul 2012, 22:39

Och nu aftonbladet! Snabba jäklar!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15156050.ab
Bild
Användarvisningsbild
Ostbullen
Trixie's Star Pupil

Inläggav Hemfrik » 23 jul 2012, 22:53

"Love and tolerans". Vad härligt.
Användarvisningsbild
Hemfrik
Bare Flanked Filly

Inläggav Sockis » 23 jul 2012, 22:55

Det gick mycket snabbare än väntat det med. Väntade mig ett tidningsklipp faktiskt!
Och väntade mig att det skulle vara längre. Men fint iaf! :pp2:

◕ ‿‿ ◕
Användarvisningsbild
Sockis
Admin

FöregåendeNästa

Återvänd till Ponies!